eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Ivla

Milo, ehdottamasi osittainen korvaus kuulostaa ainakin sellaiselta, johon myyjä yleensä suostuu. Itse en valitettavasti ole kuullut, että myyjä suostuisi maksamaan palautuspostarit, mutta toivotaan, että nyt olisi niin!  :peukku:

Laitetaan sitten vaihteeksi jotain hyvääkin ulkomaankaupoista: Ostin ja maksoin 24.7 eli viime viikon keskiviikkona USA:laiselle myyjälle yhden 16'' nuken first class international -posteilla. Yllätys oli suuri, kun paketti odotti minua jo tänään eli 30.7 kotona! Elikkäs saapui alle viikossa, eikä jäänyt oikeista merkinnöistä huolimatta tulliin  ^^ Niin, ja paketista käi ilmi, että tosiaankin oli lähetetty first classina, ja olipa muuten vielä halvimmat maksamani postarit ikinä 16 tuuman nukelle.

Jasmiina2

Tosi kurja juttu Milo. Itselleni ei ole tuollaista tilanetta tullut vastaan, kun otan nuket kuitenkin aina ulos bokseistaan. Jos myyjä kerran on joku liike ja tosiaan ihan ammattimaisesti myy tuotteita ebayssa, niin mun mielestä silloin voi vaatia kunnon pakkausta. Kai nyt tuollaisella liikkeellä olisi rahaa ostaa kunnon laatikko.   :lecture: Kyllä siitä mun mielestä ainakin jotain hyvitystä voi vaatia. Saamasi tuote ei kuitenkaan ole enää sellainen kuin myynti-ilmoituksessa kuvailtu ja jos on selvää että syynä on huono pakkaus, niin silloin myyjä on mielestäni korvausvelvollinen. En osaa tosin sanoa kuinka paljon korvausta tuollaisessa tapauksessa on mahdollista saada...riippuu kai myyjästä  :-\

Tipitii

Myyjä tuskin maksaa sinun palautuskuluja, yleensähän on että ostaja maksaa palautuskulut jos haluaa palauttaa.
Hyvitystä kannatta aina pyytää jos tullut tavara ei ole semmoinen kuin piti olla.

Nopea toimitus tuli minullekin tänään usasta, first classina tosi halvalla isompi, joskin kevyt paketti; samat päivät mullakin, maksoin 24.7. ja tänään 30.7. oli kotopostilaatikossa paketti!
Nopeahan first class yleensä on viikosta suurinpiirtein 9 päivään kestää, mutta nyt oli nopeus kaikkien aikojen huippu!

Alice

Mulla oli yksi supernopea toimitus Hongkongista tänne Suomeen, myyjä postitti paketin 16.7. ja se oli Suomessa jo 18.7. ja 19.7 hain sen postista. Eihän siihen tarvita kuin oikein toimiva logistiikka ja hyvät yhteydet  :smiley: Jenkeistä nopein toimitus on ollut juurikin jotain viiden päivän luokkaa.

Vivi

Ei Ebayssa, vaan eräässä Facebookin osto ja myynti -ryhmässä kävi yksien kauppojen kanssa ohrasesti: ostin toukokuussa yhdeltä myyjältä nuken. Hän myi niitä useampia ja jotkut ehtivät saada ostoksensa ihan ajallaan. Omaani ei vaan alkanut kuulua, joten aloin kysellä myyjältä seurantakoodia (maksoin postarit prioritynä) ja sit alkoi tulla tarinaa jos jonkinlaisista vaikeuksista. Olin kiltti ja myötätuntoinen ja annoin n. viikon lisäaikaa nuken postittamiseen. Ei vieläkään mitään. Kysyttäessä taas litania vastoinkäymisistä ja lupaus nuken postittamisesta. Kuukausi mentiin näin ja sit alkoi kyseiseen Facebook-ryhmään tulla kyselyjä myyjästä. Laitoin taas viestiä ja mitään vastausta ei tullut. Heinäkuun puolivälissä sit riitautin asian Paypalissa. Kerta en oo saanu nukkea, ni haluan rahat takas. Myyjä ei vastannut mitään määräaikaan mennessä, joten laitoin vaatimuksen rahojen palauttamisesta. Nyt tilanne on se, et jos myyjä ei vastaa elokuun 2. päivään mennessä, ni mie saan rahat takas. Toivon kovasti, että se ämmä ymmärtää pysyä hiljaa nytkin, kun ei oo mitään tähänkään mennessä vastannut. Silleen oli vaan tympeä kokemus, kun myyjän piti olla ihan luotettava, vaan ei sit ollutkaan...  :blaah:
If it makes you happy...

Milo

Kiitos kaikille neuvoista! Yritän pysyä kovana neuvotteluissa. En oo itsekään kuullu et myyjä koskaan maksais postareita takaisin ja sitä paitti, mitä se enää sillä tuotteella tekisi, kun ei se voi sitä kellekään muullekaan myydä. Eli todennäköisesti se nyt jää mulle... Toisaalta toi on ihan kiva nukke ottaa esillekin ja onneks ei ollut mikään kallis, joita en koskaan raaski ottaa pois laatikoistaan.
Vivi, toivotaan että on hiljaa. Ja vaikka väittäisikin jotakin, niin en usko että tuossa vaiheessa enää mikään auttaa, olis ollu aikaa postittaa vaikka kuinka. Eiku rahat takaisin!
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

tokkopahka

Milo, toivottovasti otit kuvan siitä paketista tai pakkauksesta todistusta varten, sillä muuten hän voi väittää että paketoi hyvin  :-\ Osan kertoa omasta kokemuksesta että se vaaditaan  :blaah:

Siitä ykkösluokasta minulllakin on hyviä kokemuksia sen suhteen että se on hyvinkin nopeasti perillä ja Priority taas kestä pidempään. Express ei ole yhtään nopeampi kuin Priority vaikka ne väittäis mitä. Minun kokemuksen mukaan siinä menee jopa pidempään ja se on aina jäänyt tulliin (Japanista nyt ei puhuta, minulle on kaikki tullut suht nopea ja tullin ohi  :D)
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Milo

#142
Sain vastauksen myyjältä, että hän hyvittää postarit ja nuken hinnan jos lähetän sen takaisin seurantakoodilla. Katsoin että ton kokoisen paketin lähettäminen maksaa noin 20 € seurantakoodillisena UK:hon. Ärsyttää kun ei se myyjäkään ole sitä lähettänyt sellaisena! En tiedä onko toi vaan taktiikka, koska suurin osa ei viitsi tehdä sellaista, siinähän vaan häviää rahaa. :mad: Eikä se postareineen alunperinkään maksanut kuin alle 40 €!

Laitoin viestin jos ne suostuu osittaiseen hyvitykseen, koska virhe on kumminkin niiden. Sanoin et voin laittaa seuraavaks paketista kuvat, koska ne kuoret on mulla vielä tallessa. Katotaan mitä ne vastaa seuraavaks...

Musta tuntuu kans että nyt kesällä on paketit tulleet nopeammin ja useampi USAn paketti on tullut mulle suoraan, eikä oo jäänyt tulliin. Ehkä siellä on niin paljon kesäapulaisia häärimässä että ne ei muista viedä osaa tullaukseen. Hyvä vaan meille!
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Marianne

Mulle tuli eilen Priorityna Amerikasta paketti ilman tullimaksua!  :aplause: Merkattu arvo oli postikuluineen 58 dollaria, mikä on kyllä tuplasti sen 22 euron mistä yleensä joutuu maksamaan veroa...  :D Mutta oli sen verran kevyt paketti, että ilmeisesti sen takia tullityöntekijät katsoivat läpi sormien, mikä oli tosi positiivinen yllätys!  :cuteyes:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Aliisa

Milo, Kannattaa ehdottomasti laittaa kuvat sinne myyjälle ja vaikka vielä kertaalleen tarkka perustelu, että pakkaus ei ollut ehjä kuten kuvauksessa. Luulisi suostuvan osittaiseen hyvitykseen. Voithan ehdottaa sille vaikka jotain summaa mikä tuntuu kohtuulliselta hyvitykseltä, vaikka jokin osuus prosentteina loppusummasta. Tsemppiä. :peukku:

Milo

Jatkona tohon mun tapaukseen ruttaantuneen Ken-paketin kanssa... Perjantaina sain myyjältä mailin että hän voi palauttaa 20 EUR mun PayPal tilille, jos laitan kuvat paketista. No, laitoin kuvat ja viestin että kuulostaa kohtuulliselta ratkaisulta ja kiva, että hän tulee vastaan asiassa.
Tänään tuli sit maili suoraan mulle, ei siis Ebayn asiakaspalvelun/casen kautta:
"Hi

I have been trying to do you a refund of the 20 Euros' but because there is a claim against the transaction I am unable to do so could you please close the case so I am able to do the refund."
Mä muistin lukeneeni täältä palstalta aiemmin että kun casen sulkee, niin sitä ei voi enää avata uudestaan. Näin ollen myyjä vois jättää sen hyvityksen maksamatta? Vastasin et en näe mitään syytä miksei se vois maksaa mulle tota summaa PayPal tilille, vaikka case on auki ja suljen casen vasta kun palautus on tullut tai saan Ebayn asiakaspalvelusta neuvon että voin sulkea sen. Olikohan tässä nyt sumutus-yritys takana? Ainakin musta vaikutti siltä...
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Marianne

#146
Jaiks! Selvä huijausyritys! Älä vaan sulje sitä casea!  :neurotic:

Myyjän pitäisi ottaa suhun yhteyttä eBayn kautta, koska eBay tai PayPal ei ota kantaa sähköpostiviestittelyyn. Vastaa vaan sen casen kautta sille takaisin.  ;)

Tai voihan se tarkoittaa sitä, että ei pääse käsiksi niihin rahoihin koska PayPal pitää ne 'jäissä', kunnes case on selvä. En nyt muista miltä se case näyttää, mutta luulen että myyjä pystyy ainakin ilmoittamaan eBaylle että haluaa tehdä osittaisen rahanpalautuksen, niin sitten pitäisi onnistua... Joka tapauksessa viestittelyn pitää tapahtua eBayn kautta.

Ai niin, muistin juuri että kun saa maksun PayPal-tilille, niin siellä on nappula jolla voi tehdä hyvityksen. Eli kyllä se myyjä pystyy sen tekemään, sillä vaan menee se hyvitys muista rahoistansa kunnes case suljetaan ja se saa myyntisumman takaisin.  ;) Jos ei meinaa onnistua, niin kysy eBayltä neuvoa.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milo

Kiitti Aurora! Näin mä aattelinkin et se myyjä yrittää jekuttaa. Aika törkeetä suoraan sanoen!  :mad:
Onneks mulla soi hälytyskellot et miks se laittaa mulle viestin suoraan eikä Ebayn kautta ja tuli mieleen se aikaisempi kirjoitus tältä palstalta. Katotaan mitä se seuraavaks aikoo...
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Marianne

Luulin että se vastasi sulle sähköpostiin. Kyllä eBayn kautta voi viestitellä niillä normaaleilla yksäreillä, mutta tietysti kun case on avattu niin on parasta lähettää viestit sitä kautta.  :smiley:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milo

Aurora, joo nimenomaan se viestitti siis sähköpostilla, ei siis mitään casen "virallista" kanavaa pitkin.
Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin mun kannalta. Sain palautuksen n. 20 € (17,01 puntaa), jolloin mun My Favourite Kentsun hinnaksi jäi postikuluineen kaikkineen alle 20 euroa!
Mietin nyt tosin voiko antaa positiivista palautetta koska yritti huijata tossa välissä. Et antasko kumminkin neutraalin...
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.