Playline

Aloittaja minnastardust, marraskuu 29, 2012, 22:46:04

« edellinen - seuraava »

Letizia

Onko kukaan muuten nähnyt Dreamhouse Nikkiä Suomen kaupoissa?

Adalia

Lainaus käyttäjältä: Letizia - syyskuu 19, 2013, 20:04:20
Onko kukaan muuten nähnyt Dreamhouse Nikkiä Suomen kaupoissa?

En. Berliinin Barbie Dreamhouse Experiencen putiikissa noita olis ollut koko kauppa täynnä (ei muita sarjan nukkeja tarjolla  ::):whaddado:
Life in plastic
It's fantastic!

Letizia

Lainaus käyttäjältä: Adalia - syyskuu 19, 2013, 21:07:50
Lainaus käyttäjältä: Letizia - syyskuu 19, 2013, 20:04:20
Onko kukaan muuten nähnyt Dreamhouse Nikkiä Suomen kaupoissa?

En. Berliinin Barbie Dreamhouse Experiencen putiikissa noita olis ollut koko kauppa täynnä (ei muita sarjan nukkeja tarjolla  ::) )

Mikähän logiikka näissäkin muka on... kesällä oli alennusmyynteihin jäänyt runsaasti Fashionista Nikkiä, joten ehkä siitä pääteltiin että nää ei mene kaupaksi. :P

DarkJedi

Mietityttää tuosta Letizian kommentista että eikö vanhemmat osta lapsilleen tummaihoista nukkea. Minulla on ollut jo monella livekirpparilla myynnissä Nikki- hybridejä (kun Christiet on tarvinneet nivellettyjä kroppia) ja moni lapsi olisi niitä halunnut mutta vanhemmat on puhuneet lapsen ottamaan ennemmin blondin nuken. 

Ninni-doll

Ihme juttu.... Minulla on ihan lapsesta asti ollut tarve saada tummaihoisia nukkeja. Muistan kun 8-vuotiaana kaverit sai realistisen kokoiset vauvanuket ja minunkin piti saada, niin ei minulle valkoinen kelvannut vaan piti saada musta! Tytön nimi oli sitten Linda (koska meillä on suvussa mustia ja heidän nuorin tyttönsä oli Linda) ja niitä sitten innolla kuskattiin pyörän perässä ja vaunuissa  :D
Ja nyt aikuisena kerään AA barbeja. Olen kyllä huomannut vähän siellä täällä että rasismipuheet on taas kasvussa. Ehkäpä aikuiset on maahanmuuttajia vastaan ja se sitten heijastuu lasten leluostoksiin....?  :whaddado:

Adalia

Mun Barbie-huoneessa vieraillut vanhempi rouvasihminen ihmetteli, että ai, onko sulla neekeribarbejakin  ::)  ::)
Life in plastic
It's fantastic!

kitecat

Lainaus käyttäjältä: Adalia - syyskuu 20, 2013, 09:36:27
Mun Barbie-huoneessa vieraillut vanhempi rouvasihminen ihmetteli, että ai, onko sulla neekeribarbejakin  ::)  ::)

Ai kauhee!  :shock:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Alice

Mun lempparinukke lapsena oli Christie, ja se oli yksi niistä mitkä halusin säilyttää, kun kaikki blondit perusbarbiet myin kirpparilla joskus kymmenenvuotiaana. Onneksi mun vanhemmat ei kieltäytynyt hankkimasta sitä mulle! Hyvin ahdasmielistä vanhemmilta kyllä, jos eivät halua lapsen leikkivän tummaihoisella nukella, käsittämätöntä.

TaruinenAave

Komppaan täällä edellisiä. Riihimäen BR-leluista kävin tota Dreamhouse Nikkiä kyselemässäkin, mutta ei ollut. Fashionistaa kylläkin. Mutta mullakin lapsena oli ehdottomasti ne tummaihoiset iso juttu. Pari Christietä oli ja kaikkein paras oli tietysti nyttemin Silky Streetille siirtynyt Generation Girl Nichelle.

Jasmiina2

Me Jasmiinat tykättiin lapsina aina AA nukeista  :cuteyes: Äidillä oli niitä kun jostain syystä äidin äiti osti aina tummaihoisia nukkeja kun äitimme oli lapsi. Me sitten perittiin ne nuket, mutta niiden hajottua oli pitkä väli ilman tummaa nukkea. Sitten joskus 9-vuotiaina saatiin ensimmäinen tumma "Barbie" elikkä Rockers Dee Dee. Siitä vasta riemu ratkesi. Edelleen tykätään juuri etnisistä nukeista tosi paljon.

Luulisi että Nikkit tekisivät kauppansa Suomessa kun täällä kuitenkin on maahanmuuttajia ja lapsilla on kaiken kirjavia kavereita, mutta ei sitä aina tiedä. Voi olla että vanhemmat kuitenkin suosii perinteisiä blondeja nukkeja.

Louhi

Minulla oli lapsena tummaihoinen vauvanukke valkoihoisten rinnalla. Sain myös Benetton Christien viimeiseksi barbikseni ja siitä tuli suosikki.

whitney

#131
Minä vierastan etnisiä nukkeja mutta se ei johdu mistään rasismista vaan siitä että omasta lapsuudesta on jäänyt mieleen että jotenkin se Barbien prototyyppi on se oikea barbi. Me siskojen kanssa saimme lapsena oikeastaan aina vain blondeja, mutta kerran äiti repäisi ja osti minulle punahiuksisen, josta tulikin minulle rakkain nukke (ja ainoa joka on omasta lapsuudesta säästynyt).  Voihan olla että monilla vanhemmilla on tämä sama ajatus, että Barbien kuuluu olla sellainen "tusinablondi" joiksi barbie perinteisimmillään mielletään.

Hm, mietin tarkoittikohan tuo Adalian tuntema rouva kuitenkaan mitään pahaa tai rasistista käyttämällä n-sanaa. Sillä sanalla ei ole vanhemmalle sukupolvelle samaa pilkkaavaa merkitystä kuin meidän sukupolvelle. Onhan jopa heidän koulukirjoissaan on vielä käytetty tummaihoisista kyseistä sanaa. Kerran kuulin jopa keski-ikäisen opettajan käyttävän sanaa ilman mitään arvolatausta. Se ei tietenkään poista sitä että kyseessä ON loukkaava ilmaus, vaikka puhuja ei sitä loukkavaksi tarkoittaisikaan.

Ninni-doll

Me kyllä TaruisenAaveen kanssa käytetään n-sanaa kun keskenään puhutaan  :tongue: Eikä silti olla millään muotoa rasisteja. Meillä tosiaan suvussa on mustia enkä aina edes huomaa onko vastaantuleva ihminen musta vai valkoinen. Sukupuoli ja tyyli jää mieleen muttei niinkään se väri  :cuteno:

Adalia

Tuskin se rouva oli rasistinen, vaan puhui kuten sukupolvensa edustaja...
Life in plastic
It's fantastic!

Siama

Monelle vanhan sukupolven edustajalle on jo koulussa opetettu n-sana käytettäväksi.. Mummuni siskoille esimerkiksi ja vaikkeivat ole ollenkaan rasisteja, niin se on niin pinttynyt päähän, että sitä huomaamattaan käyttävät.

Miulla on afrikkalaisia tuttuja ja nekin käyttää toisistaan sitä sanaa.
Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -