eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Tipitii

On kokemuksia.
Välttämättä ei tiedä antaako ebay tehdä tarjousta jos shipping areassa on vain United States - olen yleensä näissä tapauksissa ottanut yhteyttä myyjään ja pyytänyt että antaa joko minun id:n tehdä tarjouksen tai hyväksyy finlandian shipping areaksi.

Testata voi myös sillee että yrittää tehdä tarjota ja jos ei hyväksy; olenkin itse tainnut viimeksi kokeilla tätä kyllä BIN-kohteessa  :-\ - niin sitten pyyntöä myyjälle edellämainituista.

Välttelen kyllä nykyään suoraan tarjoamista ebayn kautta - käytän Auction Sniperia - tekee automaattisesti tarjouksen vasta 3 sekuntia ennen kuin kohde päättyy  :D

Aliisa

Kokemusta mullakin tuosta. Tosi monta kohdetta oon huutanut ilman ongelmia, joissa on lukenut just jotain tyyliin "Shipping to USA only" (myyjät yleensä aina myy Suomeen, vaikka siinä lukisikin noin). Ehkä pari kertaa on käynyt niin, että kun olen yrittänyt huutaa, niin ei ole hyväksynyt huutoa. Myyjä on niissä tapauksessa kieltänyt kohteen luodessaan huudot mualta kuin USA:sta ja sitä kieltoa ei ilmeisesti näe ulkopuoliset, totuus selviää vasta huudettaessa. Joskus on sattunut sitten harmillisesti, kun oon odottanut viime sekunneille ja sitten eBay ilmoittaakin, että "et voi tarjota". Nykyään oonkin tehnyt pienen tarjouksen jo hyvissä ajoin, että ehdin ottaa myyjään yhteyttä, jos huuto ei onnistukaan. On kuitenkin hyödyllistä muistaa, että ilmeisesti myyjä ei voi ennen kohteen sulkeutumista muuttaa tuota ehtoa, eli sallia huudot muualta kuin USA:sta, jos kohteessa on jo huutoja. Joskus mulle taisi käydä näin ja myyjä vastasi vaan, että en voi muuttaa kohteen ehtoja, kun kohdetta on jo huudettu. En ole varma puhuiko se myyjä totta, mutta jos haluaa olla aivan varma, niin kysyy asiasta myyjältä tai huutaa hyvissä ajoin, ennenkuin muut ovat ehtineet huutaa.

Letizia

#272
Kiitos kokemuksista, Tipitii ja Aliisa! Täytyy ehkä sitten vain kokeilla...

// Täytyy vielä lisätä tähän näin jälkikäteen, että oikein hyvin onnistui tässä tapauksessa.

barbie90

Paljonko kannattaa maksaa esim. Kenkäparista tai suksisetistä ebayssa? Tarvitsisin yhden kengän, parin hinta posteineen yli 10 e. Kannattaako maksaa? 90-luvun barbista kyse. Olen uusi aiheen parissa.

avotuli

Riippuu kohteen iästä ja saatavuudesta paljon, yhden orvon kengän perään kannattaa ensin kuulutella täällä! Kirppispuolella on ostoalue joka auttaa moneen. Kärsivällisyys on hyvä, vertailu ja tarpeen kovuus määrää usein maksaako mielettömiä vai vartooko sitkiästi.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalmina

#275
Mites tämmönen tapaus onko ryöstäjä eepparin normi juttu vaiko ihan mun oma kämmi?  :shock:

Ostin nuken euroopasta ja oletin maksavani noin suurinpiirtein sen mitä siinä euroina oli (saman valuutan maa kun oli) mutta lopputuloksena maksuhetkellä se pistettiinkin dollareiksi josta sitten muutettiin taas euroiksi ja loppu summa nousi noin 30e. Sen 10 euron nousun olis vielä menny järkeen  mutta että kolomekymppiä!

Olisko mun pitäny itte tajuta jotain "nappuloita" vaihtaa vai eikö euroopasta enää kannatakkaan ostaa. Ennen en muista että olis noin ollu  :grumble:

harakka

#276
Jaa-a, en tiedä riippuuko siitä mihin ebayhin kohde on laitettu myyntiin, eli jos se olisi pistetty myyntiin ebay.de tai muuhun eurooppalaiseen versioon niin ei varmaan valuutta tekisi ylimääräisiä vaihtokierroksia, mutta jos se on laitettu myyntiin ebay.comiin niin voi olla, että valuutta tekee turhan dollarikonversion, vaikka sekä myyjä että ostaja käyttää euroja. Varmaksi en osaa sanoa, ehkä kannattaa lähettää ebayhin kysely.

En muuten edes tiedä näkeekö sitä mistään mihin versioon tuote on laitettu myyntiin, koska hakurajauksissa sijainnilla voi rajata, mutta se ei kerro mihin versioon tuote on ilmoitettu ja tuloksiin tulee yleensä osumia ebay.comiin laitetuista tuotteista, ainakin ebay.co.uk:ssa.

Mutta sillä mihin ostaja on alunperin kirjautunut ei taida olla merkitystä, koska itse tein tunnukset alunperin ebay.comiin ja kun käytän brittiversiota muuttuu valuutta punnista euroiksi suoraan ilman dollarin väliintuloa.

avotuli

Lainaus käyttäjältä: Adalmina - tammikuu 28, 2015, 14:55:46
Mites tämmönen tapaus onko ryöstäjä eepparin normi juttu vaiko ihan mun oma kämmi?  :o

Ostin nuken euroopasta ja oletin maksavani noin suurinpiirtein sen mitä siinä euroina oli (saman valuutan maa kun oli) mutta lopputuloksena maksuhetkellä se pistettiinkin dollareiksi josta sitten muutettiin taas euroiksi ja loppu summa nousi noin 30e. Sen 10 euron nousun olis vielä menny järkeen  mutta että kolomekymppiä!

Olisko mun pitäny itte tajuta jotain "nappuloita" vaihtaa vai eikö euroopasta enää kannatakkaan ostaa. Ennen en muista että olis noin ollu  :grumble:

Olipas kummallinen, ei edes valuuttamuunnos kyllä tee noin hirviää heittoa. Eihän nyt menny globashippingpaskaan jota ei tarvita ees Euroopassa, paa mulle kuitti emailiin jos tahot että katson.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Tipitii

Kuulostaa aika oudolta, ei noin isoa eroa pitäisi tulla tavallisista kurssieroista - ellei sitten ole koivin suuri  summa alun perin kyseessä (ilmeisesti ei kuitenkaan). Olihan myyjä euroopasta?

Mulla aina välillä pistää silmään yksi saksalainen myyjä joka kuitenkin toimittaa tavarat usasta ..... postikulut on sitten sen mukaiset. Nykyään ebay.comissa on paljon myyjiä jotka käyttävät global shippingiä - ihan pieniä ostoksia noilta ei kannata ostaa, postituskulut ja sitä myöten alvt nostaa hintaa paljon.

Tutu

Miten voi olla mahdollista; että jos ostaisi palkän barbien uimapuvun ilman mitään lootaa tms. Maksaa shipping USA:sta 19,04€??? Voiko myyjään yrittää ennen kauppaa ottaa jotain yhteyttä, että lähettäisi ihan kirjeen välissä? Eikai halvin postimaksu ja kuljetus voi olla noin kallista?

Yhdestä uimapuvusta en viitsisi 30€:tä kyllä maksaa...
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Satumaa

Tutu, oliskohan tuo postari just tuon Global Shippingin takia...?
En ees tiedä mikä se oikein on, mutta siitä on puhuttu ja se on kait yleistynyt. Mäkin oon ihmetelly meinaan kalliita postimaksuja, jollekin vaatteelle tai parille. Nukke tulee jo joltain halvemmalla?!  :shock:
Mä joskus muistaakseni kysyin halvempaa postimaksua, ja myyjä taisi lisätä sen vaihtoehdon kohteeseen, jonka jälkeen ostin sen... jossen nyt ihan väärin muista.
Kyllä mielestäni kysyä kannattaa, ja voikin varmasti.  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

Tutu

Joo, hetken seikkaltuani niin löysin sen kohdan, missä voi lähettää myyjälle viestiä. Laitoin viestiä, että voisiko pistää kirjekuoressa ja olisiko silleen halvempi, ku muuten yksi käytetty uimapuku maksaisi 30€...
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Aliisa

Saksasta saa yleensä edullisemmilla postikuluilla kuin USA:sta, tässä esim. Wet N' Wild -uikkari. :wink:

http://www.ebay.de/itm/BARBIE-SAMBA-BADE-ANZUG-bauchfrei-RIO-LOOK-01042013-RABATT-/271725773011?pt=DE_allesf%C3%BCrsKind_spielzeug_puppen&hash=item3f441e40d3

Tosin myyjä väittää, että postittaa vain Saksaan. Mutta kannattaa kysyä siltä yksärillä, monet myyjät suostuu postittamaan, jos kysyy erikseen. :smiley:

Tutu

Voi hitsi; en ole koskaan lukenut saksaa :/ Koko sivusto vain saksaksi? :D
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Aliisa

:Look_Up: En minäkään osaa Saksaa kuin muutaman sanan, mutta Google kääntäjä auttaa. :peukku: Myyjille taaskin voi viestitellä englanniksi, ikinä ei ole tullut keneltäkään, että "en ymmärrä". :smiley: