Hei kaikki!

Aloittaja Tähtisade, heinäkuu 03, 2018, 18:49:58

« edellinen - seuraava »

Tähtisade

Hei kaikki uudet ja vanhat tuttavuudet. Olen Tähtisade, My little pony -keräilijä ja leluintoilija noin yleensäkin.

Tähtisade-nimimerkki on peräisin Paratiisikartano-sivustolta, jonne rekisteröityessäni halusin nimimerkikseni jotakin kaunista ja yksisarvismaista. Vasta kun ystäväni myöhemmin huomautti, että hänelle nimestä tulee mieleen lähinnä maailmanloppu jouduin toteamaan, että niin, voihan sen niinkin ajatella.  :tongue:

Olen keräillyt poneja nelisen vuotta ja samalla olen ihastunut muutoinkin 80-90 - lukujen lelujen maailmaan kaikessa sen pastellisessa loistossa. Minulle on kertynyt muun moassa Fashion Star Fillyja, Lady Lovely Lockseja, Cherry Merry Muffins- ja Cupcake-nukkeja, Halinalleja, Puppy Surpriseja ja hiljattain myös joitain vintage Polly Pocket-settejä.

Samaan aikaan ponien kanssa aloitin keräilemään myös Monster High -nukkeja. Innostus jälkimmäistä lelusarjaa kohtaan ei ole laantunut, mutta menee vähän kausittain. Luin paljon kauhua lapsena ja teininä ja arvostan vanhojen kauhuelokuvien estetiikkaa, joten Monster High:ssa yhdistyy minulla parikin vanhaa rakkautta.

Suosikkilelujani olivat lapsena muotinuket ja erilaiset leikkihevoset, joilla leikin erityisesti Nummelan ponitalli -kirjojen inspiroimia leikkejä. Nukkekatras oli sekalainen; vain yksi kolmasosa nukeista oli aitoja Barbeja, loput olivat Sindyja, Daisyja, Petroja ja muita muotinukkeja. Olin hellämielinen enkä raaskinut heittää edes rikkinäisiä nukkeja pois, pistin ne syrjään ja hoidin niitä joskus "nukkesairaalassa", vaikka aktiivisiin leikkeihin ne eivät enää päässeet. Lapsuuteni nuket ja hevoset ovat edelleen tallessa, mistä olen kiitollinen.  :hbeat:

Tilanne on sikäli kumma, että kaikenlaisia leluja on minulle viime vuosina kertynyt, mutta ei Barbeja. Viimeiset puolitoista vuotta olen kirpputoreilla nukkeja katsellut ja joitain harvoja mukaankin poiminut, mutta ensimmäisen Barbieni ostin vasta muutama viikko sitten. Koska Barbeja on niin valtava määrä olemassa minua on hieman mietityttänyt pikkusormen antaminen tälle nimenomaiselle keräilylle, sillä erilaiset keräilykohteet innostavat minua paljon ja vievät helposti mukanaan. Portti on nyt kuitenkin virallisesti avattu ja minä olen harhaillut siitä sisään. Toivon itselleni ja neiti B:lle mielenkiintoista yhteistä tulevaisuutta!  :smiley:

Xelha

Moi!

Olipa kivasti ja mukavalla tyylillä kirjoitettu!  :blush: Tervetuloa!  :blush:

Alice

Tervetuloa! Itse juuri pitkästä aikaa ihastelin omaa pientä My little pony -laumaani kun pakkasin ne muuttolaatikkoon. Pitääkin laittaa ne vitriiniin esille joskus nukkejen kanssa  :D

HelloDolly


Adalmina


avotuli

Tervetuloa myös minun puolestani! Niin siinä käy, pikkusen raotat porttia ja sitten niitä muovimissejä tuleekin kohta ovista ja ikkunoista...  :aplause:


Kiitos ihanasta esittelystä! Hyvä kun olet malttanut säilyttää vanhat lelutkin, täältä uusia kroppia ja huolto-osia...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Tähtisade

Kiitos kaikille! :blush: Koetan ennättää muuallekin foorumille höpisemään kun löydän siihen aikaa.

Aliisa

Kiitos kivasta esittelystä ja lämpimästi tervetuloa foorumille!! :blush:

Tässä myös yksi MLP-keräilijä. Tosin MLP-kokoelmani on vielä aika pieni.

Keräilyharrastus on kyllä monesti sellaista, että vie ihan mukanaan ja sitten kokolma alkaa lisääntyä pikkuhiljaa. Esim. jotkut nuket jotka eivät aluksi kiinnostaneet yhtään saattavatkin olla jossain vaiheessa se ykkösjuttu. :smiley:

Milia C

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-