eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

MarjaanaS

Tuosta International Shipping Programista, mulla tuli siitä kesällä tosi huono kokemus, kun toimitus kesti jotain 7-8 viikkoa, ilmeisesti tuon välikäsisähläyksen takia. Se paketti tosiaan lähetetään ensin sinne Pitney Bowesille, minun tapauksessa ainakin ihan väärään suuntaan, eri osavaltioon. Sieltä sen pitäisi sitten lähteä Suomea kohti, mutta mun paketti jotenkin unohtui jonnekin hyllylle pölyttymään. Tulihan se sitten lopulta, ja kuskilla oli minun puhelinnumerokin ihan oikein.
Hitauden lisäksi kismitti hirveä hinta, joten en enää aio ostaa mitään tuolla systeemillä. Myös myyjä sanoi kesällä, ettei enää suostu käyttämään sitä. Hän oli sitä mieltä, että tuli hänellekin kalliiksi ja oli liian vaikea systeemi.



Tipitii

Noista paketeista jotka tulleet tuolla International Shipping Programmin kautta ja
on mennyt alvia ym maksua - oletteko katsoneet että onko laskettu oikealla alvi rosentilla (24 tällä hetkellä) ja onko laskettu tavaran + postikulujen yhteishinnan perusteella?
Näkyykö kuitista mistään että verot tilitetään Suomeen tai onko kuitissa mitään tähän viittaavaa tietoa? Onko näissä sitten perille tullessa mainintaa tms että alvt on jo maksettu
ja tavara tullattu?

Mulle ei ole mitään tullut tällä lähetystavalla - näissä tuntuu jo pelkät lähetyskulut olevan huippukorkeat  ::) - olen kartellut myyjiä, jotka käyttää tätä....

Marianne

#197
Alv on laskettu oikein mun paketeissa, eli tavaran hinnan ja postikulujen mukaan. Mulle kun on tulossa kolme pakettia olevinaan tuolla systeemillä, niin jostain syystä yhdestä ei tarvinnutkaan maksaa veroa, vaikka summan perusteella olisi pitänyt. En sitten tiedä onko se sittenkään menossa Global Shipping Programin kautta, kun kuittikin oli erilainen, sellainen normaali PayPal-kuitti.  :whaddado: Ja yhdestä toisesta ei tarvinnut maksaa veroa koska hinta oli niin alhainen... Eli toivon mukaan ei sitten paketti jää tulliin täällä Suomessa.

Kerron sitten miten menee kun paketit tulee tänne asti. Mulla ei ole aavistustakaan tilitetäänkö ne verot Suomeen. Kaiken järjen mukaan kyllä pitäisi. Kuitissa ei ole mainintaa siitä. :tongue: Katselin tänään jäljitystietoja, niin ainakin yhden paketin kohdalla luki että se oli käynyt tullissa Erlangerissa ja lähtenyt sieltä. Eli näin, viimeinen tapahtuma ylinnä:


Shipped from US Shipping Center to International Destination

2013-09-23, 21:28:40, Erlanger

Customs Documentation and Labeling

2013-09-21, 22:45:32, Erlanger

Processing at US Shipping Center

2013-09-21, 22:43:56, Erlanger

Arrived at US shipping Center

2013-09-20, 11:15:00, ERLANGER, KY 41018

In Transit-Sorting Complete

2013-09-20, 09:11:00, ERLANGER, KY 41018

In Transit-Arrival at Post Office

2013-09-20, 08:00:00, ERLANGER, KY 41018

In Transit-Processed through USPS Sort Facility

2013-09-19, 17:50:00, CINCINNATI, OH 45235

In Transit-Depart USPS Sort Facility

2013-09-19, 00:00:00, ALLEN PARK, MI 48101

In Transit-Processed at USPS Origin Sort Facility

2013-09-18, 21:20:00, ALLEN PARK, MI 48101

In Transit-Dispatched to Sort Facility

2013-09-18, 16:18:00, PORT HURON, MI 48060

In Transit-Acceptance

2013-09-18, 13:59:00, PORT HURON, MI 48060


Niillä meni siis yli viisi vuorokautta saada paketti lähtöpaikasta matkalle Atlantin yli.  :wink:


Mä olen kanssa yrittänyt kartella tätä systeemiä, mutta viime viikolla tuli kolme sellaista tilannetta että en pystynyt, kun oli ihan pakko saada ne tavarat.  :naamakämmen: Nyt oon sitten ostolakossa toistaiseksi.

Jep, musta tuntuu että se yksi paketti on sittenkin lähetetty ihan tavallisesti suoraan mulle, vaikka eBay-sivulla on mainittu se Global Shipping Program.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tipitii

Kuulostaa monimutkaiselta ja vaikuttaa että tuntuisi kestävän pidempään tänne matkaaminen .... eihän sitä kyllä koskaan tiedä -  mukava oisi kuulla onko esim paketissa sitten joku lappu mistä ilmenee että paketista on alvit (ja mahdolliset tullit) maksettu jo etukäteen  :smiley:


Marianne

#199
No niin, mulle tuli nyt kotiin asti ne kaksi pakettia mitkä tuli Global Shipping Programin kautta. Kaksi viikkoa siinä meni! Ensin ne menivät sinne Pitney Bowesille Erlangeriin Kentuckyn osavaltioon, ja lensivät sieltä Saksaan... Siis häh? Eikö Suomessa ole UPS:llä toimintaa, kun Saksaan piti toimittaa? Sieltä sitten matkasivat Tanskaan, ilmeisesti maapostilla. Eurooppa-seikkailussa meni useita päiviä. Jäljitystiedot loppuivat viime perjaintaihin, kunnes yhtäkkiä sain soiton tänä aamuna että olis paketti tulossa... Hyvä että olin kotona, koska sieltä tosiaan tuli ne kaksi pakettia kerralla, enkä tiedä mihin ne oltaisi viety jos en olisi vastaanottanut. Paketeissa ei ole minkäänlaista mainintaa veroista. Molemmissa on muovitasku, jossa lukee "packing list enclosed". Ainoastaan toisessa oli kauppalasku (kolmena kappaleena  :D ) jossa näkyy vain tuotteen hinta sekä myyjä ja ostaja. En tiedä onko toisesta pudonnut se vai otettu pois, kun se tasku on jo valmiiksi avattu.  :whaddado: Yritän kyllä vältettä tätä ohjelmaa taas jatkossa. En nyt huomannut että postitus olis ollut kalliimpi kuin normaali Priority, mutta hitaampi se ainakin oli. First Classilläkin tulee nopeammin.  ::)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Tipitii

Kiitos tiedoista Aurora!
Tämä kyllä vaan vahvistaa luuloa nyt tiedoksi, että kannattaa parhaan mukaan vältellä tätä toimitustapaa  ;)

Normaali postin kautta tulevat paljon helpommin (ja nopeamminkin useimmiten) perille;
jos jonkun rahtiliikkeen kautta tulee, yleensä saa juosta hakemaan paketteja erikseen ties mistä, jos ei satu olemaan kotona kun tulevat tuomaan pakettia, kun eivät vaivaudu soittamaan etukäteen, jättävät vaan jonkun lapun laatikkoon. Huippu oli aikoinaan yksi Fedexin paketti, Fedexillä on toimipiste muutaman kilometrin päässä työpaikasta; puhelimitse kyseiseen paikkaan ei millään päässyt, päätin mennä käymään  ja kun mainitsin että miksi eivät vastaa puhelimeen ollenkaan tuumailivat vaan että juu puhelinlinjoissa ollut jotain vikaa, eikö ne vieläkään toimi  ::)
Onneks valtaosa paketeista tulee ihan tavallisen postin kautta  :smiley:


Vivi

 :Look_Up: Mie välttelen sitä kans kuin ruttoa. Helppo asia on tehty ihan liian vaikeaksi. Oon kans lukenu joidenkin kanadalaisten keräilijöiden kommentteja kyseisestä ohjelmasta eikä ne oo ollu hirveen mairittelevia.  :blaah:
If it makes you happy...

Adalmina

Mullekin tuli turvallisesti kotiin toi Global shipping programin kautta tullut nukke.
Kysyin sitten tyypiltä että mitä paketille tapahtuu jos en ole kotona (mulle ei nimittäin soitettu) No se valaisi mua että olis tullut seuraavana päivänä uudestaan ja soittanutkin sitten (tai kait se olis soittanut tänäänkin jos en kotona ois ollut) ja sanoi vielä että olis voinut jättää paketin ovelle tai leikkimökkiin tai mihin nyt ois sovittu, kunhan ollaan sovittu, ettei voi kuitenkaan ilman lupaa jättää pakettia minne sattuu. Olisi myös jättänyt keltaisen lapun ovelle jos ei löydä postilaatikkoa, jolloin mäkin olisin voinut soitella paketin perään.Kolme päivää ne kuulemma yrittää toimittaa pakettia ja sitten se lähtee takaisin lähettäjälle. Eli mun paketti oli Seinäjoella josta se olis menny takaisin Tampereelle josta kuulemma ne olis vielä yrittänyt ottaa ilmeisesti yhteyttä ja sitten Helsinkiin ja sieltä pois.

Aika normaalin ajan mulla kesti toimitus. Ostin 20.9. eli reilu pari viikkoa. Tai en hoksannut kyllä katsoa koska se oli postitettu. Muistaakseni siinä kesti kyllä jokunen päivä.

Että alkupaniikin jälkeen ihan ok. Paitsi että en oo kyllä laskenut että minkähintainen olis ollu ihan normi suomitulleilla verrattuna tähän.

Alice

Blaah, Ebay on päättänyt itsestään laittaa kaikki hinnat nyt euroina, ja olen ihan sekaisin asian kanssa  :-\  Olin tottunut siihen, että hinnat oli dollareina ja sitten sain yllättyä iloisesti miten paljon halvempaa kaikki olikin euroissa, mutta nyt sekin ilo on viety  :blaah: Kun ehdin jo ajatella ''120, no eihän se ole paljon mitään euroissa'', tajuankin, että hinta on jo euroissa.

Letizia

Lainaus käyttäjältä: Alice - lokakuu 27, 2013, 18:12:09
Blaah, Ebay on päättänyt itsestään laittaa kaikki hinnat nyt euroina, ja olen ihan sekaisin asian kanssa  :-\  Olin tottunut siihen, että hinnat oli dollareina ja sitten sain yllättyä iloisesti miten paljon halvempaa kaikki olikin euroissa, mutta nyt sekin ilo on viety  :blaah: Kun ehdin jo ajatella ''120, no eihän se ole paljon mitään euroissa'', tajuankin, että hinta on jo euroissa.

Minulle kävi ihan samalla tavalla. x) Tosi ärsyttävää, kun ne ovat hakulistauksessa euroina mutta sitten kohteen sivulla ja esim. watchlistillä dollareina. Nukkejen hintoja on nimenomaan tottunut ajattelemaan dollareina, niin tuo sekoittaa.

Jasmiina2

Joo sama juttu. Erittäin ärsyttävää :-\

ShoeCat

Olkaahan ihmiset tarkkoina! Olen käyttänyt PayPalia monta vuotta ja kokenut sen turvalliseksi. Nyt en ole tosin sitä käyttänyt yli puoleen vuoteen...
Eilen sain tietää, että joku oli päässyt tililleni. Sain tällaisen sähköpostiviestin:

"I recently received a paypal payment from your email. The person who sent
it to me for product used a different name though, Firstblood1012. I just
wanted to make sure that that's you just to be safe. Thanks and have a
great day."

Ensin ajattelin, että taas joku huijausviesti. Mutta FUCK! Joku oli tosiaan käynyt maksamassa minun PayPal tililtäni 160 usd!! Tein samantien ilmoituksen PayPalille ja aamulla sain jo päätöksen, että rahat palautetaan.
Mihinkään epäilyttäviin viesteihin en ole vastannut enkä availlut linkkejä. Virustorjunta ei ole havainnut mitään... Miten helkkari tämä on mahdollista?  :eieieiei: Ainoa luottokorttiostokseni oli kevättalvella Laure Belle Coutureen... Saamari soikoon!  :naamakämmen:

avotuli

Ohhoh tuo on jo erittäin ikävä ylläri! Hyvä myyjä kun ilmoitti! Saanevat jäljitettyä kriminaalin, mutta muitakin tulee aina jos on kerran mahdollista  :neurotic:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Vivi

Auts! Tosi ikävää! Vaihdoin heti omalle tilille salasanan ja tsekkasin maksut. Kiitti varoituksesta!
If it makes you happy...

Alice

Kauheaa  :shock: Munkin pitää käydä vaihtamassa salasana, viime kerrasta onkin jo aikaa. Käytän Paypalia kuitenkin viikottain.