Paljon barbeja, lähinnä varmaan 90-l +petra, my scene *paljon kuvia*

Aloittaja Hunajasieni, joulukuu 16, 2015, 16:09:19

« edellinen - seuraava »

Hunajasieni

Ketjussa paljon alastomia nukkeja.

Nämä on mun lapsuudenajan barbeja, tässä ei ole kaikkia. Lisäksi kysyn muutamaa jotka minulta puuttuu, mutta jotka mulla/kavereilla lapsena oli. Nuket on todennäköisesti lähinnä 90-luvun tuotantoa, voi olla jokunen 80-l tai 2000-l mukana, varsinkin jos ovat tulleet viiveellä Suomeen.
Lopussa pari ei-barbie ja my scene.

Osalla on enemmän tai vähemmän kuluneet meikit, hiuksia ei pitäisi olla vaihdettu keneltäkään. Korvikset voi olla vaihdetut.



1. 2. 3.


1. Dance Magic Barbie 1989
Barbie, mun mielestä tää vois olla tuo Dance Magic, varmistaisin siis että onko? Tämän asu mulla ainakin on.

Lainaus käyttäjältä: sininen - joulukuu 08, 2015, 07:08:37
Hunajainen - kuulostaa ihan Dance Magic Barbielta. Kenin asu ei kyllä ollut vaaleanpunainen,  mutta sinne suuntaan taittuva.


2. 2. Wet 'n' Wild Ken 1989
Ken, tällä on mielestäni hänelle kuuluvat housut jalassa + vihreä yläosa?, tai sitten se oli yöasu (jos on jotain muuta niin en tiedä mitä, en muista muita asuja)
(jos ei ollut yöasu niin kiinnostaisi olikse joku erikseen myytävä, setissä on tummansininen takki, ruskeavalkoraidalliset housut ja uskon että sydänkehyksinen barbien kuva tuli sen mukana)


3. 3. Tropical Splash Ken 1994
Surffari? Ken, tuli mun mielestä mustilla shortseilla joissa palmukuvioita edessä


Lättäjalat:

4. 5. 6.
näitä lättäjalkaisia pitäis olla: (osa voi olla väärin ryhmitelty)
-pinkki glitterasuinen, oisko ollut talvitakki mukana
-sinivalkoinen luistelu-tai hiihtoasu ja mitali
ylläolevissa luistimet ja sukset?
-joku jumppabarbie jolla tuli imukuppi-kengät, pinkki barbi ja oranssi teresa
oliko tällä kasetti mukana? vai onko se vielä erikseen?

Haluaisin tietää mitä nuo on, ja mitkä nuo 4 ja 5 jotka mulla on niin olis näistä.



4. Winter Sports Barbie 1994


5.


6. Esmeralda 1995
Esmeralda, voisko tuo olla 1995 julkaisu, tällä tuli mun mielestä kaksi mekkoa, toinen valkea plus vyötäröhuivi. Onko tälle mitään muuta nimikettä?


Lapset:

7. 8. 9.


7.  Gymnast Stacie 1995
Stacie, voisko tää olla se telinevoimistelija? pinkki haalari


8. Bicyclin' Stacie 1996
Stacie? tällä oli kiharat, kreppikiharat melko platinanvaaleat hiukset, mun mielestä tällä tuli pyörä mukana, kypärä ja koira?


9.
Ariel, niskassa tai kehossa luki 1992 (ja disney vissiin kans), mun mielestä tällä oli simpukkabikiniyläosa
tällä pitäisi olla siskojakin julkaistu, meillä oli ainakin turkoosihtavapyrstöinen blondi kiharainen teini-kokoinen nukke myöskin



10. 11. 12.


10. Ocean Friends Marina (Kira) 1995-96
ei mitään hajua naaman moldista, mutta tää on niitä sukellusbarbeja, jalat muuttuu lämpimässä ihonväriseksi, tuli mun mielestä hylkeen kanssa, uikkarin väriä en muista mutta veikkaisin violettia tai oranssia


11. Ocean Friends Barbie 1995-96
barbie? tää on niitä sukellusbarbeja, jalat muuttuu lämpimässä ihonväriseksi, tuli mun mielestä pienen valaan kanssa, uikkari ehkä pinkkimusta


12.
tästä mulla ei ole mitään tietoa tai muistikuvaa mikä tää on, luulin capri-barbieksi, mutta ei ilmeisesti ollut se


Näiden lisäksi kyselisin mitä nukkeja nämä mahdollisesti ovat:

-Vaaleanpunainen juhlapuku ken, olisko ollut barbien kanssa tuplasetti?

-Shelly? ruskea tukka, pisamia? musta mekko jossa valkoista pitsiä

-Shelly? jolla kylpyämme, pinkki, keltainen ankka

-Shelly? 2000 tai 2001 todennäköisesti, ballerinanukke, punertavan vaalean ruskea tukka

-Skipper, luulin että tää oli teiniäiti, mutta ilmeisesti oli joku lastenvahti? Se tuli kolmen vauvan kanssa. Voisko olla tämä: 1994 Babysitter Skipper
Sen lisäksi oli kaksi nallepaitaa, toinen valkea ja toinen vaaleanpunainen/pinkki.

-Pinkki? metallikehoinen(värinen) barbie, en muista millainen pää tällä oli tai vaatteet tms.

-Teresa jolla oranssi hiaton disco-mekko, raidallinen ja olkaosat erilaiset, olisko ollut verkkoa tai jotain? kotelomekkomainen suora mekko. Tästä oli pinkkimekkoinen barbiekin, mutta se nyt ei mikään ihme ole. ::)

---


Muut:


13. 14. 15.



13.
ei mitään hajua, niskassa lukee Xarter (ei välttämättä X) tms. ja lukee made in china


14.
Petra, tässä lukee vain Petra eli varmaan joku niistä, mun mielestä tällä oli sellainen pinkki mekko jossa oli hopeaa, röyhelöinen. Hiuksissa edelleen alkuperäinen letti-ponnari yhdistelmä. Tällä oli hyvät kiharat aiemmin.


15. Kennedy My Scene Goes to Hollywood 2005
Joku käytettyä ostettu My Scene. Jos hahmon nimen ainakin saisi niin olisi kiva, jos ei koko nimeä/versiota ole. Tästä en tiedä mitään.

Kiitos tsekkaamisesta ja avusta jo etukäteen! ^^
Toivottavasti mahdollisimman moni löytyy.

Jasmiina2

Kuva 1: Mun mielestä Barbie näyttää Dance Magicilta. Keskimäinen Ken on Wet 'n' Wild Ken. Toinen voisi olla Tropical Splash Ken.

Kuva 2: vasemman puoleinen on varmaan Winter Sport Barbie. Esmeralda ainakin näyttää kovasti tuolta 1995 versiolta. En muista kuulleeni sille muuta nimeä kuin Esmeralda, mutta en ole mikään ekspertti mitä Disney nukkeihin tulee. 

Xara

Tuo Ariel ainakin on Tycon Pieni merenneito -sarjaa. En kyllä tiedä mikä versio, kun niitä on niin tuhat erilaista. Ei taida olla ainakaan mikään, mikä omasta kokoelmastani löytyy, mutta tarkistan jossain vaiheessa. :smiley:

Satumaa

sometimes being invisible has it's advantage

Satumaa

Marinasta löytyy myös nimellä Kira myytyjä pakkauksia. Kasvomuotti onkin yleisesti Marina/Kira. Muistakin sarjoista löytyy siis tuota mallia ainakin joko tai. Tästä näköjään molemmilla nimillä.
Valmistusvuodeksi löytyi 1995-96. Sekin vissiin vaihtelee, onko se julkaisuvuosi vai kauppoihin tulovuosi. Usein on kaiketi näin kaksoisvuosi, varmaan ainakin silloin jos on mennyt eri vuoden puolelle myyntiin tulo kuin valmistus/patentti tms.
Joku mulle sitä joskus selitti...
sometimes being invisible has it's advantage

Jasmiina2

Lapset: Ensimmäinen on Gymnast Stacie. Toinen on Bicyclin' Stacie. Ariel Fashion Funin kasvot ainakin näyttävät tuolta. Sillä on päällä vihreä pyrstö ja violetit simpukka bikinit. Hair Fashion Arielin kasvot näyttää myös tuolta. Sillä on kirjava pystö ja bikinitoppi ja mukana tulee jotain hiuslisäkkeitä. Ja se vaalea kiharapää on tosiaan Arielin sisko Arista. Myöskin Tycon valmistama.

Muut nuket:

Voisikohan tuo My Scene olla My Scene Goes to Hollywood Barbie.  ::)

Jasmiina2

Ai niin ja sitten nuo joista ei ole kuvia.

- vaaleanpunainen juhlapuku Ken: ainakin Secret Hearts Kenillä on kiiltävän pinkki juhlatakki. Dance Magic Kenillä taitaa myös olla ainakin jotain vaaleanpunaisia yksityisköhtia puvussa.
- Kylpyammeellinen Shelly on Bathtime Fun Shelly.
- Ballerina Kellysta tulee mieleen ainakin Melody.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/5b/df/a7/5bdfa74a33f549a344901cd4277bdd10.jpg
Myös ballerina Mauralla ja Lorenalla on muistaakseni punertavat hiukset.
- Skipper: Babysitter Skipperille ainakin kuuluu kolme vauvaa ja valkoinen nallepaita joten saattaisi olla etsimäsi nukke.
- Teresa: kuulostaa Bead Blast Barbien punapää versiolta. Blondilla oli violetti mekko, tumma hiuksisella sininen ja tummaihoisella vaaleanpunainen. 

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Jasmiina2 - joulukuu 16, 2015, 18:28:37
Lapset: Ensimmäinen on Gymnast Stacie. Toinen on Bicyclin' Stacie. Ariel Fashion Funin kasvot ainakin näyttävät tuolta. Sillä on päällä vihreä pyrstö ja violetit simpukka bikinit. Hair Fashion Arielin kasvot näyttää myös tuolta. Sillä on kirjava pystö ja bikinitoppi ja mukana tulee jotain hiuslisäkkeitä. Ja se vaalea kiharapää on tosiaan Arielin sisko Arista. Myöskin Tycon valmistama.

Muut nuket:

Voisikohan tuo My Scene olla My Scene Goes to Hollywood Barbie.  ::)
My Scene nuken nimi Kennedy, sarja varmaankin on toi Hollywood :)

Hunajasieni

En tiedä huomasitko/huomasitteko Jasmiina2 mutta mä numeroin kaikki nuket omalla numerolla. (Yhteiskuvan alla lukee, ja jokaisen naamakuvan alapuolella lukee, että helpottaa puhumista siittä nukesta.)

Listaan nyt tähän kommenttiin näitä, lisäilen sitten tuohon ekaan viestiin niitä myöhemmin.
Osassa on perässä kommentteja.
Korjatkaa jos joku vuosiluku on väärässä!

1. Dance Magic Barbie 1989
Löysin vihdoin hyviä lähikuvia ja nukella on vaaleanpunaista luomivärissä tuo raita ja valotäplätkin löytyy oikeasta paikasta. Lisäksi on reikä sormuksellekin. En edes muistanut mitään huultenväri-ominaisuutta, mutta selittää miksi on huulet niin olemattomat/kuluneet. :rofl:

2. Wet 'n' Wild Ken 1989

3. Tropical Splash Ken
1994 vai 1995?
http://www.barbieworld.altervista.org/Ken/90/tropical%20splash%20ken.JPG

4. Winter Sports Barbie 1994
Ei voi olla Winter Sports Barbie, mun nukella on alaripset. Ilmeisesti tästä liikkui virheellinen kuva "Winter Sports barbie 1995" jossa on joku ihan muu nukke. Tällä kuitenkin mätsää meikki ja kaikki asusteetkin, lumilaudan olin unohtanut.

6. Esmeralda, mietin tosiaan oliko tällä joku nimi, kun se toinen oli se tanssiva Esmeralda...
Ah, tän huivissa on niitä aurinkoja ja kuita, siinä lannehuivissa roikkuu killuttimina. Se varmaan rajaa jotain? Päähuivin väriä en valitettavasti muista.
http://www.todocoleccion.net/barbie-ken/esmeralda-mattel-1995~x47851884
Ja noi molemmat mekot.
Onko siis tää Esmeralda 1995? Onko sinä vuonna julkaistu toista lättäkoipista Esmeraldaa?

7. Gymnast Stacie 1995

8. Bicyclin' Stacie 1996


9. Tycon Pieni merenneito -sarja
Pyrstön perusteella ei ole Fashion Fun, siitä en sitten tiedä onko niillä sama meikki. Kasvot näytti aika samanlaiselta.
Minusta pyrstö oli enempi tämmöinen, ainakin tuo pyrstöosa, sukkaosa ei ehkä yhtä glitterinen. Ja ei ole tämä koska mullasillä ei tullut mitään hääpukua. Ja simpukkaliivit oli kans irrotettavat. (Tosin ne lieneeki nykyajan vaiva ne muovitopit kiinni kehossa.)
https://www.flickr.com/photos/60140510@N03/5641347300/in/photostream/
tää pyrstö näyttää oikealta:
https://www.flickr.com/photos/55534526@N03/5719037869/

En muista oliko sillä pitkä tulla vai ei, mutta tuntuu että ei. En ole kuitenkaan 100% että eikö tukkaa olisi koskaan leikattu, toisaalta en näe miksi olisi jos seon ollut ihana ja pitkä. Lisäksi hirveän monella oli otsis, omallani ei mielestäni ollut. (pitää tarkistaa vielä)

Ja odottelen sitten raporttiasi Xara, tämä on sellainen nukke josta haluaisin saada tuplat nuken kunnon vuoksi, joten jos pystyt jäljittämään mikä yksilö tämä on niin olis hienoa.


10. Ocean Friends Marina (Kira) 1995-96

11. Ocean Friends Barbie 1995-96
Satumaa ohoo, kiitos, en tiennytkään. Koska haluan merkata kaikkiin omiini nuo vuodet (taulukkoon) niin todella hyvä tietää että on kaksoisvuosiakin.

15. Kennedy My Scene Goes to Hollywood 2005

Kattelen noi tekstissä olevat vielä myöhemmin, nyt pitää päästä nukkumaan!

Kiitos tuhannesti kaikille! ^^

Xara

Hmm, ainoa Arieleistani, jolla on nuo samat silmät, on tuo todella pitkätukkainen Whale of a Tale Ariel. Se tuli mustavalkoisessa pyrstössä (pinkit evät) ja sillä on maahan asti ulottuva paksu tukka sekä mukana tuli myös valasystävä ja joku uimahärveli. Sillä on myös otsatukka. Eli ei ole tuo sama nukke! Silmät näytti vaan tutulta kun on nuo samat kuviot, pinkki luomiväri ja sininen rajaus silmän alareunassa.

Tosiasiassa en ole varma, onko oman Arielini nimi tuo Whale of a Tale... Se tuli valaan kanssa minulle, mutta tosiaan on tuollainen pitkätukkainen versio. :cuteyes: Yleisempi versio taitaa olla lyhyttukkainen, kuten tässä vanhassa videossa. Näitä Arieleja on kyllä niin loputtoman monta erilaista, että en ota näistä mitään selvää. En ole kovin hyvä asiantuntija näiden kanssa, satun vain omistamaan 8 kpl sarjan nukkeja ja jotain roinaa.

Tutu

How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Hunajasieni

#11
Xara: Eli suomeksi kun yritän etsiä sitä, niin katon vaan myynnissä olevan nuken naamakuvat tarkkaan että on oikeanlaiset meikit? XD
Tuo Jasmiina2:n vinkkaama Hair Fashion Ariel näyttäisi tosiaan samantyyliseltä naamastaan. Onkohan ne julkaissut samaa meikkiä useammalla nukella?
Samalla kun yritin etsiä sitä omaani, niin löysin tälläisen: https://www.flickr.com/photos/55534526@N03/5718810909/in/photostream/
Treasure lovin' - Tämän pyrstö näyttää ehkä eniten siltä omaltani. Mikälie on. XD Mutta mä en millään löytäny tästä yhtään kunnollisia naamakuvia että oisin voinut tarkistaa ne.

http://2.bp.blogspot.com/_MvUkOT8HkWI/TREdKILyR5I/AAAAAAAAAdw/J0Z6W1FtcCE/s1600/arista1.jpg
Arista - Tätä ilmeisesti tarkoititte? En löytänyt tästä kuin tämän version, pukukin on oikeanvärinen. En muista nuken yläosaa, mutta pyrstö ja tuo hame on oikeanlaiset. Hameen vyötärökaitale näyttää tosin liian suurelta (korkea) ja kasvot jotenki vähän vääränlaiselta. Nukkea en oo nähnyt muutamaan vuoteen tosin. 

---

5.
-sinivalkoinen luistelu-tai hiihtoasu ja mitali
ylläolevissa luistimet ja sukset?
-joku jumppabarbie jolla tuli imukuppi-kengät, pinkki barbi ja oranssi teresa
oliko tällä kasetti mukana? vai onko se vielä erikseen?

Voisko tää vitonen olla Super Gymnast Barbie? 1995
Ainakin mulla on noiden kuvien mukainen toi sinivalkoinen kokovartaloasu, se valkoinen sormijuttu jolla kieputetaan nukkea ja mitali.

Workin' Out Barbie 1996 näytti olevan tuo jolla oli kasetti ja imukuppikengät. 5 ei ainakaan tämä ole.

Samalla kun tarkistin noita omiani teidän sanomia niin tuli vastaan näitä. :D Eli aika kätevästi kun pääsi etsimään niitä, niin tuli vastaan muitakin.

---

tekstissä olevat:

raksittu jotka oli:
X - vaaleanpunainen juhlapuku Ken: ainakin Secret Hearts Kenillä on kiiltävän pinkki juhlatakki. Dance Magic Kenillä taitaa myös olla ainakin jotain vaaleanpunaisia yksityisköhtia puvussa.
X - Kylpyammeellinen Shelly on Bathtime Fun Shelly.

X- Skipper: Babysitter Skipperille ainakin kuuluu kolme vauvaa ja valkoinen nallepaita joten saattaisi olla etsimäsi nukke.
X - Teresa: kuulostaa Bead Blast Barbien punapää versiolta. Blondilla oli violetti mekko, tumma hiuksisella sininen ja tummaihoisella vaaleanpunainen.

Kellyä pitää vielä katsoa, mutta veikkaisin että on Melody. Nukke kuitenkin nökötti paketissa suorana, mutta hiustenväri ja mekko on sopivimman näköiset. Voisko olla etä jenkkiversiossa erilainen pakettiin asettelu?

Lainaa- Ballerina Kellysta tulee mieleen ainakin Melody.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/5b/df/a7/5bdfa74a33f549a344901cd4277bdd10.jpg
Myös ballerina Mauralla ja Lorenalla on muistaakseni punertavat hiukset.

Damn Jasmiina2 tuo oli tosi lähellä! Beach blast Barbiella on vääränväriset ja vaaleammat huulet, silmämeikit on melkeen samat, mutta valopilkuissa ero. Ja kulmakarvat on vähän eri asennossa ja tummemmat. Vaikka meikki ois kauheasti vaalentunutkin, niin se ei selitä punaisempia huulia omallani. Sen lisäksi muistelen että tukka ei ollut ihan noin pitkä ja/tai kihara. Voiko niissä olla "näin paljon" eroavaisuuksia tai muutoksia meikissä ajan kanssa?
Mietin noita vaatteita mitä meillä oli, voisko tää olla Barbie joka tuli pinkissä (neon?) minimekossa jossa oli keltaisia kiekuroita kuvioina. Toinen mekko jonka muistan oli violetti ballerinamekon näköinen. Pitsimäinen.

Kiitos paljon kaikille teille ihanaisille vielä! ^^

Tutu

How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Hunajasieni

Ruffle Fun Barbie 1994
Voi ihanaa, se se on! Mulle tämä on ehkä yksi nostalgisimpia ja barbiemaisimpia mekkoja mitä omistan!  :D Se vaan kirkuu että barbie. Nyt voinkin metsästää toisen kappaleen tätä mekkoa... <3 (Ja tuon keltasen härpäkkeen olin unohtanut ihan kokonaan!)

Meikki tosin ei passaa tälläkään (12.) tuohon, valitettavasti. :X


Törmäsin tänään vielä kolmanteen barbie-mekkoon, ja se on valkoinen jossa on oranssia, sinistä ja muun väristä kuviota. (Tai oletan että se on barbie, on se voinut tulla tuon tuntemattoman (13.) yksilön päälläkin, pitää katsoa onko siinä tagit). Disco-mekoksi sitä kutsuin, eli kuviot on sen mukaiset. Mekossa on myös pitkät hihat.

Onko kaikissa vanhimmissakin Barbie-mekoissa Barbie-tagit? Mä oon joskus jostain tosi pienestä vaatteesta leikannu lapun pois jos se on ollut ihan jäätävän kokoinen (se lappu) ja vaate istuu huonosti sen takia.

Tutu

Kaikissa ei ole ja sit lappu on voinut olla esim takissa jos asukokonaisuuteen on kuulunut housut tai mekko niin kaikissa kappaleissa ei oo.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.