Kirppislöytöjä

Aloittaja Aliisa, marraskuu 24, 2012, 14:57:08

« edellinen - seuraava »

Täti Monika

 :Look_Up: Erinomainen löytö  :aplause: Alunperin ollut vaaleanpunainen kokouimapuku.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Satumaa

#736
Ai vintage-nuket on onttoa muovia?!  :shock:

Ei varmaan kaikki kuitenkaan...? ::)
sometimes being invisible has it's advantage

Jasmiina2

Onnittelut löydöistä Marjaana S ja Jalouse  :aplause: Meillä päin oli yhdellä kirppiksellä jonkun keräilijän myyntihylly tai ainakin oli paljon keräilynukkeja pakkauksissaan. 2 nukkea lähti mukaan. Toinen oli kuvassa näkyvä, nyt jo pakkauksestaan poistettu Spanish Barbie 1991. Toinen nukke eli Winter Princess collectioniin kuuluva Jewel Princess Barbie menikin sitten pukin kassiin joten se kotiutuu meille vasta jouluna  :dance-to-the-groooowe:


whitney

Apua, toi Spansh Barbie on niin ihana! Aika ajoin olen katsellut ebaysta, mielestäni yksi kauneimmista Steffiekasvoista. Hyvän löydön olet tehnyt  :aplause:

Jalouse

Ensimmäiset vintage Barbiet (1959-1960) on valmistettu kiinteästä muovista, ja ovat raskaampia kuin myöhemmät, ontot nuket. Tämän googletetun tiedon pohjalta hämmennyin tuosta 1958- leimasta. Ilmeisesti sillä leimalla on tehty nukkeja 60- luvulla.

Satumaa

Niin joo että on ollut sama vartalomalli niin käytetty -58 patenttia, vaikka ontto. -59hän tosiaan ekat vasta ilmestyi, eli -58 on pakko ollut olla ihan ekaa mallia.  :Look_Up:
En tiennytkään että vintageissa on onttoja kroppia, kun pidin sitä aina halpiksen merkkinä. Enkä oo vintageita päässyt piteleen. Niistä tehdyt reprot lienee kuitenkin nykyaikaista täyttä muovia/kumia...?
sometimes being invisible has it's advantage

MarjaanaS

#741
Moi Jalouse, uusi "naama" täällä! Piti oikeen skannata sivu kirjasta "Barbie The 30 First Years", johon olen joskus itse tuollaisen nuolen raapustanut tuon Barbien nro 7382 kohdalle. Sillä ei ole mitään nimeä, on vain tuo numero. Uikkari on tuollainen kirsikanpunainen halterneck. Hyvä, kun etsit sen puuttuvan raajan, ties vaikka tästä tulisi joskus keräilyharvinaisuus.

Jasmiina2 onnistuit taas saamaan läähätystä aikaan  :smiley: tuolla espanjattarella. Taas uusi nukke toivelistalle!

Pitää vielä lisätä tänne loppuun, että ehkä tuo 7382 menee USAssa kaupaksi hintaan 100€, kun ei ole ollut siellä myynnissä,  mutta Saksan eBaysta sen voi löytää halvalla.  En tarkoita haukkua löytöäsi, se on mahtava löytö, ja ei kuitenkaan tule usein vastaan.

kettujasusi

Tämä 7382 on minun ensimmäinen barbieni. Tunnistinkin sen jo vintage puolella MarjaanaS:n kuvasta. Jalkojen tippuminen taitaa olla tyyppivika, omallani tippuu kanssa toinen jalka aika herkästi ja muistelen että siskon samanlaisella oli sama vika. Uimapukukin on tallessa ja vielä ihan hyvässä kunnossa. Toisin kuin omistajansa :-\ Raukalla on ohimossa iso musta läikkä. Hänet siirrettiinkin syrjään leikeistä.

Caroline

Kaikkea kivaa pitkästä aikaa löytyi kirpparilta, mutta paras lieni tämä. Ensimmäinen muotinukkeni koskaan oli Daisy, jonka joku meille tullut vieras toi minulle. (Vanhemmat yrittivät olla ostamatta muotinukkeja, epäterve ruumiinkuva jne. mutta kun tajusin tästä että niitäkin voisi saada niin luovuttivat.  :D ) Sillä oli juurikin tämä mekko, mutta se on ajan saatossa rapistunut pahasti, enkä ole ihan varma onko tallessakaan. Kaikki kun ei mahdu esille ja Daisyja en kerää.

Pahoittelen surkeaa kuvaa, mutta piti saada heti näytille. Kukahan tuo ohessa tullut kammottava pallopää on?


Jalouse

Oi mulla oli toi sama mekko ja Daisy! Metsästän tuota itsekin, koska ensimmäinen päämäär on saada kaikki lapsuuden rakkaat nuket ja asut kasaan. ( Ja siinä sivussa muita kivoja 80- luvun ja 90-luvun alun aarteita. :)

Ninni-doll

Daisy tuossa mekossa oli minunkin eka Daisyni ja vihasin sitä koko sydämestäni koska halusin barbia ja sainkin paikallisesta Osuusliikkeestä Daisyn. Raukka sai siis nimekseen Sontakorri  :cuteno:

Satumaa

Voi vitsi mikä nimi, Ninni-doll! Mistä se tuli?  :rofl:
sometimes being invisible has it's advantage

Jasmiina2

Onnea Caroline  :cuteyes: Mun ja siskon ensimmäiset nuket oli Tropical Barbie sekä Daisy, jolla oli juuri tuo sama mekko kuin sinun Daisylläsi  :D

whitney

Jasmine2 oliko se toi mekko jonka myin teille juuri foorumin kirppiksellä?  :smiley:

Louhi

Minullakin oli tuo Daisy mekkoineen. Se oli kaunein Daisyn mekko mielestäni ikinä.