Kysymyksiä Barbeista - Kysy ihan mitä vaan

Aloittaja Aliisa, marraskuu 25, 2012, 01:11:33

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Tähän viestiketjuun kaikki mahdolliset kysymykset Barbeista. Ja kaikki asiasta mahdollisesti jotain tietävät saavat vastata ja auttaa kysyjää. :)

Aliisa

#1
Selvitän tässä Ken-nukkeni alkuperää.

Onko kenelläkään California Dream Ken / California Ken -nukkea varmasti alkuperäisellä kropalla? Minua hämmentää, kun mulla on kaksi Keniä, joiden naamojen perusteella ne ovat juuri noita kyseisiä Kenejä. Mutta takapuolessa kummallakin on leima: (C) 1968 Mattel Inc US & FOR PATD OTHER PATS PENDING MALAYSIA. Tunnistuskirjan mukaan siinä pitäisi lukea Mattel Inc 1968 Malaysia. Mietin, että onko sattumaa että kummallekin miun nukelle olis kropat vaihdettu. Vai onko kyseinen Ken esim. Euroopassa julkaistu eri leimalla. Tai sitten tunnistuskirjassa on puutteellista tietoa.

Jos joku vois katsoa mitä oman Keninsä takapuolessa lukee, niin olisin tosi iloinen. :D :smiley:

Edit. Laitanpa vielä naamasta kuvan: http://farm7.staticflickr.com/6156/6176067749_a5bde10284_z.jpg
Ja vaatteiden kanssa: http://www.manbehindthedoll.com/images/californiadream.jpg

Dandelion

Minulla on taas kysymys, jolle etsin pitkään paikkaa. Toivottavasti täältä löytyisi vastaus:

Onko 1996-2000 lukujen barbielehdillä keräilyarvoa ja kuinka paljon, jos ovat siistissä kunnossa?

whitney

Toukkero ainakin jonkinlaista suuntaa saa sillä, kun laittaa huuto.nettiin hauksi Barbie-lehdet ja tarkentaa hakua hakemalla vain sulkeutuneet huudot. Sitten laske niiden keskiarvo. Sillä näkee millaisella hinnalla ihmiset ovat ostaneet ko. lehtiä (jos ovat ostaneet), eli mikä on niiden reaalinen arvo markkinoilla.

Paukku

Mulla on tämmöiset Califormia nuket, laatikoista päätellenkaksi eri erää.



Midge on samaa sarjaa kuin Aliisan Ken.
Tuossa on mun nukkejen tiedot. Siskolla on kyllä Ken irrallaan, mutten pääse kutkkaamaan sen takamukseen.

4439   CALIFORNIA   BARBIE   1987
4440   CALIFORNIA   SKIPPER   1987
4441   CALIFORNIA   KEN           1987
4442   CALIFORNIA   MIDGE   1987
Ikuinen pikku tyttö

Paukku

Tää taitaa mennä "kysy mitä vaan"
Tietääkö joku onko Suomessa Barbie keräilijöillä "yhdistystä" joka järjestäisi tapaamisia?

Onko keräilijät kokoontuneet yhteen ja keskustelleet, vertailleet kokemuksiaan. Mun luokse saa tulla katselemaan ja jutustelemaan (kunhan sovin asiasta ensin vaarini kanssa, nukkeni asustavat hänen luona) asustan 40 km Tampereelta etelään.
Ikuinen pikku tyttö

Adalia

Lainaus käyttäjältä: Paukku - toukokuu 23, 2013, 13:39:28
Tää taitaa mennä "kysy mitä vaan"
Tietääkö joku onko Suomessa Barbie keräilijöillä "yhdistystä" joka järjestäisi tapaamisia?

Onko keräilijät kokoontuneet yhteen ja keskustelleet, vertailleet kokemuksiaan. Mun luokse saa tulla katselemaan ja jutustelemaan (kunhan sovin asiasta ensin vaarini kanssa, nukkeni asustavat hänen luona) asustan 40 km Tampereelta etelään.

Ei ole tietääkseni yhdistystä. Bdollista kai mietittiin aikoinaan yhdistystä, mutta se homma jäi. Tulisi kuluja, sääntöjä,  byrokratiaa ym.  :whaddado: Mutta me bdollin jäsenet ollaan kokoonnuttu monesti yhteen :) Ja kokoonnutaan aina silloin tällöin edelleen. Kiitos siis kutsusta luoksesi! SUlle pitäisi kohta aueta tuo miittiketju...
Life in plastic
It's fantastic!

Adalia

Onko Twilight-sarjan Bella-nukke nivelletty? (Breaking Dawn)
Life in plastic
It's fantastic!

Vivi

Mikä niistä? Miun tietääkseni mikään niistä ei kyl oo.
If it makes you happy...

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Ninni-doll

#10
Miten nämä ihon sävyt barbeilla menee? En löytänyt netistä mitään kunnon infoa. Ja vaikka miten vertailen täällä kotona, en saa täysin tähän tolkkua  :cuteno:
Yritän siis löytää HRC muusan päähän kroppaa (nro 3. ja GG nasu) ja kun vertaan omiin muusiin, näyttää lähinnä olevan esim Basics nro 7 samaa sävyä. Onko tämän kyseisen seiskan (se punäpää) ihon sävy peach? Ja ylipäätään, onko muusien sävyt vaaleimmasta alkaen pale, peach ja siitä seuraava jo ruskettunut (tan) ja sitten latino, brown ja dark brown? Vai onko välissä vielä joku sävy?  :whaddado:
Entäs sitten muut barbit, esim Fashionistat? Vielä paremmin kuin tuo muusan peach-sävy näyttäisi Fashionistas Sassyn iho olevan lähempänä oikeaa.
Kaipaan nyt siis tietoa miten nämä sävyt menee. Jostain syystä tämä asia on jäänyt vähälle huomiolle  :D

Milia C

Eiks Vivillä ollu hyvä muusa-lista vanhalla foorumilla noihin kroppan sävyihin? Voisi varmaan tännekin keräillä semmoisen? Tai sitä mukaan mitä havaintoja tulee?  ;)
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Aliisa

Olisiko kenelläkään kuvaa Tennis Ken (1986) kasvoista? Netistä oon jo pitkään etsinyt, mutta löytyy vain sumeita kuvia. Eli tätä herraa tarkoitan:
http://i.ebayimg.com/t/16-NRFB-Mattel-Foreign-Issued-Tennis-Ken-Barbie-Doll-/00/s/MTYwMFg2OTM=/$T2eC16dHJGYE9noojjB7BQsqz8QveQ~~60_57.JPG
Tähän asti paras kuva, minkä löysin, mutta haluisin edestäpäin kasvoista kuvan. Epäilen, että mulla saattaisi olla tuo nukke, siksi kysyn. :smiley:

Jasmiina2

Tällainen kuva löytyi.
http://www.flickr.com/photos/dollhunter/6249523945/
Siinä kyllä ainakin hiukset on vaaleamman näköiset kuin sinun laittamassasi kuvassa. En tiedä voiko johtua esim. valaistuksesta tai jostain  :whaddado:

Aliisa

 :Look_Up: Oho, tuo se saattaakin olla. Kiitos. :blush: Jotenkin luulin, että Tennis Stars Ken (joka myydään Barbien kanssa samassa paketissa) on erinäköinen kuin Tennis Ken, mutta kuvien perusteella ei ole suurta eroa. Hiusten sävy voi tosiaan johtua valaistuksesta. Mun Kenillä on suorat kädet, jossain oon muistaakseni nähnyt koukkukätisenkin.