Vuosiluku tunnistuksen apuna?

Aloittaja Clairis, heinäkuu 17, 2015, 11:34:28

« edellinen - seuraava »

Clairis

Taannoisessa kirpparisaaliissa on TNT-vartalo merkinnällä 1966 China (eikö se ole muotin valmistusvuosi) ja päässä vuosi 1985. Onko sekin tuon päämuotin lanseerausvuosi vai täyttääkö nukke jo mahdolisesti 30 vuotta?



Kysymys siis tuosta keskellä olevasta hahmosta.

Ja kun tämä löytyi nakuna kirppislaatikosta, ei minulla tietysti ole hajuakaan, kuuluvatko nämä edes alunperin yhteen.
Osaisiko joku taas valaista asiaa, kiitos!

tokkopahka

Mattelilla kaikki vuosileimat tarkoittavat vuotta jolloin kyseinen osa on patentoitu. Lanseeraus on voinut tapahtua myöhemminkin
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Tutu

Joo eli vuosiluvut nukessa on vain niitä milloin malli on otettu käyttöön. sama koskee päitä.Näin ainakin itse olen luullut.
Täältä löytyy erikseen todella hyvä ketju noihin tunnistuksiin, niiden avulla olen löyänyt osuman nukelle jos toisellekin. Tuo kroppa malli viittaa koukkukäsineen 80-90-luvun mattelin nukkeen, kasvot näyttävät taas ehkä enempi 90-luvun lppupuolelta?
käytän paljon Alisan tunnstusketjuun linkittämää italialiatsa sivutoa "Barbie anni 80", ja sieltä sit voisi katsella esim. midget jos tärppäisi eka kasvoilla ja sitten katsoa onko sama kroppa ku tuossa. En tiedä mitään noista nukkejen anatomioista ton päänupin suhteen; mutta mielestäni vaaleanpunainen kaulatappi kuuluisi jonnekkin 90-luvulle? ainakin kasari super star barbiella oli perus valkoinen kaulatappi/pallo.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Clairis

#3
 :smiley: Kiitos paljon tiedoista ja Tutulle myös linkkivinkistä! Näyttää olevan tuon sivun perusteella 1992 Sea Holiday Midge.

Tutu

Hyvä jos auttoi :) toinen barbeille tosi hyvä (kasari/ysäri barbien) tunniste sivu on pink box project- aina ei löydä ja ehdottelee samaa varsinkin suorakätisistä kasareista, mutta usein myös osunut nappiin. pitää vaan laskea ripset, vartalon malli käsistä ja muut tunnisteet joita sivusto ohjaa.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

tokkopahka

Punapää on Mattelin Disneyn Ariel
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Clairis

kiitos! Arielilta valitettavasti puuttuu vartalo. Sain irtopään noiden muiden mukana kaupan päälle! Toivottavasti jossain tulee vastaan vielä passeli vartalokin  :cuteyes: