Kokoelman karsiminen?

Aloittaja piina, maaliskuu 13, 2013, 12:05:48

« edellinen - seuraava »

piina

Toivoisin vinkkejä miten luopua nukeista :yessmiley:
Minulta tuo ei onnistu, vaikka joka paikka pursuaa nukkeja.
Joskus tulee tunne, että raakasti matkalaukku nuket myyntiin, mutta kun otan nuken käteen, niin en voi luopua siitä.
Se on niin ihana ja koska useimmat nuket olen itse kunnostanut, niille on syntynyt oma yksilöllinen persoona jonka vuoksi tulee tunne, ettei voi luopua tuosta, kun kukaan muu ei tunne tuota siten kuin minä. :cry:
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

Täti Monika

Lainaus käyttäjältä: piina - maaliskuu 13, 2013, 12:05:48
Se on niin ihana ja koska useimmat nuket olen itse kunnostanut, niille on syntynyt oma yksilöllinen persoona jonka vuoksi tulee tunne, ettei voi luopua tuosta, kun kukaan muu ei tunne tuota siten kuin minä. :cry:
Noinhan se on. Mutta voi ajatella, että täällä asiaan vihkiytyneiden omalla saitilla on mukava myydä nukkeja ja nukkekamaa koska aina voi olla varma siitä, että uusi omistaja arvostaa ostostaan eivätkä nuket joudu hunningolle  :smiley:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

tokkopahka

Minä vaan aina välillä tajuan että toi ja toi nukke ei ole enää minun  :whaddado: Ja jos tapaus on epävarma niin silloin nukke menee pohdintalaatikkoon.  Ja muutaman kuukauden kulutua, tai sitten kun muistan ne  :chuckle:, käyn läpi epävarmat tapaukset ja sitten mietin uudestaan niiden kohtaloa
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Adalmina

Mä totean toisinaan että ehkä toi ja toi nukke joutais pois kokoelmasta. Sen jälkeen täytyy tehdä vielä vähintään parin kuukauden luopumistyö ja yleensä sen jälkeen jos nukke on päässyt uuteen kotiin en ole sitä enää kaivannut.
En tiedä mikä toi luopumistyö on mutta ikinä en nukkeja pysty laittamaan eteenpäin ennen kunnon harkitsemisaikaa  :cuteno:

Milia C

Lainaus käyttäjältä: piina - maaliskuu 13, 2013, 12:05:48
Toivoisin vinkkejä miten luopua nukeista :yessmiley:
Minulta tuo ei onnistu, vaikka joka paikka pursuaa nukkeja.
Joskus tulee tunne, että raakasti matkalaukku nuket myyntiin, mutta kun otan nuken käteen, niin en voi luopua siitä.

Miksi pitäisi? Minusta ei kannata luopua kerta kuulostavat olevan tärkeitä. Jos on tilanpuute vaivaa niin kannattaa sitten valita ehdottomat suosikit ja nauttia siitä jo olemassa olevasta kokoelmasta ja valita juuri ne itse kunnostetut (koska tehdasnukke tulee varmaan todennäköisemmin vastaan joskus?). Olen asettanut itselleni ns. rajoituksia ettei keräys karkaa käsistä, jokaisella/suurimmalla osalla pitää olla oma persoona joten rajoitan/karsin ns. tarpeen mukaan entistäkin kokoelmaa...   :smiley:

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

essi

Mun oli helppo luopua kokoelmasta, kun sen täällä myin, koska tiesin että se päätyy toisten rakastavien keräilijöiden käsiin.  :cuteyes: vaikka mun kokoelma olikin jo ennestään aika suppea, ja kaikki nuket erityisen huolella valittuja...

Oikeastaan vain yhden nuken myymistä kadun, ja senkin myin jo joskus vuosia sitten. Nyt vilkaisin eBaysta, mihin hintaan sellaisen voisi hankkia, niin n. tuplahintaa pyydetään, siitä mitä ite maksoin joskus kolme vuotta sitten  :shock:
we don't need to know the way home

Milia C

Mulla se karsinta jatkuu...  :D :smiley:
-Adam Savage-

tokkopahka

Minun karsinta tuotti yllävän tuloksen  ::) Nuket lisääntyivät  :rofl:

Milia C

Joo, no kyllä ne silti vielä huutelee... yritän olla kuuntelematta ja keskittyä nykyiseen.
-Adam Savage-

Milli

Tää on mystinen ikuisuusprojekti. Miulla on paljon nukkeja, joiden olemassaoloa en edes muista ja jos ne katoaisivat salaa, en kaipaisi niitä. Mutta koitapa karsia kokoelmaa yksitellen, niin joka ikinen nukke yllättää ja ilahduttaa yli kaiken ja mistään ei voisi luopua.  :naamakämmen: :D
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

tokkopahka

Minä olen oikeasti poistanut monta nukkea tänä vuonna mutta hemmetin nukenvalmistajat  :mad: Päättivät tehdä tänä vuonna sellaisia nukkeja joista minä pidän  :mad:

Louhi

Pitäisi kai se karsia. Ensin pitäisi tehdä inventaario, että tietää, mitä kaikkea on. Sitten pitää miettiä vartaloiden ja päiden vaihtelua, ettei vahingossa tulisi myytyä jotakin päätä, jolle olisikin ollut sopiva vartalo olemassa. Sitten on tietysti vielä se ongelma, että kuka niitä ostaa.

tokkopahka

Dandelion

Olen huomannut, että kokoelman karsinnalle tulee kyllä oma aikansa. Se käy helpommin, kun siihen on kypsynyt ja valmis. Väkisin ei pitäisi siihen edes ryhtyä, jos ei ole ihan pakko rahan tai tilan tai jonkun muun syyntakia.

Omalla kohdalla on ollut selvää, milloin kokoelma on saavuttanut koonsa puolesta lakipisteen. Aktiivisen keräilyn vaihe menee ohi, sitä hankkii vielä harvakseltaan ne muutamat puuttuvat ja sitten se alkaakin olla siinä. Ei oikein enää ole ostettavaa eikä ehkä innostustakaan ostaa lisää. Pelkästä kokoelman säilyttämisestä tulee taakka. Silloin karsiminen ja myyminen käy houkuttelevammaksi vaihtoehdoksi ja lopulta siihen tarttuukin.
Loppujen lopuksi tarkasti valittu ja rajattu kokoelma tuo ehkä enemmänkin iloa kuin valtava massa materiaa, joista osa on kokoelmassa vain koska ne "kuuluu olla".  ::)

Aliisa

Nostan hattua niille, jotka osaavat rajata millaisia nukkeja hankkii. Itsellä ainut raja on rahasumma, kirpaiseeko vai antaako vaan mennä. :D Noh, netistä kun ostaa nukkeja, niin siellä on helpompi rajata mitä ostaa, koska siellä niitä on myynnissä niin paljon. Kirpparilta taaskin joku parin euron nukke on lähes varma ostos, jos näyttää siltä ettei sitä mulla vielä ole.