Hello Barbie - Puhuva nukke

Aloittaja hensku-96, syyskuu 21, 2015, 16:30:52

« edellinen - seuraava »

Xara

Poistin yhden lauseen, kenties muotoilin sen liiankin kärkkäästi! Mutta en minä ainakaan ilokseni lue tuollaista tylytystä, että joka toinen viesti lyttää toisten mielipiteitä.

Marianne

Hensku-96: Aina täällä on saanut mielipiteitä ilmaista ihan rauhassa. Ja toivon mukaan se onnistuu jatkossakin ilman että tarvitsee pelätä milloin joku haukkuu niitä potaskaksi, vieläpä ilman mitään perusteluja.  :wink:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Aurora - helmikuu 29, 2016, 19:40:02
Hensku-96: Aina täällä on saanut mielipiteitä ilmaista ihan rauhassa. Ja toivon mukaan se onnistuu jatkossakin ilman että tarvitsee pelätä milloin joku haukkuu niitä potaskaksi, vieläpä ilman mitään perusteluja.  :wink:

Kyllä tuli taas mielee miksi olen aktiivisempi fbn nukkeryhmässä kuin täällä...

Silky

Mielipiteiden ilmaisu on minustakin oikein tervetullutta, siitähän se keskustelu syntyy -ja eikös keskustelu nimenomaan ole tämän palstan idea  ;)  Hymiön lisäksi minäkin kyllä kaipaisin kommentointia ja niiden omien mielipiteiden perustelua (sekin sitä keskustelua nääs...).

Minusta Barbiet on jo kauan olleet liian sidottuja johonkin tiettyyn leikkiin, esim. prinsessanuket joille on valettu vaatteet, siis se valmis hahmo, jo päälle. Lapset on kekseliäitä, mutta kaipaisin lisää työtä mielikuvitukselle.

Olisinko itse leikkinyt puhuvalla Barbiella lapsena? Ehkä en. Olen ´80-luvun lapsi ja silloin nukeilla ei edes ollut paljon toimintoja. Magic Moves Barbie osasi liikuttaa käsiään edestakaisin selässä olevan napikan avulla ja se tuntui jo aikamoiselta teknologialta  :D Mua kieltämättä vähän häiritsi se vipu siellä selässä...
Mulla oli Barbielle flyygeli (ei Mattel), jossa oli ainakin yksi valmis melodia, jota flyygeli soitti itsekseen. Paljon kivempaa oli soittaa sitä itse  :peukku: Ja nukkeni olivat aina omia persooniaan, joille saattoi itse keksiä henkilöhistorian ja eri tapahtumia. Valmis hahmo olisi haitannut ja sitonut nuken johonkin valmiiseen muottiin.

Mutta mutta, teknologia kehittyy. Tuollaisen nuken voi varmaan liittää puhelimeen yms. yms. Ehkä nykyajan lapset tykkää..?
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

Minusta henskulla on hyvä pointti. On aika eri asia olla ainoa lapsi, kuin että on sisaruksia (tai edes naapurissa leikki-ikäisiä lapsia). Mutta mulla ei ikinä ollut mitään ongelmaa leikkikaverin kanssa, olihan mulla 3 vuotta nuorempi pikkusisko. En olisi edes osannut kaivata tuollaista puhuvaa nukkea. Mutta muistan kun puhuva furby tuli, itse halusin todella kovasti sellaisen ja minusta oli ihan kun se äänteli erilaisia juttuja. (En muista puhuiko se oikeita lauseita vai ei, mutta en varmaan ollut vielä englantia opetellut niin ei kai silloin se puhekaan aukene?) Sitä vain en koskaan saanut, meillä oli pari semmosta mäkkärin mini-furbyä jotka sanoi ehkä yhden asian tai kaksi. En muista kunnolla enää.

Sellainen kissa mulla oli joka äänteli jotain pientä maukumista (tyynyssä kiinni, "nukkuva") ja sitten ankka. Se sanoi "kvaak" x monta, semmoisella tietyllä soinnituksella. Siskolla taisi olla vastaava possu. Se oli sellainen että sitä piti läpsäyttää kämmentä tms. vasten (tai heittää seinään ::) ) niin siitä lähti se ääni, aina sama ääni.

Mutta siis oisin itse ehkä enempi tykännyt juurikin eläimestä joka ääntelee, ei sano mitään sanoja. Tollainen keskusteleva nukke on tosi jännä. Ehkä jopa vähän pelottava. Varmaan riippuu paljon lapsesta että tykkäisikö siitä vai ei, ja miten se on ylipäätään toteutettu. Tuntuuko että se toistaa vain paria lausetta, vai osaisiko se jopa keskustella "kunnolla?" Ja onko puheentunnistus tarpeeksi hyvä, jos on vaikka joku puhevika tms. Onko noita edes suomea puhuvia?

Ainut asia mikä mua siinä tökkii on se että se jotenkin lähettäis mattelille niitä keskusteluja tms. (ilmeisesti että voisivat parantaa sitä) mutta en ole varma onko se nyt tämä wifi-juttu ja onko se "vapaaehtoinen" vai mikä juttu se oli, mutta siitä nousi joku haloo aiemmin. Itse en kyllä ainakaan haluaisi että minun lapseni (ei ole lapsia) juttelisi nukelle ja se keskustelu päätyy sitten jonnekin mattelille. Uskon että sille voisi samalla lailla uskoutua asioista kuin pehmolelulle tai koiralle, ja pelkäisin myös yksityisyyden puolesta. Tuntuu että nykyään joka hiivatin asia ja ohjelma ni pitää antaa oikeudet kuviin tai kerätä jotain tietoa, en tykkää yhtään. Ja en edes aloita "markkinoinnista/aivopesusta."

Onhan se minustakin valmiiksi leikityn oloinen ja tuntuu että moni lapsi valitsisi vähemmän luodun hahmon. Toisaalta taas esimerkiksi Disneyn hahmot on todella suosittuja. Itse kyllä muistaisin että tosi vähän käytettiin olemassaolevia hahmoja, itse keksittiin nimet ja luonteet jne. vaikka nukella olisi sellainen hahmo jo valmiiksi ollut. Minusta tuo on ehkä enempi sellainen seurallinen lelu, ei kaikkien lalujen tarvi olla jotain käpylehmiä että pitää mahdollisimman paljon käyttää omaa mielikuvitusta. Minusta on tärkeä että leluja on muutama josta voi sitten valita, kaikki ihmiset ei tykkää samoista asioista ja sama pätee lapsiinkin. (Joo ei todellakaan mitään "tyttöjen" ja "poikien" lelut. Musta oli ihan parasta leikkiä veljen legoilla tai naapurin poikien kanssa turtleseilla ja katuhailla!)

Näitähän pitää sitten ostaa yksin asuville vanhuksille kans! On sitten juttelukaveri. Sepä olisikin jännää, voisiko näitä hyödyntää siihen. Onhan niitä robottikuutteja ja mitäs kaikkea ollut ja niistäkin ovat vanhukset tykänneet. :3

Ja voi herranjumala nuo postit!  :rofl:

Aliisa

Lainaus käyttäjältä: talo-i-sa - helmikuu 29, 2016, 14:21:48
täyttä potaskaa ::)

Muistutan kaikkia, että kaikenlainen ilkeämielinen käytös on tällä foorumilla ehdottomasti kiellettyä. Se, että haukkuu toisen mielipiteen sanomalla "täyttä potaskaa" ei ole täällä hyväksyttävää.

Kaikilla foorumilaisilla on oikeus keskustella ja jakaa mielipiteitä hyvässä hengessä ilman, että lytätään toisen mielipiteet ilkeämielisesti. Jos haluaa harrastaa vittuilua niin etsikööt toisen paikan, jossa sitä voi harrastaa - TheBdoll ei ole oikea paikka siihen.

Tässä vielä ote foorumin säännöistä:

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - marraskuu 25, 2012, 00:59:44
Minkäänlaista vittuilua (tai ilkeämielistä brassailua) ei siedetä ainakaan oman väen kesken. Vittuilusta seuraa vähintään yhtä vittumainen palauteyksäri ylläpitäjältä, joka muuten kyllä käyttäytyy ihmisiksi. Suuremman luokan vittuilusta seuraa bannaus heti - en ala enää aikuisille ihmisille selittää että miksi toisia loukkaa tietyn sortin kommentit ja mitä ei saa toisille mennä sanomaan. Kukkahattuilua ei odoteta, mutta ihan maalaisjärkeä käytöstapoihin.

http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=27.0

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - maaliskuu 02, 2016, 22:36:23
Lainaus käyttäjältä: talo-i-sa - helmikuu 29, 2016, 14:21:48
täyttä potaskaa ::)

Muistutan kaikkia, että kaikenlainen ilkeämielinen käytös on tällä foorumilla ehdottomasti kiellettyä. Se, että haukkuu toisen mielipiteen sanomalla "täyttä potaskaa" ei ole täällä hyväksyttävää.

Kaikilla foorumilaisilla on oikeus keskustella ja jakaa mielipiteitä hyvässä hengessä ilman, että lytätään toisen mielipiteet ilkeämielisesti. Jos haluaa harrastaa vittuilua niin etsikööt toisen paikan, jossa sitä voi harrastaa - TheBdoll ei ole oikea paikka siihen.

Tässä vielä ote foorumin säännöistä:

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - marraskuu 25, 2012, 00:59:44
Minkäänlaista vittuilua (tai ilkeämielistä brassailua) ei siedetä ainakaan oman väen kesken. Vittuilusta seuraa vähintään yhtä vittumainen palauteyksäri ylläpitäjältä, joka muuten kyllä käyttäytyy ihmisiksi. Suuremman luokan vittuilusta seuraa bannaus heti - en ala enää aikuisille ihmisille selittää että miksi toisia loukkaa tietyn sortin kommentit ja mitä ei saa toisille mennä sanomaan. Kukkahattuilua ei odoteta, mutta ihan maalaisjärkeä käytöstapoihin.

http://www.thebdoll.com/keskustelupalsta/index.php?topic=27.0

Oho tääl on oikee säännötkin tehty... :rofl:

Aliisa

#37
hensku-96, Sääntöjen lukeminen on vaatimus foorumille rekisteröityessä.

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Aliisa - maaliskuu 02, 2016, 22:47:15
:Look_Up: Sääntöjen lukeminen on vaatimus foorumille rekisteröityessä.

Jaa no en kyllä ollut lukenu  :D enkä varmasti ole ainut...

Jennijee

Hensku, tämä foorumi ei sovi sinulle etkä sinä tänne jos kylvät riidansiementä ja naurat järjestystä ylläpitäville säännöille.

kitecat

Lainaus käyttäjältä: Jennijee - maaliskuu 02, 2016, 23:00:12
Hensku, tämä foorumi ei sovi sinulle etkä sinä tänne jos kylvät riidansiementä ja naurat järjestystä ylläpitäville säännöille.

Olen samaa mieltä
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: kitecat - maaliskuu 02, 2016, 23:05:06
Lainaus käyttäjältä: Jennijee - maaliskuu 02, 2016, 23:00:12
Hensku, tämä foorumi ei sovi sinulle etkä sinä tänne jos kylvät riidansiementä ja naurat järjestystä ylläpitäville säännöille.

Älkää ny ottako vakavasti. Itse huumorista puhuitte... Ja minkäs mä sille voin että ohjeet on menny ohitte :)
Olen samaa mieltä

Marianne

Ihan jokaisella foorumilla ja nettisivulla joka vaatii rekisteröintiä, on säännöt jotka on tehty luettaviksi ja hyväksyttäviksi ennen rekisteröintiä. Tänne ne on vieläpä laitettu todella selkeästi, eivätkä ne ole edes niin tiukat mitä yleensä foorumeilla näkee. Ehkä sinulle hensku-96 on sitten parempi paikka se mainitsemasi Facebookin nukkeryhmä jos et viitsi meidän erittäin järkeviä sääntöjä kunnioittaa. 
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Louhi

Minulla on sellainen ennakkoluulo, että nykylapset nimenomaan tykkäisivät tästä puhuvasta nukesta, koska se niin valmiiksi pureksittu, ettei tarvitsisi edes itse keksiä vuorosanoja, vaan voisi vaan hokea muutamaa lausetta. Tämä tietysti kertoi eniten omasta käsityksestäni nykylapsista. Oma nykylapseni pitää ainakin soivista prinsessabarbeista ja sanoo minun barbeista "näistä ei tule ääntä, äiti ei tykkää äänistä".

Illuusia

#44
Me olemme tyttäreni kanssa kokeilleet kaupassa Talkin' Barbien toimintoja ja eihän se nyt täydellisen vuorovaikutteista keskustelua ollut, mutta aivan hauskaa. Kyllä nukke- ja roolileikkejä leikitään ja tarinaa syntyy, vaikka joku nukke olisi tuollainen äänteleväkin.

Mutta eilen meissä herätti suurta ihastusta toinen äänellä varustettu Barbie, Chat Divas Barbie. Nukke laulaa muutamia lauluja, kun mikrofonikäden laittaa suun eteen ja siirtämällä toisen käden kasvojen viereen nukke puhuu. Mä hihkuin, kun se puhui Sanna Majurin äänellä :) "Terve, mitä kuuluu?" jne. Mutta varsinainen riemu repesi, kun tyttäreni liitti iPhonensa Barbien kaiuttimen plugiin. Kiljuimme kumpikin, kun Barbie sanoi: "Jee, uutta musaa!" Nukkea voi siis käyttää kaiuttimena ja se laulaa vaikkapa Elli Haloona. Kesken leikkien tyttären kaveri soitti ja toiset hihkunnat: kaverin ääni kuului sieltä kaiuttimesta :) Seurallinen lelu. Sen voi ottaa myös irti telineestä ja sillä voi leikkiä tavalllisesti. Suu tosin on koko ajan ihmetyksestä ammollaan :D