Tuunatut kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Marianne, helmikuu 08, 2013, 19:16:37

« edellinen - seuraava »

Täti Monika

Tässä pari viime aikojen tuunausta: Mattelin valkoinen muovinen lintuhäkki, johon halusin puhaltaa vanhahtavaa henkeä:

Ja Alicelta Snadissa ostettu hyllykkö, jonka ostin maalaamattomana ja maalasin sitten tollaiseksi puunväriseksi. Siitä tuli eteisen kenkähylly.

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Marianne

Katselinkin jo Flickrissä tuota lintuhäkkiä ja sen esikuvaa. Siitä tuli todella kivan näköinen ja näyttää nykyään puiselta eikä muoviselta!  :palvoo:

Ja hyllykkö sopii hyvin eteiseen. Maalasitko sen jollain spraymaalilla, vai miten? Maalausjälki on niin ihanan tasainen.  :hbeat:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Täti Monika

:Look_Up: Ihan jollain peruspetsin jämällä vetelin menemään hyllykön. Käsittelemättömiä puisia voi vetää guasseillakin (peitevärit), niillä saa juurikin petsimäisen, aavistuksen läpikuultavan vaikutelman luotua.

Mulla oli tuolla kirppispuolella hiljattain myynnissä pari Mattelin peilipiironkia mutta koska kumpikaan niistä ei tehnyt kauppaansa  :gonna-cry: , rupesin taas tuunauspuuhiin   :blush:

Ensimmäinen piironki oli siis tämä:

ja kun poistin peilin ja sudin vähän maalia pintaan, niin siitä tuli tämmöinen:

Toinen oli alkujaan tällainen pienempi:

...mutta siitäkin otin peilin pois ja kutittelin maalipensselillä  :D

HelloDolly

Upean näköiset tuli noista piirongeista, Täti Monika!  :cuteyes:  :aplause:

Nyt kyllä rupes harmittamaan, etten ostanutkaan tuota isompaa piironkia, kun sitä harkitsin moneen otteeseen... :naamakämmen:   :head-to-the-wall:

Ninni-doll

Ihan mielettömän upeat piirongit! Mulla on onneksi sun petsaama kirjoituspöytä barbitalossa  :cuteyes:

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Täti Monika

Kiitos HD, Ninni& Ada  :smiley:
Toi tuunaaminen on kyllä mukavaa ajanvietettä kun siihen tulee ryhtyneeksi: mulla se ongelma on aloittaminen  :blush:
Noista saisi varmaan oikeilla (pienoismalli)maaleilla paljon hienompia, mutta en raaski ostaa mitään virallisia pienoismallimaaleja kun ovat aika hintavia eivätkä kuitenkaan kovin riittoisia. Olen käyttänyt kaikissa muovisten mööpeleitten tuunauksissani kotoa löytyviä jämämaaleja: tällaiseen maalaistaloon on vuosikymmenten varrella kertynyt monenväristä purkinjämää. Ja isännän pajalla on joitain spray- purkin loppujakin. Nää ei varmaan kestä kulutusta (=leikkiä) yhtä paljon kuin varsinaiset muoville tarkoitetut maalit, mutta näin "aikuisen leikeissä" ovat hyvin kestäneet kyllä. Joitain ( en näitä lipastoja ) olen vielä viimeistellyt lakalla, se tuo lisää kulutuskestävyyttä.

Marianne

Tulipas niistä upeita!  :hbeat: Hienoa työtä!  :peukku:

Millaista se petsi on? Mun pitäisi tehdä nukeille lattia, ja laudatkin on jo valmiina, mutta en vielä tiedä millä ne maalaisin.

Mä olen käyttänyt Revellin pienoismallimaalia muovisiin Barbien kalusteisiin, ja ihan hyvin se on pysynyt ilman hiomista tai lakkaakin. Se on tosiaan aika kallista ja myydään pienissä purkeissa. Luulisin, että akryylimaalikin kävisi. Lisäksi mulla on nyt iso purkki yhtä rautakaupasta ostettua spray-maalia odottamassa että säät lämpenee ja pääsen käyttämään sitä ulkona.  :tongue:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Täti Monika

:Look_Up: Aurora: Petsi on sellaista "liurua" läpikuultavaa puunsuojaa, jossa pigmenttiä vähemmän: siitä läpikuultavuus. Sitä myydään aika isoissa purkeissa ja on suht kallista. Meillä jäi vähän kun keittiökaappiremontin yhteydessä maalattiin läntti kattoa. EDIT: Mutta nuo ylläolevat lipastot on siis maalattu jollain tavallisella maalilla, ei petsillä. Tuo aiemman postaukseni Alicelta ostettu lipasto on vedetty petsillä. Oikea petsi ei varmaan tartu muoviin, mutta guasseilla saa puukalusteisiin petsimäisen pinnan.

Jos sulla on käsittelemätöntä puuta se lattiamateriaali niin saat erittäin hyvän lopputuloksen käyttämällä perus- guasseja, joita arvelen sulta maalarina löytyvän kotoa. Maalaat kerroksen kerrallaan kunnes saat halutunvahvuisen väripinnan. Guassien päälle käy tavallinen askartelulakka hyvin, jos haluat kiiltävämmän lopputuloksen.

Tipitii

Kyllä tulikin Tädin kaapeista mukavan näköiset ruskeina  :peukku:

Jollain öljymaalillako nuo kutittelit?

Letizia

Eipä meinaisi tunnistaa näitä Mattelin piirongeiksi muodonmuutoksen jälkeen! Hienoja, ja ihanan kodikkaat asetelmat myös pikkumyineen ja pikkutraktoreineen.

Täti Monika

Kiitos Tipitii& Letizia  :smiley:
Tipitii: ei ollut öljymaalia, vaan ihan joku vesiliukoinen maali. Mulla meni toi ruskea purkki loppuun ja vein tyhjän metallijätteisiin, mutta muistelisin että oli Helmi- kalustemaalia.

Tipitii

Tuunattu tuuletin
- kynänteroitin oikeasti (die cast pencil sharpener) - on yksivärisenä metallisena aika tylsänoloinen -
hivelin vähän maalia pintaan .....

Letizia

Oi, kuinka hieno kuva! Tyylikäs tuuletin - ja hyvin toimii. ;>

Täti Monika

Tuulettimessa on selvästikin tehot kohdallaan  :D Hauska kuva, Tipitii  :smiley: