Barbie-bongaus

Aloittaja minnastardust, marraskuu 30, 2012, 17:21:04

« edellinen - seuraava »

Adalia

Siinä ohjelmassa on liikaa musaa, tekijänoikeussyistä ei saa laittaa Areenaan.

Mä olen kysäissyt dvd:tä Ninalta :) Ja mullakin on se jossain kätköissä, että voidaan jossain miitissä kyllä se katsoa :D
Life in plastic
It's fantastic!

Satumaa

Hei Adalia, voitaisko katsoa se kun tullaan käymään teillä nyt reilun parin viikon päästä?!  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

Aliisa

#62
Tämmöinen videolinkki näkyi mulla YouTuben etusivulla ja katsoin sitten vähän alkua että mikäs tää on. Ja mitäs siinä alussa laulettiinkaan (kohdassa 0:32). :D

http://youtu.be/vbS6_2vA1E0?t=32s

Ei kyllä oikeen miun tyylistä musaa, joten en kuunnellut tuon lauseen jälkeen eteenpäin.  :eieieiei: Vaikkei kyllä tää nykymusiikki iske muutenkaan (jotain pientä poikkeusta lukuunottamatta).

minnastardust

Joo, oh god... Autotunea ja hirvee peruukki. Sit noi sanat.... -.-'

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Louhi

Miksi Mattelin pitäisi tehdä tuollainen "normaali" barbie? Barbie mittasuhteineen on kuitenkin ns. kulttuuri-ikoni. Onhan noita muitakin valmistajia. Itse en tuollaista nukkea ostaisi ainakaan Mattelilta.

Jos Barbie vaikuttaa lapsiin ja aikuisiin niin negatiivisesti, että kaikki menevät syömishäiriöön sen takia ja se olisi pystytty todistamaan, kyllä Amerikassa ainakin olisi jo oikeusteitse koko Barbie tuhottu. Kumpi oli ensin muna vai kana, Barbie vai ns. nykyajan kauneusihanteet. En kyllä mitenkään voi uskoa, että nykyajan kauneusihanteet olisivat syntyneet vain Barbien vaikutuksesta, ajatus on absurdi.

Adalia

Louhi: erittäin hyvä kirjoitus!

Ei minulle tullut ulkonäkökriisiä lapsena Barbien takia enkä pelkää myöskään 4 -v siskopuoleni saavan huonoja vaikutteita barbileikeistä.

Mieluummin pitäisi syyttää muotitaloja ja naistenlehtiä naiskuvan vääristelystä. Barbie on pelkkä nukke.
Life in plastic
It's fantastic!

tokkopahka

On niin paljon helpompaa syyttää nukke kuin myöntä että kotona ollaan tyytymättömiä omaan painoon ja muka pitäisi olla laihempi ja laihempi.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

DarkJedi

Miksei koskaan kukaan puutu poikien lelujen pojille antamaan malliin. Kamalia lihaskimpuja kaikki.....Esim. modernit Action Manit ja lähes kaikki muut miekkoset on aikalailla pumpattuja. Lisäksi ne on ties mitä mielikuvitusolentoja.

Tässä näkee sen että suurin osa aikuisista on täysin vieraantunut lasten (ja lastenmieleisten) maailmasta. Lelu on kuitenkin vain leikin väline. Oli se sitten muovinen nukke, pehmolelu tai käpylehmä.


Aliisa

Lainaus käyttäjältä: Adalia - heinäkuu 03, 2013, 09:35:51
Louhi: erittäin hyvä kirjoitus!

:Look_Up: Niinpä, samaa mieltä. :peukku:

Nuo barbin kropasta nurisijat on just niitä, jotka haluaa aina syyttää ulkopuolista tekijää syömishäiriön aiheuttajana. Ikinä ei muka ole missään tapauksessa syy kotikasvatuksessa. ::) Itelleni ei ainakaan lapsena tullut mieleenkään verrata barbivartaloa omaan vartalooni. Barbi on nukke, pelkkä lelu, eikä kopio ihmisestä. Tuo pitäis olla kaikille itsestäänselvyys, joka kotona kerrotaan sille lapselle.

Ninni-doll

Samaa mieltä. Minä kylläkin ostaisin tuon nuken  :D Siitä saisi tuunattua vaikka mitä ja olisihan se kuvatarinoissakin kiva lisä

Satumaa

Mä komppaan Ninni-dollia  :cuteyes:
Nukke on nukke, eihän paperinukkeihinkaan voi samaistua, vai haluaako joku olla yksiuloitteinen littana... :chuckle: No joo, ehkä oikeesti vähän rankasti sanottu, jos jotkut oikeasti saa nukeista traumoja. Mutta pitäisi vanhempien kyllä selittää, että lelu on lelu, eikä sitä kuuluisi jäljitellä.
Sama juttuhan on tosiaan noissa poikien monsterileluissa.

Mutta siis ostaisin kyllä "lihavamman" nuken, juuri itseasiassa ostin Rosie O'donnellin. Näin tuhdin tytön näkökannalta on ihan mukavaa että on paksujakin nukkeja. Juuri kuvatarinoissa esim. ja saa myös lähempänä itseään olevan lelun kokoelmiin.
Mutta totta se on ettei kaikki halua hyllykoristeekseen pulleaa nukkea, Barbiessa on se oma ideologiansa, ja juuri se että sille voi pukea niitä kauniita asuja mitkä itselle ei sopisi. Se on sitä haavemaata, eipä sitä utopiaa olisi paksuilla Bertoilla.
sometimes being invisible has it's advantage

tokkopahka

Ongelmana nykyisin on se että vanhemmilla ei ole aikaa leikkiä lasten kanssa ja vanhemmat lapset siirtyvät tietokoneisiin hyvinkin äkkiä jolloin pienemmillä ei ole oikeastaan ketään joka opettaisi leikkimiseen. Joten leikki-ikä jää lyhyeksi ja vanhemmat tuntevat syyllisyyttä siitä mutta sen myöntäminen olisi samalla myöntämistä että on epäonnistunut vanhempana surkeasti niin syytettään leluja ja niiden valmistajia  :-\
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Aliisa

Lainaus käyttäjältä: Satumaa - heinäkuu 03, 2013, 23:17:35
Mutta totta se on ettei kaikki halua hyllykoristeekseen pulleaa nukkea, Barbiessa on se oma ideologiansa, ja juuri se että sille voi pukea niitä kauniita asuja mitkä itselle ei sopisi. Se on sitä haavemaata, eipä sitä utopiaa olisi paksuilla Bertoilla.

Tuo on juuri sitä ideologiaa, jota aina pyrin hehkuttamaan, jos kerron jollekin harrastuksestani. Just se, että "Barbie voi käyttää unelmieni minimekkoa, minun ei tarvitse mahtua siihen". Jos joku ihmettelee, miksi keräilijä maksaa jostain barbimekosta 50 euroa, niin syy on tuossa. Ja olisi hölmöä ostaa hirveesti nättejä iltapukuja, kun ei ole mitään juhlia joissa niitä voisi käyttää. Joten ostaa puvun barbikoossa niin voi ihastella sitä nuken päällä. :blush:

DarkJedi

Tuosta Tokkiksen mainitsemasta lyhyeksi jäävästä leikki- iästä. Välillä kirppareilla säälittää kun sellaiset 8-9 vuotiaat myy pois lelujaan kun eivät ENÄÄ leiki.  :shock: Vähän eroa omaan lapsuuteen...Tuossa kun eilen illalla surffailin netissä kun yritin tunnistaa paria vanhempaa nukkea törmäsin 70- luvun alkuperäispakkauksissa olevin Barbien kokoisiin nukkeihin joissa oli ikäraja 3 vuoden sijasta 5. Muistan itsekin omasta lapsuudesta kuinka Barbiet, Daisyt, Sindyt ym. oli isojen tyttöjen leluja.