eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Aliisa yhdisti 17.08.2015 aiheet "Ebayn ihanuus ja kamaluus" ja "ebay". Jätin yksittäisten viestien otsikot ennalleen.

Tähän viestiketjuun siis kaikki eBaysta: Käyttövinkit, kysymykset, hyvät ja huonot puolet, yms.

Jounah

Onko kellekään käynyt silleen että ootte avannut casen, mutta myyjä ei ole valmis sopimaan asiaa vaan laittaa casen eteenpäin? Outo tilanne... olin myyjään yhteydessä kun olin odottanut nukkea jo 1,5 kk ja hän ei tehnyt mitään asian hyväksi, mutta imeisesti suuttui kun avasin casen. Hän pyysi mua sulkemaan sen jotta voi maksaa raahat takaisin ja koska mä en suostunut siihen nyt väittää että ei voi maksaa koska case on päällä ja vei asian eteenpäin...

Marianne

#2
Älä missään nimessä sulje sitä ennen kuin saat rahat takaisin!  :shock: Sen jälkeen asia on nimittäin loppuunkäsitelty. Noista oon kuullut juttua ennenkin, vaikka ei ole itselle sattunut. PayPal palauttaa ne rahat kyllä jossain vaiheessa jos myyjä ei ole valmis sopimaan... Mikä on seuraava vaihe kun myyjä vie asian eteenpäin? Onko PayPal pyytänyt sulta jotain lisätietoa?

Luulisin, että noin pitkän ajan jälkeen PayPal palauttaisi rahat aika nopeasti jos myyjä ei onnistu toimittamaan todisteita että on lähettänyt paketin ja se on vastaanotettu. EBay on näissä asioissa aina ostajan puolella.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jounah

Tää on se myyjä, josta kirjoitin aiemminkin kun luulen että hän laittoi nuken jollain tosi halvalla postimaksulla tuleen, vaikka maksoin postimaksua yli 50 dollaria. Seurantanumeron tietoja ei ole päivitetty sitten sen jälkeen kun USAn posti on vastaanottanut paketin joulukuun alkupuolella.

En tietenkään sulkenut casea ja yleensähän ensiksi ebay suosittelee että "work it out", joten ilman muuta ajattelin että hän maksaa rahat takaisin, jonka jälkeen voin sulkea casen. Mutta myyjä väitti että ei pysty maksamaan nyt kun olen avannut casen ja että mun pitää sulkea se ja että voin muka avata saman casen uudestaan. Kun en tähän suostunut hän vei itse casen eteenpäin ja statuksen mukaan ebay on kysynyt myyjältä lisää kysymyksiä ja palaa asiaan viim 21 pv. Multa ei oo kysytty lisäkysymyksiä. Siis ei kai tämä voi kääntyä mua vastaan? :shock:



Marianne

Samaa casea ei voi avata uudestaan. En usko että tää kääntyy sua vastaan. EBay vissiin yrittää saada selvitystä myyjältä että missä se paketti on. Jos se on yli kuukausi sitten lähetetty, niin kyllä pitäis olla jo perillä jos on lentopostina lähetetty! Ja yli 50 dollarilla ehdottomasti pitäisi saada paketti lentopostina.

Joulukuussa oli lähetyksissä ruuhkaa, ja mullakin oli viivästyksiä pakettien tulossa, mutta ei noin paljon.  :eieieiei:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jounah

Mä ostin joulukuussa myös kaksi muuta nukkea, molemmat reilu viikko tän jälkeen ja postimaksu kummassakin oli 40 dollaria. Kumpikin joutui Suomessa tulliin, mutta saapui mulle jo tammikuun alussa. Eli jonnekin tää on hävinnyt... mutta ei voi muuta kun odottaa että saadaan juttu päätökseen ja toivottavasti rahat takaisin! Ärsyttää kyllä tollanen myyjä joka pitää mua ihan tyhmänä.

Milia C

#6
Minua keljuttaa ihan sunnattomasti kun nukke on ollut kohta kuukauden matkalla ja myyjä pitää mykkäkoulua, toinen nukke joka myyjältä tuli oli rikki. Kaula oli murtunut ja yritin korjata sitä... eihän siitä tullut mitään, eli maksoin periaattessa pelkästä päästä koko nuken hinnan.  :eieieiei:

Sanoo että nukke oli kunnossa kun lähti mutta kun tuli niin nukke oli pakattu tosi kehnosti vain paperiin ja laitettu isoon laatikoon, jossa nukke on päässy vapaasti hakkautumaan laatikon seinämiä vasten ja olen muulloin aina maksanut yleensä Priorityn (seuranta ja vakuutus) niin ny myyjä on näiden kohdalla päättänyt laittaa 1rst classina. Nyt yritän sitten etsiskellä tuolle nukelle sopivaa kalpeaa kroppaa... ei sitä aluperäistä kroppaa voi oikein muuhun kuin vaate/mallinukeksi käyttää kun tappi on murtunut. On alkanut muutenkin laittaa nukkeja ekassa luokassa. Mielellään haluan Priorityn (koska olen myös malttamaton, pitää päästä kyttäämään missä sen on ;> ) Muovikupla kirjeessäkin on tullut nukke ihan turvassa kunhan nukke ei pääsisi noin vapaasti hakkautumaan...

Ennen näitä tapauksia myyjältä on kaikki tullut ihan ok... ja ennen otti vastuutakin mm. lähetti väärän nuken...

Nämä kaksi tapausta nyt vaan kerta rysäyksenä syö paljon tätä harrastusta...
Enkä taida kyseiseltä myyjältä mitään enää ostella. Katotaan miten tämä edistyy...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Jounah

Kuinka paljon halvempi toi 1st class on? Siis jos mä maksan prioritystä niin odotan kyllä että myyjä myös lähettää sillä. Mun mielestä jos on kyse nukesta, varsinkin arvokkaammasta niin ei voi lähettää muulla kun priorityllä.

Mutta ei muuta kun casea avaamaan jos ei saa myyjään yhteyttä!

Milia C

#8
No Priority 42.70 $ (muistaakseni jonkilainen vakuutus sisältyy ja seurantakoodi),
1rst Class oli n. 11 $
Lupasi ottaa yhteyttä iltapäivällä...
Enpä taida tästä edes muualta ostella kuin W-clubilta/Integrityltä
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

ShoeCat

Mun Lillithillä oli kans jalka poikki, oli kiinni lootassaan ja ei varmaan oltu koskaan edes irroitettu laatikostaan. Sain sitten takuuseen uuden kropan. Lähetin rikkinäisen kropan jenkkeihin ja vajaassa kuukaudessa sain uuden tilalle. Mutta kyllä jänskätti, kun laitoin kropan halvalla kyydillä menemään - että tuleeko uutta tilalle koskaan. Mutta tämä projekti päättyi onneksi onnellisesti, vaikka odottavan aika oli kyllä pitkä!  :peukku:

Tipitii

Missään nimessä ei kannata antaa mennä yli sen ajan että casea ei voi aukaista. Oma Ebay siitä kyllä huomauttelee.  Jos ja kun aukaisee casen, ei kannata sulkea tai peruuttaa - ainakaan myyjän pyynnöstä. En kyllä edes tiedä voiko kerran avattua casea peruuttaa. Sulkea lie voi. Kerran suljettua ei voi avata uudestaan. Vaikka menisikin umpeen, jos on maksanut paypalin kautta luottokortilla, niin viimonen mahdollisuus on kuitenkin saada takaisin rahat luottokorttiyhtiöltä. Kerran koestettu, myyjä kerkisi kuitenkin palauttaa rahat, ennenkuin tein reklamaation luottokorttiyhtiöön.

Jos on yhtään vilunki myyjä, tai ei pidä mitä lupaa, ei missään nimessä myyjän pyynnöstä kannata casea sulkea ennenkuin lopputulema on se mitä ostaja on halunnut.
:smiley:

Myyjän selostus, että ei voi palauttaa rahaa kun on case avattu - ihan potaskaa. Kyllä voi. Paypal toimii joka tapauksessa.
Ostaja saa rahansa takaisin jos tavaraa ei ole toimitettu.

Priorityllä lähetykset joutuvat useammin Tulliin, First Classina harvemmin.
Valtaosa mulle tulleista on tullut First Classina - yhtään ei ole joutunut hukkaan.

Milia C

Lainaus käyttäjältä: ShoeCat - tammikuu 17, 2013, 20:12:14
Mun Lillithillä oli kans jalka poikki, oli kiinni lootassaan ja ei varmaan oltu koskaan edes irroitettu laatikostaan. Sain sitten takuuseen uuden kropan. Lähetin rikkinäisen kropan jenkkeihin ja vajaassa kuukaudessa sain uuden tilalle. Mutta kyllä jänskätti, kun laitoin kropan halvalla kyydillä menemään - että tuleeko uutta tilalle koskaan. Mutta tämä projekti päättyi onneksi onnellisesti, vaikka odottavan aika oli kyllä pitkä!  :peukku:

Paljonko tuli kustatamaan, mulle sanottiin että 30 euroa tänne kiitos.... En mielellään lähettelisi takaisin... toisaalta sillä saisi uuden kropan mutta kun se pitäisi jo sisältyä tuohon hintaa perkule!  :mad:
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Jounah

Loppu hyvin, kaikki hyvin! Ebay oli ratkaissut asian mun eduksi ja palautti rahat. :smiley:

ShoeCat

Lainaus käyttäjältä: Milia C - tammikuu 17, 2013, 23:46:35
Paljonko tuli kustatamaan, mulle sanottiin että 30 euroa tänne kiitos.... En mielellään lähettelisi takaisin... toisaalta sillä saisi uuden kropan mutta kun se pitäisi jo sisältyä tuohon hintaa perkule!  :mad:

Mä otin kyllä riskin ja lähetin sen halvimmalla maksikirjeellä rapakon taakse, eli olikohan pk:t jotakin 6 euron luokkaa... Siihen ei tullut sitä seurantakoodia tietenkään.

Marianne

Lainaus käyttäjältä: Jounah - tammikuu 18, 2013, 07:20:30
Loppu hyvin, kaikki hyvin! Ebay oli ratkaissut asian mun eduksi ja palautti rahat. :smiley:


Jes! Hienoa!  :aplause: :peukku: :dance-to-the-groooowe:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.