Taide ja Tunnelmakuvia

Aloittaja Adalmina, joulukuu 10, 2012, 01:02:14

« edellinen - seuraava »

Marianne

#150
Valkoista ei ole ikävä kyllä enää saatavilla tuolta, vaikka ilmoitus on tallella. Siellä lukee pienellä "not in stock". Mutta ruskeaa on vielä yllättävän paljon.  :peukku:

Näissä hepoissa on muutamia pieniä laatuvirheitä kyllä... Näyttää siltä, että kaikilla hepoilla oikea takajalka on muita jalkoja hiukan lyhyempi. Näyttää olevan ihan suunniteltu niin. En tiedä miksi. Heppa pysyy kuitenkin hyvin pystyssä. Mä hankin itse asiassa ekan heppani jo viikkoja sitten, ja pidin sitä viallisena, koska toinen takakavio oli taipunut hiukan toisen päälle, ja sitten kun se jalka oli vielä lyhyempi kuin muut. Tuo kuvissa näkyvä heppa on korvausheppa, jonka sain tilalle, mutta jouduin hajottamaan sen ensimmäisen!  :shock: Tai en mä sitä täysin hajottanut, mutta kolme kaviota ja pään hakkasin irti ja lähetin siitä kuvia myyjälle uuden saadakseni. Olisin mieluummin palauttanut sen, mutta myyjän mielestä oli parempi näin. :gonna-cry: Kaulamekanismi ei juurikaan vahingoittunut, joten sain hepalle vielä pään takaisin. Ne kaviot voisi liimata, joten siitä itse asiassa tulisi vielä kunnon hevonen. Meinasin, että joko yritän korjata ne jalat sitten kun saan parempaa liimaa hankittua, tai myyn pois sellaisenaan - halvalla. Ei ketään kiinnostaisi?  :D

Harmitti todella paljon että piti tuolla tavalla tehdä sille ensimmäiselle, koska tämä korvausheppa ei itse asiassa ole paljon sitä parempi. Kaikkia saumojakaan ei ole ihan kunnolla liimattu. Itse vahvistin jo tuon rintasaumaa. Pitäisi vielä laittaa sille niskasaumaankin vähän vahvistusta. Ja selästä pitää pestä pois rumat liimajäljet, koska tuo hepan satulaviltti on nimittäin ollut liimattu selkään kiinni.  ::)


Tulli-ilmoituksen tekeminen on ihan helppoa. Se hoituu tullin sivulla kun kirjaudut pankkitunnuksilla, ja siellä on sitten muutama kohta jotka pitää laittaa sähköiseen lomakkeeseen: saapumistunnus ja -päivämäärä, myyjän nimi ja maa, oma osoitteesi, tavarasta maksamasi summa sekä sen tyyppi, valmistusmaa (yleensä Kiina) ja paino. Tullin sivu laskee verot automaattisesti, ja ne maksetaan verkkopankissa. Tullilta tulee paperinen ilmoitus kun tavara saapuu sen toimipisteeseen. Osa noista edellämainituista tiedoista löytyy siitä saapumisilmoituksesta, ja loput kuitistasi (esim. PayPalilta). Kuittia ei tarvitse liittää tulli-imoitukseen ellei tulli kysy sitä erikseen ilmoituksen lähetysvaiheessa (multa ei ole koskaan kysytty). Kun valitset tavaran tyyppiä, niin siellä on "lelut", ja alakategoriassa esim. "nuket, ihmistä muistuttavat", ja tällaisen hepan kohdalla voi laittaa "koottavat muovilelut". Arvonlisävero 24 % maksetaan lähetyksen koko summasta postikuluineen (ikävä kyllä). Sitä varsinaista tulliveroa 4,7 % ei tarvitse maksaa jos se jää alle kymmeneen euroon (tuon hepan kohdalla kyllä jää). Kun verot on maksettu niin tullilta lähtee postille automaattisesti tieto, että paketin saa kuljettaa vastaanottajalle.

Mä voin kyllä neuvoa lisää jos on tarvetta. Oon tehnyt varmasti jo satoja tulli-ilmoituksia.  Ja se on oikeasti ihan simppeli homma! ;)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Poris

Keväinen silmänsolmimisharjoitus (katsotaan silmät ristissä, auttaiskohan semmonen rankka väsy tms?).  :Not_Listening:
Sekava miljöö jäsentyy ihan toisella tavalla kolmiuloitteisena.


Nata

Lainaus käyttäjältä: Aurora - maaliskuu 13, 2016, 08:31:06
Tuo kuvissa näkyvä heppa on korvausheppa, jonka sain tilalle, mutta jouduin hajottamaan sen ensimmäisen!  :shock: Tai en mä sitä täysin hajottanut, mutta kolme kaviota ja pään hakkasin irti ja lähetin siitä kuvia myyjälle uuden saadakseni. Olisin mieluummin palauttanut sen, mutta myyjän mielestä oli parempi näin. :gonna-cry: Kaulamekanismi ei juurikaan vahingoittunut, joten sain hepalle vielä pään takaisin. Ne kaviot voisi liimata, joten siitä itse asiassa tulisi vielä kunnon hevonen. Meinasin, että joko yritän korjata ne jalat sitten kun saan parempaa liimaa hankittua, tai myyn pois sellaisenaan - halvalla. Ei ketään kiinnostaisi?  :D

No tokihan tuo voisi kiinnostaakin. Hepat kun ei varsinaisesti ole mun juttu sen enempää, oon vain nuo pari vanhaa Sindy-hevosta ostanut kirppiksiltä kun ovat vastaan tulleet. Eli kaula toimii vielä, mutta jaloista on ainakin toiset nivelet pakko liimata tönköiksi, ymmärsinkö oikein? Ja tietysti kiinnostaa, että mitä tarkoittaa "halvalla"?  ::) Voit vaikka laittaa yv:tä, jos olet edelleen myyntiaikeissa, niin katsotaan tilannetta vielä tarkemmin?

Uskon kyllä hamituksen, kun olet joutunut heppaa runnomaan ja hajottamaan!  :cry:

Niin ja kiitos tulliohjeista. Ehkä mä vielä joskus uskallan. Mutta sillä voi olla hieman tuhoisat seuraukset...!  ::)
"Light up the darkness"
* Bob Marley

kuuma92


Adalmina

Kaunis haaveilija haaveilevassa kuvassa!  :hbeat:

HelloDolly


Adalmina

Kauhun hetkiä  :neurotic:


Kuvasta tulikin sattumankaupalla krokotiiliä henkensä edestä pakeneva uimari.  :whaddado:  :rofl:

HelloDolly

#157
Niin ne tilanteet muuttuu... :Look_Up:

On muuten aikas hiano krokotiili, hyvin aidon näköinen!  :peukku:

Aliisa

Pitkästä aikaa tätä ketjua katselemassa. On kyllä upeita kuvia kaikilla! Hienot nuo Poriksen jääpuikkokuvat. :palvoo:

Adalmina

Kesäisiä kuvauksia....
Keijuteemaa

Tipitii

Tua krokotiilikuva on aika hyytävän pelottava  :gonna-cry: ;) :smiley:......

Aliisa

Todella upea keijukuva Adalminalla. :hbeat:

Adalmina


Poris

Tää on kyllä jotenkin niin koukuttavan ilmeikäs molempien hahmojen osalta, että jää itse tuijottamaan takaisin.  :hbeat:

Aliisa

Upea kuva - niin vangitsevat katseet. :hbeat: Ja ihanan lämpöisen näköiset pipot molemmilla. :blush: