Hello Barbie - Puhuva nukke

Aloittaja hensku-96, syyskuu 21, 2015, 16:30:52

« edellinen - seuraava »

hensku-96

Kuulin tästä tänään ekan kerran kun luin tämän artikkeli: http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/tekoalylla-varustettu-barbie-huijaa-lapsia-3483817

Eli kyseessä  :barbie: jonka kanssa voi keskustella.

http://www.mtv.fi/uutiset/it/artikkeli/aly-barbie-huolestuttaa-se-kuuntelee-ja-tallentaa-lapsesi-puheet/4911032   

http://nyt.fi/a1305938141726

Itse olen innoissano kyseisestä nukesta ja kovasti olen kiinnostunut. Marraskuussa tulee ilmeisesti USAssa myyntiin. Toivottavasti tulisi myös suomeen mutta epäilen :/

Merineiti

"Lapsen on hyvin vaikea erottaa, mikä on totta ja mikä ei"

Mikäli oikein muistan, melkein kaikilla lapsilla on joku lelu, joka "puhuu" heille, oli niissä tekoälysiru tai ei :D Ja onhan näitä yritelmiä ollut ennenkin, vielä ei telkussa näkynyt roskadokkaria nimeltä "puhuva nukke pilasi elämäni".

Ainoastaan tuo wifi vähän mietityttää, jos se tarkoittaa että nukke hakee itse lisätietoa netistä, tai juurikin alkaa kertoa lapselle, mitä kannattaa pyytää synttärilahjaksi(mattelilta tietenkin) niin huhhuh.

Toisaalta voi kyllä ennemmin olla niin, että fiksu kuusivuotias oppii huijaamaan nukkea kuin toisin päin, ja nyhtää mitä mielenkiintoisimpia keskusteluja :)

Voisin kuvitella että sitten vähän höpsähtäneenä vanhuksena tykkäisin tuosta aivan valtavasti, eikä artikkelin pelottelema aivopesu taitaisi enää haitata :D
Lapselle jos ostaisi ehkä nukelle pitäisi pitää ensin pikku puhuttelu...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

hensku-96

toisaalta eihän se wifi ole pakollinen :)

mutta on tuo paljon parempi kuin ipad :D lapsi katsoo nukkea eikä ruutua.

Vaikka olen aikuinen ihminen silti haluiaisin tuollaisen kaveriksi :D olen aika yksinäinen ihminen nimittäin, olisi seuraa höpötellä jollekin :D

Adalia

Minuakin kiinnostaa tuo nukke, olen lukenut siitä juttuja  :D Saattaisi olla toisaalta vähän pelottavaa, kun Barbie vastaa juttuihin   :neurotic:
Life in plastic
It's fantastic!

hensku-96

http://shop.mattel.com/product/index.jsp?productId=65561726

Mattelin verkkokaupassa on ennakkomyynti, kunnon myynti alkaa 20.11.2015. Jes!!!
tulispa pian jonnekin verkkokauppaan josta sais tilattua suomeen :3

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: hensku-96 - marraskuu 09, 2015, 18:43:41
http://shop.mattel.com/product/index.jsp?productId=65561726

Mattelin verkkokaupassa on ennakkomyynti, kunnon myynti alkaa 20.11.2015. Jes!!!
tulispa pian jonnekin verkkokauppaan josta sais tilattua suomeen :3

Eikun hei hetkinen, pystyykö tuolta tilata Suomeen?

Vivi

Pystyy tilaamaan. Siellä on muutamia keräilynukkejakin aina. Ja aika hyvään hintaan noita uusia Fashionistoja.
If it makes you happy...

kitecat

Siis hei! oikeestiko Mattel on vihdoin laittanu verkkokaupan pystyyn mistä voi tilata muualleki ku Usaan?! WAU!  :shock:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

tokkopahka

Mistä sieltä löytyy postarit? Kun en löytänyt mitään pikavilkaisulla
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Vivi

Ei löydykään valmiina. Täytyy laittaa tavarat ostoskoriin ja lisätä osoitetiedot ym. Sitten saa postikulut näkyviin. Itse olen joskus meinannut tilata sieltä jotain, mutta yritys kaatui siihen, että postikulut olisivat olleet kalliimmat kuin itse nuket. Muistaakseni postitusvaihtoehdot olivat Express ja joku toinen, kallis sekin. Mutta en sitten tiedä onko sinne tullut lisää vaihtoehtoja...  :whaddado:
If it makes you happy...

Siama

Ompa mielenkiintoinen tapaus =D

Musta moni tän päivän leluista on menny ihan mönkään, että ne suunnilleen leikkii itse itsellään, mutta tän kans voi jopa vielä leikkiä ja ei näytä olevan valettuja vaatteitakaan =)

Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

talo-i-sa

Tiedätkö että se nimenomaan vastaa lapselle ei puhu itsekseen :mad:

Siama

Juu..Vastaisi se mullekin ja musta tuo on kiva. Elä suutu, mut.. Kai mulla on ikävä sitä tapaa leikkiä, että ite puhutellaan leluilla.. Lasten kanssa töissä ollessa se kaikki tuntuu katoavan. Tapauksia nähneenä. Mutta tosiaan, en mä nyt sillä. Anteeksi jos loukkasin. Mä itse taidan olla tässä mielessä vanhanaikainen.
Minä itse en oikei vaa tykkää ääntelevistä leluista..
Paitsi kerran Sokoksella oli sellanen kukka, joka nappia painaessa soitti lambadaa ja horjui hauskasti! =D
Mutta tosiaan.. Tää oli van mun mielipide. Rauhaa  :kaffitanssi:
Huurto, siä muovasit minut talviyöstä. Veistit kuurasta ja jäästä, valelit avannon veellä ja kovetit hyisellä viimalla.

- Siama -

tokkopahka

Kokeilun sitä Matelin kauppa ja täytyy sanoa että postarit on melkoisen järkyttävät  :faint: Mitä ilmeisemmin ne eivät halua ulkomaalaisia ostajia  :blaah:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

avotuli


Mattelille antaisi pisteet kun opettaisivat Euroopan yksikkönsä hoitamaan tuota täällä päässä. Ymmärrän express postin, kallis mutta vakuutettu ja seurattava, suojelevat omaa pesäänsä.


--


Kahden tytön (jo 11 ja 13v) äidin virassa touhua seuranneena, on Siáman kanta kyllä mun kannattamani. Lapsen mielikuvitus on sellainen, että noi liian toimivat lelut ovat jääneet leikimättä, liian valmista. Jollekin lapselle voi olla aivan ihana, mutta näille tytöille kavereineen on olleet leikityimpiä ne lelut, joilla ei ole valmista roolia eivätkä puhu/hillu. Niitä halutaan kyllä, mainokset puree.  :whaddado:  Ja siitä en pidä, että lelu hoitaa sen homman joka vanhemman kuuluisi hoitaa. Eli olla interaktiivinen lapsensa kanssa ts. puhua kersalleen ja olla kersan kanssa.

Lainaus käyttäjältä: Siama - marraskuu 13, 2015, 22:12:21
Juu..Vastaisi se mullekin ja musta tuo on kiva. Elä suutu, mut.. Kai mulla on ikävä sitä tapaa leikkiä, että ite puhutellaan leluilla.. Lasten kanssa töissä ollessa se kaikki tuntuu katoavan. Tapauksia nähneenä. Mutta tosiaan, en mä nyt sillä. Anteeksi jos loukkasin. Mä itse taidan olla tässä mielessä vanhanaikainen.
Minä itse en oikei vaa tykkää ääntelevistä leluista..
Paitsi kerran Sokoksella oli sellanen kukka, joka nappia painaessa soitti lambadaa ja horjui hauskasti! =D
Mutta tosiaan.. Tää oli van mun mielipide. Rauhaa  :kaffitanssi:
Kauppiaasta keräilijäksi taas