Itsetehdyt vaatteet ja asusteet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:41:47

« edellinen - seuraava »

Ivla

Hienoja asuja Satumaalla! Kirppisvaatteet ovat kyllä mainioita nukenvaatteisiin, minullakin tuollainen pino odottaa, että olisi vain aikaa ja innostusta ommella  :D

Satumaa

Mäkin odottelen sitä inspistä, että jaksaisin tehdä johonkin tilaa ompelukoneelle taas...  :-\ Ompelisin varmaan sillä enemmän jos se olis valmiina jossain, mutta näin pienessä asunnossa ei oo sille omaa paikkaa... (siitä nyt ei tietenkään puhuta että nuket ovat valloittaneen vierashuoneen... kröh  :tongue:)
Käsin ompelu on niin hidasta mun hermoille, tota sukkapukuakin sai takoo niiiin kauan, varsinki kun on sitä sellaista ohuempaa sukkaa, mikä melki näkyy läpi, onko se sit nailonia vielä..
Mutta sitä täytys enemmän harrastaa, ei tarvis asetella konetta, joka vielä hangoittelee vastaan. Ei tulla toimeen keskenämme.  :kill-comp:
sometimes being invisible has it's advantage

Aliisa

Lainaus käyttäjältä: Satumaa - helmikuu 27, 2013, 19:33:57
Mäkin odottelen sitä inspistä, että jaksaisin tehdä johonkin tilaa ompelukoneelle taas...  :-\ Ompelisin varmaan sillä enemmän jos se olis valmiina jossain, mutta näin pienessä asunnossa ei oo sille omaa paikkaa... (siitä nyt ei tietenkään puhuta että nuket ovat valloittaneen vierashuoneen... kröh  :tongue:)

:Look_Up: Kuin suoraan mun suusta. Eli sama tilanne täällä. Keittiön pöytä on ainut paikka, mut vähän harmittaa, kun se on lähes päivittäin täynnä nukkekamoja, niin pitäs yrittää siirtyä kamoineen muualle, ettei nuket valloittaisi (taas) koko taloa. Ompelukoneelle oma paikka olis tosi kiva. Joku askarteluhuone olis unelma. :cuteyes:

Satumaa

Sama juttu, Aliisa. Keittiön pöytää minäkin valloitan aina. Siitä huolimatta että on nuket vierashuoneessa, ei tila riitä siellä askarteluun.  :cuteno:
Mulla olikin ompelukone jo pöydällä nukkehuoneessa, mutta ku sitäkin pöytää täytyy pitää nyt säilytyspaikkana, ja siinä kuvaan nukkeja/diodraamoja tulevaisuudessa niin kone joutu lähteen. Eikä sitä jaksa aina viritellä pöydälle ja pois, pöydälle ja pois...   :blaah:
sometimes being invisible has it's advantage

DarkJedi

Itselläkin tuo ompeluhomma seisoo vaikka vinttikammarissa on omilla pöydillään sekä ompelukone että saumuri ja sain tuossa kolmisen vuotta sitten tehtyä siihen seinälle hyllykön missä on langat, vetskarit ja muu tarpeellinen. Kummasti nuo pöydät, tuolit ja pöydänaluset on täynnä tavaraa niin että hyvä kun mahtuu jotain tekemään. Lisäksi iltaisin kun nuo pikku apulaiset nukkuu ei vaan saa aikaiseksi. Nyt kun tytöt jo leikkii suht kiltisti keskenään ilman että tarvitsee itse viihdyttää ajattelin pikkuhiljaa alkaa yrittää ommella enemmän.


DarkJedi

#50
Suuri Käsityökerho lehden numerossa 10/90 olevat eri aikakausien puvut. Jos sitä jossain vaiheessa ehtisi ommella....

tokkopahka

Meilläpäin ei ole edes sitä keittiön pöytää, joten oikeastaan käsin ompeleminen on ainoa vaihtoehto  :chuckle: Tällä hetkellä innostus on päällä ja muutama työ aloitettu mutta mikään niistä ei ole vielä täysin valmis  :shuting-up: Kavereilta sain kivoja tilkkuja ja löysin varastosta kivoja kaavoja, joten katsotaan jos jotain tulisikin joskus valmiksi  :pleeeaaasse:

Muuten, onko teillä muilla tilkkutarvetta? Jos on, niin voisin listata joitakin niistä kirpikselle  :pohdiskelua:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Alice

#52
Olen testaillut taas rintsikoiden tekoa 1:6-koossa, enkä kyllä tajua miten näin pientä piperrystä saisi ompelukoneella ommeltua... Käsin joo, mutta suoran pienen ompeleen tekeminen käsin ottaa multa tuhottomasti aikaa, joten turvauduin kangasliiman. Se näyttää kyllä pitävän ihan hyvin.



Marianne

Oi! Noihan näyttää ihan aidoilta!  :shock: Erityisesti laventeli. :hbeat:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

sometimes being invisible has it's advantage

Jennijee

Kauniita ja söpöjä rintaliivejä.  :cuteyes: Eikös Poriksenkin tuotteet ole hyvin pitkälti liimalla kasattuja?

HelloDolly

Hyvää jälkeä, hienoja rintsikoita!  :cuteyes:

Poris

Kyllä liima on näissä pikkunäperryksissä aika ylivoimainen, mutta istumalihaksiakin tarvitaan. Alice on hyvässä alussa, olen itse vasta suunnitellut kankaan ja pitsin yhdistelmää. Nuo erilaiset nauhatkin ovat kivoja. Mulle ei ole missään osunut tuommosia silmiin, tai sitten en ole älynnyt etsiä.

Istuin taas viikolla yhden illan näpertämässä, kun päätä vaivasi tuo vyötärökorsetti-idea.
007 on mukana, kun siitä ei ollut vielä kuvia.

Ninni-doll


Alice

Poris, tuollaiset ''nypylänauhat'' on picot-nauhaa. Ostin sitä brittiläisestä haberdashery-kaupasta, mutta saa sitä Suomestakin ainakin Dolores-nettikaupasta, missä myydään kaikkea nukkekotitavaraa  :peukku: Pitäisikin tilata eri värisiä sieltä.