Mikä nukkesarja (kuvat ketjussa)?

Aloittaja Aliisa, joulukuu 02, 2016, 20:14:27

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Mikä on tämä nukkesarja? Oon yrittänyt etsiä näistä tietoa netistä, mutta en ole löytänyt mitään. Huom! Kuvassa olevan alastoman nuken kroppa on vaihdettu.

Edit. Kaikilla yläselässä leima Made in China. Mustahiuksisilla naisnukeilla niskassa leima Barter.

Ja tietääkö joku ovatko nuo vaatteet nukkejen omia? Nuo oli niillä ostettaessa päällä. P.S.: Tykkään ihan hirveesti tuosta valkoisesta mekosta. :blush:




Satumaa

sometimes being invisible has it's advantage

tokkopahka

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Aliisa

Mulla on kaksi nukkea, jotka ovat varmuudella Kid Kore nukkeja, sillä niiden alaselässä lukee "China (C) Kid Kore 1990". Niillä on erilaiset kasvot kuin noilla aloitusviestin nukeilla ja kroppakin on erilainen. Mutta en tiedä jos Kid Korella on muitakin nukkesarjoja, joissa ei ole Kid Kore leimaa.

Katsoin netistä noita Native American Heartland -sarjan nukkeja ja niiden kasvot näyttävät erilaiselta. Jos löytyisi tarkempi kasvokuva, niin voisi vertailla. Noilla aloitusviestin naisnukeilla on mielestäni jotenkin korkea otsa ja silmät näyttää kuin ehkä vähän erkanevat toisistaan.

Yks Kid Kore naisnukke joka mulla on muistuttaa kasvoiltaan aika paljon taaskin Mattelin Kiraa.

Hunajasieni

http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=3094.0

Eikai tämä tumma lettipää ole samaa sarjaa kuin tämä miun blondi nro 13?
Kasvojen muodossa on minusta paljon samaa...
En kyllä itsekään tiedä mikä nukke tämä on niin en tiedä auttaako, mutta kuitenkin.


Aliisa

#5
Hunajasieni, Ohhoh, niin muuten taitaakin olla tuo nukkesi sama. Katsoin tarkemmin niin noilla mun mustahiuksisilla naisnukeilla lukee niskassa teksti Barter. Mutta sitten noilla miehillä ja vaalealla nukella ei lue niskassa mitään. Kiitos tiedosta. :smiley:

Yritin etsiä Googlesta ja Flickr:stä hakunasanoilla "barter doll", mutta löytyi vain jotain irtonukkeja, joissa kuvateksti Barter Native American Doll. Olis kiva löytää laatikkokuva jostain niin saisi varmuuden sarjan nimestä. Ja sit kuuluuko nuo miehet samaan sarjaan. Ostin nuo mustahiuksiset naiset ja miehet samalta kirppismyyjältä ja sattui vielä tuuri, että myyjä oli paikalla niin juttelin hänen kanssa niistä. Tästä on kyllä jo pidempi aika niin en muista enää tarkkaan mitä juteltiin, mutta jäi semmoinen kuva, että nuo kaikki tummahiuksiset olisivat samasta paikasta ostettu, joten ehkä ovat samaa sarjaa (?).

Jännä kyllä tuo mun vaalea naisnukke, kun sillä on melkein samanlaiset kasvot kuin noilla tummahiuksisilla, mutta sillä ei lue niskassa mitään.

Hunajasieni

#6
Sen verran osaan omastani sanoa että se on todennäköisesti ostettu Suomesta ja 90-luvulla, en muista että nukkea olisi miltään reissulta tuotu, toki en voi olla ihan varma koska en tiedä myöskään keneltä olen sen saanut. Mutta esim. isä ei tuonut ulkomaanreissuilta minulle barbinukkea niin että muistaisin. Osa omistamistani nukeista on 80-luvun lopun julkaisuja, mutta niitä ei ole kovin montaa. On tosiaan minun lapsuuden nukesta kyse. En tiedä auttaako se mitään. xD

Itse en taas tosiaan omani niskatekstistä ole ihan varma, se ensimmäinen kirjain on tosiaan huonosti painunut.

Ja jos sillä sun nukella ei lukenut niskassa mitään, niin voisiko se olla vaikka aikaisemmin julkaistu, ja ovat myöhemmin sen vasta lisänneet? Toki voi se varmaan olla kopiokin?...