Kirppislöytöjä

Aloittaja Aliisa, marraskuu 24, 2012, 14:57:08

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Päätin kerrankin kuvata osan kirppisostoksistani. :smiley:

Kävin eilen Joensuussa kirppiskierroksella. Siellä on vain neljä kirpputoria, joissa voi olla myynnissä nukkeja (tai ainakaan en tiedä muita kirppiksiä siellä). Olen aina tykännyt tosi paljon Joensuun kirppiksistä, mutta nyt kyllä tein varmaan itselleni mieluisimmat löydöt ikinä. :blush: Joensuun Kontti -kirpputorilla oli myynnissä nämä ihanuudet vain 3 euroa/kpl. Alkuperäisissä vaatteissaan Disco Barbie 1979 ja Fashion Play Barbie 1984. Hymyilin koko matkan hyllyltä kassoille (ja itseasiassa lähes vielä kotimatkankin). Molemmilta puuttui kengät ja Disco Barbielta vyö, mutta muuten oli kyllä tosi hyvässä kunnossa, melkein kuin suoraan pakkauksesta otetut. Ainoastaan korviin oli niille työnnetty nuppineulat ja Fashion Playn toinen korva oli syöpynyt siitä vähän. Mutta onneksi vain pieni täplä. Poistin neulat heti kotona ja ehkä annan jossain vaiheessa vielä Basiron-käsittelyn tälle vaurioituneelle korvalle. Se varmaan tehoaisi siihen eli varmaan vähän sama kuin vintage-nukkejen viherkorvaisuuden poisto? Tietääkö joku muuten, onko tuo Basiron-käsittely syytä tehdä nyt näin jälkeenpäin muutenkin eli voiko se laikku laajentua vielä, vaikka nuppineulat on poistettu?



Kyseiselle kirppikselle jäi vielä pari nukkea: Dream Glow Ken alkuperäisissä vaatteissaan 9 euroa (vain kengät ja sukat puuttuivat) sekä Mattel Esmeralda alkuperäisessä asussaan (en tiedä oliko se joku special edition tai joku vastava, kun siinä oli paljon pientä sälää mukana) 12 eurolla. Eli sieltä voi joku käydä ostamassa, jos tarvitsee. :smiley:

Sitten toiselta kirppikseltä löytyi Blue-Boxin valmistama Fashion Sports Car. Tästä oli tunnistuspuolellakin ketju. :smiley: Tämä oli muistaakseni haaveeni silloin pienenä, mutta en koskaan saanut sitä (oli liian kallis varmaan). Nyt oli edullinen, maksoi vain 5 euroa, joten päätin ostaa.



Kolmas kirppis oli myös täynnä kiinnostavia nukkejuttuja, joista ostin mm. tämmöisen Barbie Jeans Fashion 1988 -vaatesetin. Voi mahdoton sentään sitä tunnetta kun näin tuon. :D Kerään juuri tuota sarjaa ja tuo mekko puuttui. Lisäksi en ole varmaan koskaan nähnyt livenä 80-luvun Barbien vaatepakkauksia, oli tosi jännä tunne päästä hiplaaman sitä ensimmäistä kertaa. :D Kuin olisin ollut matkustanut ajassa taaksepäin tai jotain. :D



Lisäksi ostin myös paljon "perus Barbeja" ja muita muotinukkeja. Löytyi myös Diana-muotinukke varmaan jostain 80- tai 90-luvun alusta avaamattomassa paketissa ja pari avaamatonta asustesettiä. Ne ehkä menevät myyntiin jossain vaiheessa, mutta en raaskinut jättää niitä ostamatta.

Tutu

Voi mitkä löydöt! Hirnoa! Juu toi tunne uudesta 80-kuvun paketista in hieno! Ei raaski ottaa asua ollenkaan käyttöön paketista  :palvoo:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Nata

Disco Barbie ja vielä noin halvalla! Huippu löytö! Omastani ei ole paljoakaan jäljellä, pää kynityillä hiuksilla, mutta onneksi lähialueen pihakirppikseltä löytyi tuo asu yhden nivelletyn perus-Barbien päällä ja muistaakseni olen jonkun kropankin jo löytänyt, että jonkinlaisen leikkaa-liimaa-version saan kyseisestä nukesta kasaan.  :tongue:
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Paukku

Huikeat löydöt! Tiedän tunteen kun tekee huikean löydön  :cuteyes:
Ikuinen pikku tyttö

Alitsa

Ihan mahtavia löytöjä. Disco Barbie on tosi kaunis nukke.  :hbeat: Ja vaatepaketti vie suoraan lapsuuteen.
We Girls can do anything!

Tutu

Olen kuusamossa nopeella visiitillä ja molemmat kuusamon kirppikset oli kyl ihan pettymys. Yhden klooninuken näin.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Illuusia

#1476
Aliisa, olipa sinulla upea kirppisreissu! Itse olisin kai hiukan tärissyt ja jalat olisivat olleet spaghettia... Minulla on tuo sama Fashion Play B ja sen hiukset ovat tahmeat - miten sinun nukellasi? Ihanan yksinkertaisia ja vaatimattomia nuo monet FP:t ja Barbie Bargainit. Asuun kuuluvat laukku ja kengätkin niin simppelit - ei mitään kasarikrumeluureja... Tuo vaatepakkaus myös hieno löytö. Itse olen löytänyt vanhoja vastepakkauksia, kuten jonkin Jeans-pakkauksen esim. Kemistä vielä joskus 2004 - tuntui ihmeelliseltä. Liikettä pitikin noin 80-vuotias rouva ja ostin hyllystä viimeiset Barbie-pakkaukset.

Minä olen nyt kirppislöytöjen ja muiden ostosten suhteen aivan pilvissä, sillä sain kyläillä E-Suomessa ja takana on ainakin parikymmentä kirppistä ja kolmen keräilijän tapaaminen. Huikeimmat lisäykset kokoelmiini ovat FQ uikkari, Daisy's Travelling Case ja Sindy Space Fantasy Galaxie. Nämä ostin toiselta keräilijältä. Kirppislöydöistä hauskimpia ovat muutamat kasarivaatteet ja kenkäpussukat.

Tutu, jos olet huomenna maanantaina menossa Oulun ohi, pistäydypä katsomassa kokoelmiani ☺ Tiistaikin voisi sopia ☺

Tutu

Voih! Just ollaan 10km päästä oulusta kun lähettiin ajaan kotiin mut seurana äiti ja avomies niin ei nyt onnistu mut mielelläni tulen joku muu kerta, kiitos kutsusta!
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Tutu

Tänään ajelin akaaseen kirpparille ja sieltä löyty vanhoja barbie tarroja-kuin uusia, sekä 80-luvun lopun (hawaji) skipper. Skuppwrin kaulassa /poskessa viilto, mut pakko oli "pelastaa" ku muuten näytti olevan ok ja hinta ei päätä huimannut.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Louhi

Tässä minun kirppislöytö yli kuukauden takaa pihakirppikseltä. Maksoikohan euron vai kaksi.


Nata

Käytiin tänään (maanantaina 8.8.) Hämeenlinnassa Suurkirppiksellä ja siinä lähellä kahdella muullakin, Timon torilla ja en muista sen toisen nimeä, mutta kaikilla oli nukkeja. Sinne, minkä nimeä en muista, jäi kaksi Daisyä, joita ei ostettu itse kun ei niitä keräillä ja hinnat oli sen verran korkeat, olisko olleet jotain 12 vai peräti 17€ / kpl. Molemmilla oli vaatteet ja kengät mukana. Monstereita oli joitakin, mutta maksoivat kaikki 10€, sekä samaan hintaan EAH (M. Hatter) ja Bratzejä oli jos jonkinnäköisiä ja -hintaisia. Lisäksi Suurkirppikselle jäi pussillinen nakuja ysäri-Barbieita ja Petra ja ehkä joku Susy ja Megara yht. 10€. Harmittavasti oli hiukan liian uusia, että olisin viitsinyt itelle ostaa. Sentään tullut  jokin järki, ettei tarvi ihan vain haalimisen takia haalia... Niin ja samaiseen paikkaan jäi vielä pari hyväkuntoista Jolina Ballerinaa vaatteineen ja kenkineen. Toisella oli joku rullaluisteluasu ja toisella ratsastuspuku. Maksoivat 8€/kpl.

Itselle löytyi tällä kertaa pari halpaa nivellettyä Fashionistaa ja Moxie Teenz Melrose sekä lapselle (vai vähän itsellekin) kaksi Mattelin 80-luvun Lil Miss -nukkea. Viimeinkin! Semmoista on odotettu jo muutama vuosikymmen!  :D Harmi vain kun ovat ihan sama nukke, eikä niillä ollut alkuperäisiä vaatteita.
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Clairis

Sain kirppistuliaisina kenkälaatikollisen "henkilöitä" muokattavaksi. Ehkä yritän tunnistaa ne ennen muokausta. Tuskin mitään arvokkaita ovat.






Tässäpä onkin hommia vähäksi aikaa  :D

Alitsa

Ylemmässä kuvassa on ainakin tosi kivoja brunette-Sindyjä. Ne ovat aikas harvinaisia ja onko samassa kuvassa keskimmäisenä Susy? Pistä ihmeellä tunnistukseen, minua alkoi kiinnostaa ainakin!  :smiley:
We Girls can do anything!

Nata

Heiii, noi taitaa olla just ne Suurkirppiksen ysärit?  :D
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Clairis

Totta puhut! Sieltä ovat kuulemma kotoisin. Melkoisia takkutukkia ja sottapyttyjä olivat, mutta tästä muuttuvat vähän kerrallaan (vuosien kuluessa  siis  :cuteyes:)
Askarteluhommia riittää.