Kysymyksiä Barbeista - Kysy ihan mitä vaan

Aloittaja Aliisa, marraskuu 25, 2012, 01:11:33

« edellinen - seuraava »

Tutu

Aa, niimpä tietysti. Kiitos Ivla selvennyksestä  :smiley:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

whitney

Oletteko huomanneet, että nykyajan playline-nukkejen kasvoissa on paljon suurempaa vaihtelua kuin 80-90-luvulla, jolloin nuket olivat keskenään identtisiä (lukuunottamatta siis nuken eri versioita, kuten amerikkalainen ja eurooppalainen). Mistä tämä mahtaa johtua?

Yritän havainnollistaa asiaa näillä kuvilla, jotka otin kahdesta eri nukesta kaupassa. Mielestäni näissö on ihan silminnähtävä ero... vai olenko ainoa joka näkee sen?  :D




Nata

Jep. Huomannut saman ja jos ostan uuden nuken, niin kyllä tarkkaan valikoin minkä paketin otan. Ehkä ennen oli tiukemmat laatuvaatimukset tai jotain...? Nykyisin tuntuu niin moni muukin asia olevan vähän sinne päin eikä se ketään (tai siis suurinta osaa) kiinnosta pätkääkään.  :blaah:
"Light up the darkness"
* Bob Marley


whitney

Niin, ehkä se tosiaan on tätä nykyajan kertakäyttökulttuuria... ehkäpä nuket myös valmistetaan sitten eri tavalla nykyään?

Tosi kiva, jos tilaa jostain nettikaupasta promokuvan perusteella barbien, ja sitten se onkin eri näköinen... ei voi oikein reklamoida kun nukke on kuitenkin oikea  :tongue:

Xara

Nyt tarvitsen niksejä!

Made To Move -nukkeni oli päästään kiinni pakkauksessa kahdella sellaisella vaatteista tutulla muovikiinnikkeellä (muovisiima jonka molemmissa päissä vaakasuuntainen kiinnike). Todella ärsyttävää että nukke pitää tuollaisilla kiinnittää. :faint: Nyt nuken päästä töjöttää kaksi muovitikkua. Mitäs noille kannattaisi tehdä? Pinsetillä kiskomalla ei tapahtunut juuri mitään.

Olen ehkä kysynyt tätä joskus ennenkin jossain, mutta jos joku kertoi mitä tehdä, niin oppi ei ainakaan jäänyt mieleen. :cuteno:

Hunajasieni

Itse olen noiden monster high -nukkejen kanssa aina tehnyt niin (sama homma) että otan pienet ja terävät sakset, jaan hiukset siitä muovitikun kohdalta mahdollisimman hyvin pois edestä, laita vaikka pinneillä kiinni tai pompulalla "väärälle puolelle." Hyvällä tuurilla se muovitikku on hiusrivien välisessä tyhjässä kohdassa, huonolla ei. Sen jälkeen tökkään sen jäljelle jääneen lyhyen tyngän saksen kärjellä (mulla on tosi terävät sakset, käytä esim. sukkapuikkoa tai virkkuukoukkua jos sulla ei ole) niin että se menee sinne pään sisälle.

Siellä se toki sit on, mutta en usko että sitä ylipäätään saa pois päätä avaamatta, joten haitanneeko tuo? (Toki jos joku saa niin kertokkee, mutta tämä on vain minun "ohjeeni.")
Aijoo ja sitä ei ole pakko tunkea niin että se tipahtaa sinne pään sisälle, itse työnnän vain sen verran että päätä sivellessä se tuntuu sileältä eikä siinä ole enää sitä tikkua. Aina se ei siis tipahda sinne pään sisälle irtonaiseksi.

Poris

Eikös se ole käsityön jälki, jos nukeissa on yksilöllisiä eroja?

Jennijee

Sama taktiikka. Kiinnike mahd. lyhkäseks ja loppupää työnnetään pään sisälle. Avot. :peukku:

keräilijänäiti

Saako fashionistas Hollywood divas artsyä enää kaupoista? (ei varmaan ole ihan oikein kirjoitettu  :blush: )

avotuli

Lainaus käyttäjältä: keräilijänäiti - helmikuu 19, 2016, 20:52:04
Saako fashionistas Hollywood divas artsyä enää kaupoista? (ei varmaan ole ihan oikein kirjoitettu  :blush: )


On aika vanha nukke, markettien vaihtuvuuteen nähden, joten voi olla tuurikauppaa jos löytyy. Netistä ei löydy kuin ulkomailta.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalmina

Lainaus käyttäjältä: Jennijee - helmikuu 18, 2016, 16:24:45
Sama taktiikka. Kiinnike mahd. lyhkäseks ja loppupää työnnetään pään sisälle. Avot. :peukku:

Pitäis vissiin mennä nukkumaan. Luin nimittäin ton "Avot" Aivot ja mietin jo että siis ne aivot työnnetään sinne pään sisään  :rofl:  Mä en kestä!  :rofl:

whitney

Lainaus käyttäjältä: Poris - helmikuu 16, 2016, 23:35:27
Eikös se ole käsityön jälki, jos nukeissa on yksilöllisiä eroja?

Tämä kommentti taisi olla tuohon mun kysymykseen :)
Käsityönäkö ne kasvot maalataan nykyään?  :shock: tämä tuli aivan uutena tietona mulle. Sehän selittääkin tietysti tuon yksilöllisen vaihtelun. Jotkut varmaan siitä pitävät että nuket näyttävät yksilöllisiltä. Omasta mielestäni se on riski, jos ostaa nukkeja sokkona nettikaupan kautta, ehkä olen sitten liian tarkka mutta mielestäni nuo pienetkin erot kasvoissa on tosi merkittäviä ja muuttavat koko nuken ulkonäön ja oman käsitykseni sen kauneudesta.

Louhi

Luulisin, että koneella nämä tehtaissa tehdään, mutta joku sitä konetta käyttää ja tulee huteja ja eroja. Käsityönä jos tehtäisi, näkyisi varmasti hinnassa.

Letizia

Koneellahan ne tehdään mutta ei niin hyvällä koneella että tulisi tasalaatuista, vai lieneekö sitten vika koneen käyttäjässä ja vaaditussa työtahdissa. Käsityön jälki saattoi olla sarkasmia. :)

Lainaus käyttäjältä: whitney - helmikuu 22, 2016, 14:30:25
Lainaus käyttäjältä: Poris - helmikuu 16, 2016, 23:35:27
Eikös se ole käsityön jälki, jos nukeissa on yksilöllisiä eroja?

Tämä kommentti taisi olla tuohon mun kysymykseen :)
Käsityönäkö ne kasvot maalataan nykyään?  :shock: tämä tuli aivan uutena tietona mulle. Sehän selittääkin tietysti tuon yksilöllisen vaihtelun. Jotkut varmaan siitä pitävät että nuket näyttävät yksilöllisiltä. Omasta mielestäni se on riski, jos ostaa nukkeja sokkona nettikaupan kautta, ehkä olen sitten liian tarkka mutta mielestäni nuo pienetkin erot kasvoissa on tosi merkittäviä ja muuttavat koko nuken ulkonäön ja oman käsitykseni sen kauneudesta.