Nukkekamojen siivous, Argh

Aloittaja Alice, huhtikuu 13, 2013, 12:27:37

« edellinen - seuraava »

DarkJedi

Mulla palaa kohta hermot näiden nukketavaroiden kanssa.

Olen (muka) yrittänyt saada niitä järjestettyä mutta kaikki on edelleen ihan sekaisin.  :mad:

Asiaa ei auta se että olen ostellut aika monta isoa nukkelottia joista muutama on hups vaan jäänyt lähes kokonaan käymättä läpi. Muutama lotti on pitänyt ostaa pelkästään siksi että niissä on ollut mukana jotain kiinnostavaa kuten Daisy, 70/ 80- luvun vaatteita tai vanhoja huonekaluja modernien nukkejen seassa. Osa on tarkoitettu tytöille, osa vietäväksi mummolaan, osa saa mennä suosiolla eteenpäin. Kaikki vaan on sekaisin samoissa laatikoissa ja laatikot sitten useassa eri komerossa....

Ja nyt kun noita on käynyt läpi löytyykin hups vaan samoja nukkeja useita kappaleita. Blondeja kasari- Petroja löytyikin yhden sijasta kaksi. jne...No, nyt tulee sitten käytyä kaikki läpi että saa kirppareille myyntiin ennenkuin maksikirje häviää. Kaikki pikkutilpehööri saa kyllä jäädä odottamaan. kenkiä ja muuta sälää on nyt löytynyt monta purkillista (siis sellaisia retro- metallipurkkeja). Huoh...

avotuli

Älä muuta, kun paat sivuun "katson hetken päästä" niin pirskale lootia löytyy yllärinä sieltä täältä. Askarespaskarestavaralla on myös taipumusta kasaantua pölyläjiksi... Olen yrittänyt pöytääni löytää jo pari tuntia... siä on sikinsokin nukkekamat, tarvikkeet, ompelukamat ja pölyt  :mad:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

DarkJedi

Ja nuo ruskeat pahvilootat ei ole ehkä paras paikka säilöä nukkekamaa...Toinen mustavalkopilkullinen Archie on nyt toisesta kyljestään ruskea. No, tuo olikin tarkoitus maalata mustaksi. Ja samassa lootassa olleet valko- pinkit huonekalut on muuttuneet sellaisiksi norsunluun tai jopa beigen sävyisiksi.

Kunhan tytöt illalla nukahtaa niin leväytän taas pari lootaa ja alan ihmetellä mitäs täältä löytyykään.

avotuli

Ohh. Mä oon pakatessa käärinyt nuket ja hevot kankaaseen tai silkkipaperiin. Ei havaintoja muutoksista. Huonekalut alko huolestuttaa. Noissa pahveissakin on eroja toki.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Louhi

Mulla ei ole vielä käynyt värjäytymiä pahvilaatikoista, mutta tuohan olisi kätevä tapa maalata huonekaluja. Laittaa vaan tarpeeksi pitkäksi ajaksi pahvilaatikkoon.  :shuting-up:

kitecat

Mua on alkant ahdistaan koko nukkeharrastus. Sillon ku alotinnkeräilyn, olin masentunu ja nyt vuosien jälkeen ku nuppi on viimein kunnossa ja elämä ihanaa, niin nuketpa ei enää kiinnostakaan. Mutta ei noista niin vaan luovutakaan enää lähes 20 vuoden jälkeen... Koita käydä kokoelmaa lähitte aina sillon tällön, mutta kyllä sieltä on koluttu kaikki ittelle turhat jo pois. Ja siltikin tavaraa on PALJON! Voi kun voiski laittaa vaan raakasti kaikki pois...
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

DarkJedi

Lapset mummolassa joten nyt olen sitten käynyt loppulootia läpi.

Vaatetta isot kasat raakkasin pois, osan saa tytöt, osan laitan myyntiin ja osan (niitä vähemmän ihania liian paksusta langasta neulottuja kolttuja) vien kierrätyskeskukseen.

Kenkiä setvitty pari purkkia, osa lähtee kiertoon.

Nukkeja lonittu, nyt pitäisi vaan rankalla kädellä alkaa karsia niitä. Pitää käydä muutama loota lisää että saa paremmin lonittua, ei tule mitään kun kaikki on sikinsokin, huomasin nimittäin TAAS että edelleen löytyy samoja nukkeja kaksin kappalein. Eli karsittava löytyy.

DarkJedi

Taas kerran pukkaa kunnon siivousangstia.

Tuo yläkerran huone pitäisi saada nyt kevään aikana järjesteltyä niin että kaikki minun tavarat on sieltä pois. Nukkeja ja nukkekamaa on vieläkin enemmän kuin tarpeeksi siellä. Viime kuussa möin paikallisella itsepalvelukirppiksellä pois hervottoman satsin hybridejä, Steffejä, sekalaisia klooneja, vaatteita ja muuta oheistavaraa. Parin viikon päästä alkaa seuraava viikon myyntijakso, nyt on suunnilleen loput myyntiin menevät nuket kasassa ja vaatetettuna. Kengät jos vielä etsisi ja hinnoittelisi nuo. Silti tuntuu että ei nuo laatikkopinot ole vajuneet yhtään.  :shock:

Löysin tänään sitten muutamia nukkelaatikoita joissa oli nukkeja joita en edes muista ostaneeni.  :blush: Ja sellainen Duplo- rasia täynnä kenkiä. (entisten purkkien lisäksi)

No, jotain sentään sain aikaiseksi. Nyt on kaikki 80- luvun alun urheilu, Fashion Play ym. vastaavat lähes identtiset neidit omassa laatikossaan odottamassa tunnistusta ja setvintää monetko kaksoset tai kolmoset sieltä löytyykään.

Louhi

No, minä en ole saanut mitään aikaiseksi. Vaatehuoneen säläkasa vaan lisääntyy ja tavaraa kasaantuu, siellä on kaikkea muutakin kuin nukkejuttuja ja niitä pitäisi tunkea johonkin muualle kuin roskikseen jne. Kirppikselle olisi tietysti parasta viedä kaikkea ja varmasti paljon menisikin, mutta ei mulla ole aikaa työn päälle läärätä semmoista. Kesäkuussa olisi viikko lomaa, jos siihen mennessä saisi lajiteltua ja varattu paikan. Se olisi aika hyvä vaihtoehto.

pippa

Mullakin tekis mieli siivota ja lajitella noita nukkekamoja, mutta aika ei tunnu riittävän... Jospa sitä ottaisi yhden laatikon kerrallaan (laatikkoja 5kpl) ja kävisi sen läpi. Haluaisin laittaa aina yhden nuken kerrallaan kuntoon; kampaus, alkuperäiset vaatteet päälle tai joku ihana asukokonaisuus 1970-80-luvulta. Nukkeja yhteensä vajaa sata ja irtovaatettakin laatikollinen, joten hommaa riittää  ::)

Silky

Kyllä kyllä, siivoilla pitäisi  ::) Nukketavaroita on vähän siellä sun täällä; akvaarion alla kaapissa jotain, vaatekaapin nurkassa jotain, vitriinien alla vetolaatikoissa jotain... pitäisi laittaa kaikki samaan paikkaan... On ne kuitenkin näkymättömissä ja tiedän missä mitäkin on  :cuteyes: Nuket asustaa vitriineissä ja siitä olen iloinen. Siinä vaiheessa kun ne ei enää mahdu vitriineihin ja leviävät kaikkialle, silloin lopetan  :faint:
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Nanariaana

Siivoominen on mulla ainakin semmoinen ikuisuusprojekti.
Ja mulle käy aina niin kun alan siivota, että löydän jotain tosi tärkeetä mikä on pakko laittaa paikalleen. Ja sit se siivoominen unohtuu kun alkaa kalustaa/sisustaa/pukea....
Sitäpaitsi, mä oon niin hirvee hamsteri että mulla on pikkusälää ja kalusteita ihan tolkuton määrä, mutta en halua niistä luopua koska jossain niitä varmaan vielä tarvitaan.....

talo-i-sa

Minä en saa millään siivotuksi  ,vaikka eilen aloitin niin tavarat ovat taas lattialla :head-to-the-wall:

Lizette

Kannattaa muuttaa. Ja muuttaessa pakata ensimmäisten joukossa kaikki barbie-tavara laatikoihin ja laatikot toki kellariin häkkikomeroon jotta eivät oo muuton jaloissa. Ja sitten se inspiraatio niiden esiinkaivamiseen tulee puolitoista vuotta muuton jälkeen. Eli nyt.
Varmaan yli puolet jo tuotu ylös mutta laskin aamulla että vielä olisi 11 (YKSITOISTA!!!) laatikollista jäljellä. Ja näistä yksikään ei ole pieni laatikko! Suurimpaan mahtuisin varmaan itse istumaan ja koirakin vielä viereen. Pieninkin imisi sisäänsä ainankin viidet miesten saappaat XD Eli tekemistä vielä on... Eikä oikeastaan se laatikoiden läpikäyminen ole hankalaa, se on jopa ihanaa kun löytää kaikkia niitä, joita ei ole melkein kahteen vuoteen nähnyt ja samalla miettii mitä laittaa esille ja mitä laittaa taloon. Mutta sitten se ongelma iskee... Tilaa esillelaittoon ei ole. Vanhassa asunnossa mulla oli kaksi vitriiniä, laatikosto sekä KOKONAINEN HUONE omille harrastuksille. Täällä ei ole. Työhuoneeseen olisi tarkoitus laittaa talo sekä laatikoissa yms. kaikki säilyteltävät jutut ja olohuoneeseen jotain pientä esille jos vaan tulee vastaan sopiva kaluste esillelaittoon. Hevosille talleineen en kirvelläkään keksi mitään paikkaa kun lattialle en niitä halua... Taloa lukuunottamatta mulla ei oo käytössä enään yhtäkään niistä huonekaluista mitä edellisessä kodissa oli barbietavaroille... Tuohon ne kasaantuu olohuoneeseen.... pahvilaatikoissa  :eieieiei: Pelkään pahoin että en keksi niille paikkaa ja lopputulemana mulla on talo työhuoneessa esillä ja loput joudun viemään takaisin kellariin.

Nanariaana

Lizette, muuttaminen on kovin mukavaa puuhaa. Mä pakkasin ekana kaikki barbitavarat laatikoihin (niitä on hirvee määrä) ja kannettiin ne yhteen huoneeseen johon saan vihdoin oman barbihuoneen. Säilytyskalusteet on paikoillaan, ja nyt pitäiskin alkaa perkaamaan nukkeja laatiokoistaan. Mutta, siihen ei koskaan tunnu olevan aikaa. Ja ärsyttää kun en ole ehtinyt blogiin kuvata mitään.
Toisaalta odotan jo innolla mitä kaikkea löytyy barbielaatikoiden kätköistä. Toedän että oon ostanut torinkin kautta lotteja, joita en ehtinyt yhtään käydä läpi ennen muuttoa :D