Tauon jälkeen aarteen etsintään omissa kätköissä

Aloittaja piina, marraskuu 19, 2021, 12:57:40

« edellinen - seuraava »

piina

Nuket ovat olleet monta vuotta itselläni tauolla. 5 vuotta mennyt etten ole kuin joskus vähän siirtänyt jonkun paikkaa. Nyt kuitenkin sain kipinän ja tyhjensin vitriinit selvittääkseni mitä noita onkaan. ::) :palvoo:
Nuket on pakattu nyt pois ja aloin selvittää asujen kokonaisuuksia. Siis keräilyni on pääasiassa kohdistunut lapsuuteni vintage nukkeihin.
Asut pakkasin minigrip pusseihin ja lisäsin myös kaikki pikkutarvikkeet. No pikkuisia saksia, ei löytynytkään mistään :-\
Lopulta päätin tutkia tyttäreni nukkekaapin :devil: siis tyjensin sen hylly hyllyltä. Ja mitä kummaa toisiksi alimmalta hyllyltä löytyikään. Kolme minun laatikkoani nukkeineen. Ilmeisesti olen ihan itse ne sinne piilottanut ja sitten unohtanut, kun elämä myllersi muuten. Kun muistaisin miten kuvat galleriasta lisätiin tänne?
Jos haluat tietää mitä olin piilottanut kaappiin, joskus 6-7 vuotta sitten katso galleriasta.
Ne saksetkin löytyivät sieltä kaapista alahyllyn rasioista :dance-to-the-groooowe:
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

Adalmina

#1
Tuola toisaalla sanoit ettet osaa enää lisätä kuvaa galleriasta keskusteluun. Tässä ohjetta tai ainakin näin mä lisään.
Galleriassa valitset halutun kuvan isoksi.
klikkaat hiiren oikeeta kuvan päällä ja valitset auenneesta valikosta "kopioi kuvan osoite"
Sitten tulet keskusteluun minne haluat kuvan lisätä ja
valitset tuon ''maisemataulu'' kuvakkeen noiden naamojen yläpuolelta.
Siitä tulee tälläinen (no ei tullutkaan)  Siinä on siis hakaset mutta en tiedä mistä ne saa näppäimistöstä joten käytän vaan sulkuju mallissa (img) (/img)
Klikkaat siitä keskeltä, hakasten välistä hiiren oikeella ja
valitset valikosta ''liitä''

Toivottavasti ei ollut ihan hirveen epäselvä ohjeistus  :blush:


Piinan kuva kyseessä  :Look_Up:

P.S. Saat harjoitella loput laittamaan itse  :peukku:

piina

#2
Kiitos :hug: yritän kokeilla joskus :D mun kännykässä ei oo hiirtä, pitää koneella kokeilla
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

Adalmina

En mäkään itseasiassa tiedä miten puhelimella saa lisättyä kuvan  :whaddado:

piina

#4
Näitä nukkeja on kyllä minulla aivan liikaa, mutta kun otan nuken käteeni, tarkoituksena luopua siitä, niin voi, eihän siitä millään voi luopua. Ainakaan kylmästi ottamalla kuvat ja laittamalla myyntiin :naamakämmen:  :cry: täytyisihän mun tietää, että nukke saa rakastavan kodin :cuteyes:
Galleriassa kuva nukeista, kun en vieläkään koneelle ole mennyt☺️
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

Aliisa

Tuttu tunne tuo aarteen etsintä omassa kodissa. :cuteyes: Mulla on ollut kotona jo syksystä saakka kunnon "nukkemyllerrys". Aluksi kävin jokaisen vaatteen ja asusteen yksitellen läpi ja laitoin omiin laatikkoihinsa. Nyt on vuorossa nuket. Työkiireiden takia ei ole riittänyt iltaisin energiaa käydä vielä kaikkia nukkeja läpi. Mutta tuo löytämisen riemu on ollut kyllä mukavaa. Muutamia juttuja löytynyt, joita en muistanut omistavani. :cuteyes: Olen varmaan avannut lähetyksen kiireisellä hetkellä ja vaan sysännyt sisällön johonkin jemmaan ja nyt sitten löytyi. Ostin syksyllä Ikeasta ison Kallax -tilanjakajan ja siihen sopivat kannelliset pahvilaatikot. Oli kyllä hyvä ostos ja nyt nukketavarat on hyvin lajiteltu. Vielä kun saisin tuon nukkekasan käytyä läpi. Pitäis vielä ostaa jostain hienot etiketit laatikoihin, sit voisinkin ottaa tuosta vaikka kuvan ja laittaa tänne. :blush: Aikaisemmin mulla oli nukkekamat pahvilaatikoissa ja niistä lattialla korkeat huojuvat tornit. Ei siis todellakaan mikään hyvä säilytystapa, jos sattui tarvitsemaan sitä laatikkoa joka on kaikkein alimpana.. :whaddado: Tilanjakaja on ihan huippu, kun alimmatkin laatikot saa nopeasti otettua esille. Ja nuo poisvedettävät pahvilaatikot on parempia kuin kiinteät vetolaatikot, niin voi läärätä rauhassa vaikka lattialla laatikon sisältöä. :peukku:

En aina ihan etene tässä, kun en "voi" sijoittaa nukkea vitriiniin tai laatikkoon, jos en saa ensin tunnistettua sitä. :chuckle: Ja voi miten paljon mulla noita tunnistamattomia onkaan. :faint: Tavoite oli et jouluun mennessä olisi järjestely valmis, mutta ei tule onnistumaan. :chuckle: Se olis mulla seuraavaksi muutaman uuden Ikean Detolf -vitriinin hankinta, johon sais lisää nukkeja esille ja siitä sitten päästäänkin jo uuden vuoden lupauksiin / ensi vuoden tavotteisiin. :blush:

P.S.: En mainosta Ikeaa, mutta nuo Ikean säilytyskalusteet on vaan niin huippuhyviä nukkesäilytykseen, etten vaan voi kyllin hehkuttaa. :blush:

P.P.S.: Ihania Silkkejä Piinalla. :blush: :hbeat:

Louhi

Muutimme syksyllä, ja nyt olisi edessä aarteiden etsintä. Ajattelin laittaa osan laatikoissa olevista vitriiniin ja päinvastoin. Sain yläkertaan oman huoneen, jossa kaksi Detolfia, jotka pitää pestä. Samoin pitää järjestää tavaraa. En ole vielä vauvan kanssa ehtinyt, mutta tavoitteena on saada huone kuntoon vapuksi.

piina

Kevättä kohti ja valon lisääntyessä täytyy piristyä täälläkin kirjoittelemaan :blush: Vielä vaan ei saa aikaiseksi ja väkisin ei tuu mitään :chuckle:
Kaikki jää  aina viimetippaan ....