Kokoelmanne suuruus

Aloittaja Adalia, joulukuu 11, 2012, 12:04:25

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Mikä oli kokoelmanne kasvuvauhti sen jälkeen, kun on liityit tänne foorumille? Arvaan, että monilla on kokoelma kasvanut sen jälkeen aika paljon. :D Heittäkääpä kommenttia, jos vielä muistatte paljonko nukkeja oli silloin. Esim. "liityin 2008 ja nukkeja oli 5, nyt niitä on 50".

Itse en enää kunnolla muista, kun siitä on niin hurjan paljon aikaa. Luultavasti ostin ensimmäiset nuket aikuisiällä vuonna 2006 tai 2007 ja liityin foorumille vuonna 2007. Keräily alkoi heti hurjalla hamstraamisella. Muistan, kun heti innostuksen alussa tilasin eBaystä ja Huuto.Netistä ison lotin nukkeja. Mutta en muista olinko silloin jo foorumin jäsen.

Merineiti

Hehe, kyllä juurikin noin, Aliisa!

Olisiko ollut kymmenisen nukkea? Nyt tosiaan 130...
Foorumille liittymisen jälkeen alkoi todellakin tuo hamstraus, kun oppi tunnistamaan nukkeja kirppiksillä ja täällä on aina niin ihania nukkeja myynnissä myös...
Nyt onneksi laantunut hamstraus. Tänäänkin kävin kirppiksellä enkä ostanut yhtään nukkea kun ei ollut sitä jotain, vaikka "ihan kivoja" nukkeja olisikin ollut jonkin verran tarjolla :)
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Tutu

Hmm, mulla oli ennestään lapsuuden nukkeja jäljellä n.9 ja iso muovilaatikko vaatteita ja tavaroita, huonekaluja 2 muovilaatikollista ja Petra-talosta  2seinää jäljellä... Nyt kohta vuosi kulunut ja vanha Petra-talo ostettu vanhan seinien tilalle, barbeja n. 50? (en ole laskenut, pitäisi varmaan) ja kenejä lisääntynyt 4... Vaatteit sit hiukka enenmpi sekä huonekaluja... Tuo hamstraaminen itselläni saa miettimään jo jotain mt-sairautta et onko iskenyt joku maaninen vaihe?  ::)
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Aliisa

Hamstrausta taitaa ilmetä vähän kaikenlaisilla keräilyä harrastavilla. Aina sitä perustelee itselleen, että voisi rahaa huonomminkin käyttää, esim. päihteisiin. Vaikka leikkimielellä kutsun aina omaa keräilyäni (sekä kaverien) sairaudeksi, kaikella lämmöllä ja rakkaudella, en kuitenkaan ihan oikeasti pidä sitä sairautena. Mielestäni se siinä vaiheessa menee vähän sairauden puolelle, jos hamstraa ja haalii roskiakin. Eli ei voi heittää pois mitään, esim. tyhjiä maitopurkkeja. Tai sitten jos on vaikeasti ylivelkaantunut, mutta ei vaan pysty lopettamaan ostamista... Jolloin usein ostaminen myös aiheuttaa enemmänkin ahdistusta ja morkkista kuin iloista fiilistä. Tuosta aiheesta on ollut jotain dokumentteja telkkarissakin.

Tutu

Juu, en määkään tosissani nyt niin ajttele  :smiley:
Laskin muuten barbit; 68...
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Calopteryx

Mulla on noin 200-300 Monster High -nukkea, noin 30 Ever After High -nukkea, noin 50 Barbie -nukkea ja satunnaisia muita nukkeja. Suurin osa Barbie -nukeista on mun lapsuuden nukkeja. Monstereiden ja Ever Afterien kohdalla myönnän, että mulla on hamstrausviettiä, muttakun ne on niin yksityiskohtaisia ja hauskoja :blush:

Nata

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - lokakuu 21, 2015, 17:27:30
Mikä oli kokoelmanne kasvuvauhti sen jälkeen, kun on liityit tänne foorumille? Arvaan, että monilla on kokoelma kasvanut sen jälkeen aika paljon. :D Heittäkääpä kommenttia, jos vielä muistatte paljonko nukkeja oli silloin. Esim. "liityin 2008 ja nukkeja oli 5, nyt niitä on 50".

Ha ha ha, tosiaankin! Montakohan niitä omia mahtoi olla alunperin... Jossain ketjussa ehkä olikin kuvia keräilyuran alusta ja nykyhetkestä. Tästä tilanteesta lähti oma innostukseni joulun aikaan 2011. Kuvassa siis omia vanhoja nukkejani. On niitä muitakin, mutta varmaan silloin ennen foorumiaikaani, valitsin vain nuo. Kai. En muista logiikkaa.



Tämänhetkistä tilannetta en (onneksi) edes tiedä, mutta kyllä niitä tosiaan on tullut hamstrattua. :faint: Uuteen kotiin ostin nyt yhden uuden Ikea-vitriinin, mutta eihän se mihinkään näytä riittävän. Lipasto täynnä "raatoja"... Luopua pitäis varmaan joistain, mutta se tuntuu kovin vaivalloiselta...  ::)
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Louhi

Ihanan symppis kuva Natalla  :hbeat:

severus69

Koitin joskus laskea Barbieni määrän, mutta menin sekaisin laskuissa. Sellaiset 100-120 Mattelin nukkea varmaan meidän taloudesta löytyy.
Barbie and the Rockstars!

Cindy

Hei!

Mä en oo pitkään aikaan laskenut mun nukkeja mutta noin sata ainakin luulisin...

Siellä on 13 My Scene nukkea
2 Shibajuku girl nukkea
1 Daisy
1 Petra
Muutama Ken  (ehkä 4-5)
Noin 7-10 Sindyä
Ja loput on sitten Barbeja...

Nyt oon päättänyt että yritän keskittää keräilyni 80-90-luvun Barbeihin, Sindyihin 80-90-luvulta ja Shibajuku girl nukkeihin. Olen myös ostanut ison lastillisen Hollannista, se saapuu myöhemmin syksyllä... Olen myös ostanut äidilleni lahjaksi muutaman. Ensimmäisen annan hänelle jouluna.
~Barbie-Ra~

Aliisa

Mites muuten, jos teiltä kysytään, kuinka suuri teidän Barbiekokoelma on, niin lasketteko Kellyt/Shellyt yms taaperot siihen mukaan myös? Tää on toki ihan puhtaasti mielipidekysymys, eli ei ole vain yhtä oikeaa vastausta. Itse en ole laskenut nukkejani moneen vuoteen ja ajattelin lähiaikoina pitää pientä inventaariota, niin tuota asiaa vaan mietin. :D Aikaisemmin mulla oli taaperonukkeja vaan ihan muutama, niin laskin ne mukaan. Mutta nyt kun niitä on jo aika monta, niin mietin laskenko ne mukaan. On mullakin ongelmat, mutta ajattelin kysyä mielipiteitä. :D

Aliyah82

Yllätyn edelleen itsekin, että noita nukkeja on edelleen alle 20. Kun uusi vitriini tulee, niin nukkejen määräkin varmaan lisääntyy :cuteyes: Mutta olen kyllä vähän liiankin tarkka siitä mitkä nuket miellyttää, jos joku juttu tökkää niin huomaan lykkääväni myynti-ilmoituksen nettiin.

Miulla ei tällä hetkellä ole kuin yksi ainoa lapsinukke, sekin vähän esiteini. Taaperot ja vauvat jääköön muksuille leikittäväksi :D

Sunako

Yritin laskea paljonko kaikkea minulla on mutta vähän vaikeaa se on kun niitä on joka puolella...

Barbie-nukkeja on mielestäni 12, Kenejä 2 ja lapsinukkeja 2. Lisäksi yksi kloonimies.

My Scene -nukeista en tiedä missä ne on joten en ole ihan varma määrästäkään. Naisnukkeja on varmaan 3-6 ja miesnukkeja 3.

Vanhanmallisia Bratzeja on 15 joista yksi poika



Uudenmallisia Bratzeja on 10



Monster High -nukkeja on noin 6, kuvassa osa



Bratzillaz-nukkeja on neljä



Ever After High -nukkeja on kolme, kuvaan päätyi kaksi



Ja sitten on suosikkini eli Moxie Girls -nuket. Niitä on 19kpl.



Adalmina

#133
Mulla on ollut "periaatteena" etten laske nukkejani, ettei kellekkään tuu kiusausta laskea paljoko niissä on rahaa kiinni (varsinkaan ulkopuolisten  :wink: )

Haaveena on kuitenkin ollut saada kaikki nuket vitriiniin tai hyllyyn. Pois lojumasta pöydiltä. viikonloppuna sain melkein kaikki hyllyyn ja kiusaus laskea ne iski sitten kuitenkin  :rofl:
No laskutoimituksen jälkeen muistin sitten vielä sieltä täältä nukkeja  :naamakämmen: ,joten tarkkaa lukua en sitten kuitenkaan saanut. Ihan kaikki valmistajat, lapset ja susi ja keräilyyn hyväksyttävät irtopäät ja myynnissä olevat tai myyntiin menevät mukaan luettuna sekä säilössä olevia vanhoja lapsuus nukkeja unohtamatta niitä lienee siinä 300:n kieppeillä.
Haluaisin kyllä ehdottomasti pienemmän kokoelman!! Eihän ne kaikki edes näy vitriinistä  :whaddado:

Nyt kuitenkin viimmeaikoina on nukkeilu ruvennut taas pitkästäaikaa kiinnostamaan enempi ja ihania nukkeja tulee netin täydeltä vastaan  :faint:


Piti vielä tulla lisäämään, että keräily sai alkunsa siitä, että 2007 joulusiivouksen yhteydessä, mulla tais olla vanha lapsuus nukke hyllyssä koristeena, käpäilin sitä nukkea ja aattelin tehdä sille uudet vaatteet. Sitten tarvitsin lisää nukkeja puetettavaksi, kun lapsuus nukeille oli kaikille ommeltu vaate.
Foorumille oon liittynyt 2008, joskus loppukesästä varmaan... Juhlavuosi siis  :tongue:

Cindy

#134
Päivitys: viime lauantaina mun luona kävi ystäviä ja yksi pieni, 9-vuotias tyttö laski mun nuket: 120 ... mutta sain yhden lisää tällä viikolla. On myös tulossa kaks suurta pakettia ulkomailta ja 1-2 nukkea suomesta postissa plus muutama mun yhdeltä Barbie-ystävältä
~Barbie-Ra~