Barbien malli hakusessa

Aloittaja Kerttumarja, heinäkuu 22, 2020, 19:49:06

« edellinen - seuraava »

Kerttumarja

Moi,

Kuvan Barbiesta olisi kiva tietää tarkemmin.
Oikealla puolella kankkua vuosimerkinnät 1958 ja 1962.
Barbien vaatteissa on lappu jossa lukee genuine barbie tms.



Aliisa

#1
Oi miten kiva, että uusia tunnistettavia täällä, mä oon niin kaivannut näitä. :blush: Vintage.-nukkejen tunnistus ei ole mun vahvinta aluetta, mutta luulen että tää nukke taitaa olla Swirl Ponytail Barbie vuodelta 1964 tai 1965 ( http://www.myvintagebarbies.com/swirl.htm ).

Nukella näyttäisi olevan korvakorusta aiheutunutta korvavihreää. Jotkut vanhat metallikorut reagoivat noin oltuaan muovin kanssa kosketuksissa. Monet ovat poistaneet korvikset, että vihreä väri ei leviä enempää (korvakorut kannattaa kuitenkin säästää, olisiko jollain ohjetta voiko niitä korjata, ettei enää syövytä muovia?). Muovissa olevan korvavihreän poistoon tehoaa Basiron-aknevoide, jota voi ostaa apteekista. Sivelee sitä vihreälle alueelle ja laittaa nuken paikkaan, jossa alue on auringonpaisteessa. Jättää siihen, muistaakseni muutamaksi kuukaudeksi, ja sen jälkeen toistaa Basiron-käsittelyn. Tämä vaatii paljon kärsivällisyyttä, koska vihreä väri on syöpynyt aika tiukasti muoviin ja ei lähde kovin nopeasti pois. Saattaa vaatia muutamankin käsittelyn. Itse en ole käsittelyä testannut, mutta tänne foorumille joku joskus laittoi ohjeen ja sen on moni todennut toimivaksi. :smiley:

Edit. Lisäyksenä vielä, että nukkesi on muuten erittäin upeassa kunnossa, upean tuuheat hiukset. :hbeat:

piina

Kiva, että joku muistaa vielä ohjeitani. Pieni varoituksen sana: basiron haalistaa meikkejä, joten kannattaa seurata ja pestä pää mahdollisimman pian, kun korvavihreä katoaa. Ei auttanut kynsilakalla vanhojen korvakorujen käsittelyyn. Kymmen vuotta vitriinissä ja ikäväkseni sain huomata ilmestyneen korvavihreää, joten paras säilyttää korut pois korvista
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

Aliisa

piina, Kiva nähdä sinua taas täällä. :smiley: En muistanutkaan, että ohjeet olivat alunperin sinulta lähtöisin. Ovat kyllä hyvät ja toimivat ohjeet, näin olen monelta kuullut. Ja kiitos tarkennuksesta ohjeeseen. Onkohan noille vanhoille korviksille enää mitään tehtävissä? Irrallaan johonkin talteen, koska ovat kuitenkin vanhoja ja harvinaisia (harvinaisuuden ajatus siitä, että itselläni aika paljon vintage-nukkea, mutta ei yhtään korvakorua, toisaalta ei sitten kyllä myöskäään korvien värjäymiä). Voisiko korviksen metallitappia mitenkään irrottaa ja vaihtaa johonkin ei-värjäävään, esim. muoviseen? Vai meneekö korvis rikki, jos sitä tappia yrittää irrottaa. En ole koskaan edes nähnyt livenä tuollaista alkuperäistä korvakorua, joten en tiedä siitä kiinnityksestä. Vähän kyllä veikkaisin, että jos tappi on liimattu tiukasti helmeen kiinni niin tuskin lähtee irti.

piina

#4
En osannut tänne lisätä enää kuvaa :eieieiei: galleriaan laitoin. Tuohon korvikseen olisi helppo vaihtaa tuo tappi, mutta onko se enää sitten aito? Anteeksi kuvan huono laatu, vasta opettelin☺️
Kaikki jää  aina viimetippaan ....