Kokoelman karsiminen?

Aloittaja piina, maaliskuu 13, 2013, 12:05:48

« edellinen - seuraava »

HelloDolly

Lainaus käyttäjältä: Louhi - huhtikuu 27, 2013, 10:55:38
Pitäisi kai se karsia. Ensin pitäisi tehdä inventaario, että tietää, mitä kaikkea on. Sitten pitää miettiä vartaloiden ja päiden vaihtelua, ettei vahingossa tulisi myytyä jotakin päätä, jolle olisikin ollut sopiva vartalo olemassa. Sitten on tietysti vielä se ongelma, että kuka niitä ostaa.
Lainaus käyttäjältä: tokkopahka - huhtikuu 27, 2013, 16:48:04
Me  :-\

Repeilen tuolle tokkopahkan vastaukselle, ihanan kyynistä ja kohtaloon alistumista! Kuvaa täydellisesti viha/rakkaussuhdetta nukkekeräilyyn! :D :rofl: :rofl: :peukku:

Maritsa

#16
Siivosin viikonloppuna kokoelmaani ja nämä jäi "ylimääräiseksi"!  :tongue:





avotuli

Älä Maritsa huoli, täällä meitä pöljiä on jo kieli pitkällä jonossa... ehkä minä sitten kun saan joskus tuon oman kokoelman ulos laatikoistaan saatan karsiakin. Nyt just en edes tiedä mitä kaikkea on. inhoan remppaa.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Louhi

En ole ruvennut edes karsimaan tai mitään, kun siitä seuraa vain se, että tulee tyhjät karsintalaatikot. Vaatteet olen kyllä pystynyt karsimaan hyvin, mutta ne nuket  :cry:.

Tipitii

Juu, kyllä näkee pari kiinnostavaa kohdetta jo ....

Milo

Hmmm... Eiks toi vaaleetukkanen oo Alan? Mulla ei ookaan semmosta.  :D
Eiks sitä sanotakin että: Toisen "roska" on toisen aarre...
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Louhi

No nyt sain karsittua yhden kopionuken ja muutaman pään  :naamakämmen:. Lopullinen karsiminen pitää vielä tehdä vitriiniin menevistä nukeista, että kaikki mahtuisivat.

Milia C

oi, siellähän ois kivoja... niin ai mikä karsiminen...  :D :chuckle:
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

kitecat

Mulla tulee aina sellanen vimma, että nyt lähtee ja sitten kans lähtee. On joitain nukkeja, mistä en varmaan koskaan luovu, mutta valitettavan paljon löytyy sellasia, joiden kohdalla ajattelen, mitä ihmettä oon ajatellu (vai oonko mitään...  :naamakämmen: ) ostaessani nuken.

Karsiminen ei oikeestaan oo tuottanut suurta tuskaa, eikä vielä oo tullu eteen tapausta, mitä oisin jääny kaipaamaan. Oikeestaan en edes muista, mitä nukkeja on maailmalle lähettänyt, joten ne ei varmaankaan oo sillon olleet mun kokoelmalle olennaisia.

Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

jeliza_rose

Hauska lukea miten SAMANLAISIA keräilijät monessa suhteessa ovat. Voin samastua kaikkien teksteihin oikeastaan :)

Minulla on käynyt useammin kuin kerran että ostan uudestaan myymäni nuken kokoelmiin. Kokoelma on myös monta kertaa uusiutunut viiden vuoden aikana mitä nyt olen keräillyt noita nukkeja. Minusta on suht' helppoa kierrättää nukkeja, mutta tietysti on joitakin mitä en koskaan raski myydä... Kai? Joidenkin kohdalla myyntiin laittamista miettii tuskin sekuntiakaan, joitakin taas viikkoja.

Rana

Minulla on karsimisfiilistä. Okei, ei ole kuin alle neljäkymmentä nukkea mutta pienessä asunnossa (jossa on hyllymetreittäin sarjakuvia  :blush: ) se tuntuu paljolta, varsinkin kun kaikki nuket eivät tunnu tärkeiltä. Minulle nukesta tärkeän tekee että nukella on hahmo ja nämä vasaran alle jäämässä olevat ovat niitä joilla ei ole alkeellisintakaan sellaista, ehkä nimi hyvällä tuurilla. Joten uskoisin etten jää kaipaamaan.... mutta entä jos sittenkin  :gonna-cry: Eihän kaikkia nukkeja olisi pakko esillä pitää. Laatikossa nätisti eivät veisi paljoa tilaa ja asiaa voisi miettiä. Mutta kun antaa pikkusormen niin kohta miulla on kymmenen laatikkoa täynnä nukkeja XD
Olen vakavissani, se oli vitsi!

blogi

tokkopahka

Kyllähän sinä voit ihastua myymäsi nukkeen parin vuoden päästä mutta suurimman osan pystyy melko helposti ostaa uudestaan  :tongue: Ja jos kuukauden parin jälkeen laatikossa ollut nukke ei herätä tunteita niin myy pois, et tule kaipamaan sitä lähiaikoina. Pitsi jos törmät johonkin ihanaan kuvaan siitä nukesta ja tajuat tehneensä virheen  :chuckle:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Milia C

#27
 :Look_Up: nauran täällä itselleni koska juuri tuota on tapahtunut minulle joidenkin kohdalla. Todellakin tuo laatikoon pakkaaminen ja poissa mielestä voisi toimia.
Löydät sitten uudestaan niin kas "mullon täällä ihan uus nukke, IHANA!"  :chuckle: :D

Kerran tai kaksi on tullut hetki että myyn kaikki, -kele! mutta sitten silmäni osuu ihanaan punapäähän ja toiseen kauniiseen nukkeen... ja... :D
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Xelha

 :Look_Up: Täällä meitillä suurin osa on laatikoissa, niin kyllä tuota tapahtuukin, että tykästyy nukkeihin uudelleen.  :D Toisaalta kieltämättä välillä tulee tunne, että myisin melkein kaikki pois... Mutta sitten meitin miten jotkut oli sen verran  vaikea löytää, niin en raaskikaan... Mutta olisi kyllä tarkoitus karsia kokoelmaa ja vähentää ostamista merkittävästi.  ::)

kitecat

Mä olen huomannu, että aika jolloin hamstrasin nukkeja, oli jollain lailla mulle vaikeeta aikaa henkisesti. Kai mä sitten täytin ostelulla jotain tyhjiötä sisälläni. Nyt tuo tyhjiö on täyttynyt tärkeäämmillä asioilla ja nuket saa mennä. Oon laittanukki myyntiin tosi paljon kamaa.

Oon ollu nyt yli vuoden työttömänä ja rahat loppuu joka kuukausi. Tai siis loppuis, jos en sais noista nukeistani rahaa. Kovaa työtähän niiden myyminen on, mutta kiva lisätienesti. En todellakaan tulis taloudellisesti toimeen ilman tuota lisätienestiä! Kai se on niin, että aikansa kutakin.

Lisäksi oon miettiny, että en myy mitään niin arvokasta, mitä ei jossain vaiheessa voi takasin ostaa, kun taloudellinen tilanne muuttuu paremmaksi. Tai mitään sellaista, minkä myymistä katuisin kovasti. Eikä semmosta oo vielä eteen tullut  :smiley:

Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-