Aasialaiset pallonivelnuket

Aloittaja myrva, tammikuu 05, 2013, 01:15:59

« edellinen - seuraava »

Rana

Täältä sai uuden kodin Soomin siivekäs Mini Gem Crow. Poju on  :barbie: Kenin kokoinen ja ai että se on niin sopiva koko  :hbeat: Otin jo räpsyn siipimiehestä Kenin kuteissa, mutta ne kuvat on instagrammissa josta en osaa liittää niitä. Pitää ottaa uusia ihan blogiin niin saan tännekin ne linkattua. Tämä oli pikkaisen heräteostos, vaikka olinkin tätä katsellut siitä asti kun edellinen omistaja alkoi kaupata. Joten herra on nimetön. Raukasta tulee vielä Kentsu tätä menoa kun kutsun sitä niin (Tai Kenitin  :D). Ei kai se muuten haittaisi mutta kun perus fantasia hahmon tästä tahtoisin niin turhan moderni nimi. Sen tiedän että haluan tälle paaaljon tatuointeja.
Olen vakavissani, se oli vitsi!

blogi

michelle

Ompas hieno!! :cuteyes:
Nyt heräsi omakin kiinnostus! Olisi kiva sada jotain tuollaista ERILAISTA!
Juurikin FR/barbie kokoluokan nukkeja jotka sopisivat muiden nukkejen kanssa joukkoon.
En vaan ymmärrä näiden tilaamisesta/kasaamisesta(?) , hinnasta mitään. Ilmeisesti näille tarviaa jotkin silmätkin jamaalauksen sitten..? Joka sitten kuulostaa jo niin vaikealta..

Mutta aivan ihana "Kentsu" . Laitathan jatkossa kuvia!

Rana

Minäkään en valitettavasti ymmärrä hirveästi näiden tilailusta, kun olen kaikki nukkeni ostanut vain käytettynä Suomesta  :whaddado: Näissä on kuminauha sisällä ja tämän kaverin mukana tuli ohjekirja. Tekstistä nyt ei hyötyä ole mut oli siinä kuvat. Minä maksoin tästä kaverista 155 euroa, mikä on ehkä puolet uuden hinnasta. Riippuu toki dollarin kurssista.

Ai niin ja silmät näille tosiaan pitää hankkia. Usein tulee mukana. Tuollakin on kuvassa päässä mutta ne on niin mustat, että ei edes livenä huomaa. Nämä on tosin niin pieniä että silmiä on vaikea löytää niin ajattelin ostaa jotkut kivat lasihelmet vain.

blogi

Ivla

Onnittelut uudesta nukesta, Rana! Aiotko itse maalata face-upin ja tatskat?

Rana

Kiitos  :cuteyes: Ajattelin itse maalailla. En ole kauhean hyvä, mutta jospa sitä harjoittelemalla joskus olisi.

blogi

Seija V

Mini Gem on tosiaan hartsifirma Soomin keijulinja joka on tässä nukkegenressä harvinainen muotinukkekokoinen. Soom on tunnettu siitä, että nukkeja tulee markkinoille pari kertaa kuukaudessa ja kunkin tilausaika on vain pari viikkoa. Kerran vuoteen mahdollisesti jo julkaistuista nukeista seuraa eventti jossa tiettyjä komboja myydään esim. uusissa väreissä tai mahdollisuutena ostaa eri pää ja kroppa yhdessä kuin mitä on aiemmin ollut tarjolla.

Katsotaas osaanko linkittää nyt Mini Gemit tänne?
http://dollsoom.com/eng/shop/list.php?ca_id=10103010

Moni hartsiharrastaja vierastaa liian muotinukkemaisten keijujen kokoa ja mittasuhteita ja noita liikkuu käytettyinä jonkin verran.

Suoraan firmalta tilattuna nuken saa yleensä joko täysin paljaana ja ilman mitään tai vaihtoehtoisesti fullsettinä tai vaan naama maalattuna. Ekstroista luonnollisesti tulee hiukan lisähintaa. Uudelle harrastajalle valmis paketti on se helpoin ratkaisu mikäili faceup vaan miellyttää. Jos nukelle kaavailee ihan muuta hahmoa kuin se tehtaan valmis konsepti niin sitten on tehtävä itse tai teetettävä oman maun mukainen naama.

Hartsinukeissa firman kuvat voivat hämätä hyvinkin paljon ja faceupilla tehdään ihmeitä. Kannattaa aina etsiä löytyykö päästä kuvaa ilman mitään meikkejä tai photoshoppailuita jos etsii tiettyjä piirteitä. Useimmilta firmoilta nämä kuvat sivun lopusta löytyvät mutta ei kaikilta.

Michelle: Yleensä aina nukke tulee kasattuna. Mutta on mahdollista että sisällä olevia kuminauhoja joutuu kirisämään tai löysäämään tarpeen mukaan. Useimmat hartsinuket vaativat vuosien saatossa kiristelyä tai kuminuhojen uusimisia. Osa saattaa vaatia kitkaa lisäävää suedausta nivelten väliin jotta asentojen pitäminen onnistuisi paremmin. Mutta sen kummempaa huolto ei yleensä ole.

Silmiä, peruukkeja ja muuta kampetta saa nykyään tosi hyvin Suomestakin second handina. Firmoja joista rompetta voi tilata löytyy pilvin pimein ja useimmilla nukkefirmoillakin on omat valikoimansa. Siinä ei ole muuta vaikeata kuin pitää kohtuus ja tolkku shoppailussa mukana  :tongue:

Harsinukkeja on ihan älytön skaala eri kokoja, muotoja, naamoja ja tyyppejä. Löytyy niin näitä itämaisia kuin länsimaisia taiteilijanukkejakin. Ongelma on usein runsaudenpula ja harrastuksen laajeneminen hallitsemattomiin mittasuhteisiin.
Valitettavasti myös väärennöksiä, myrkyllisiä nukkeja ja ikävää epärehellisyyttäkin löytyy. Siksi aina yritetään heristää sormea että näistä nukeista kiinnostunut ottaisi selvää asioista eikä sortuisi missään ebayssa mihinkään mitä myöhemmin joutuisi katumaan. :lecture:

Hinnat lähtevät vajaasta satasesta ja päättyvät muutamaan tonniin. Koko ratkaisee paljon sillä hartsi on kallis materiaali. Väärennetyt halpikset ovat usein kyseenalaisia materiaaleja ja tosiaan niistä ovat omistajat saaneet terveysongelmia. Myöskään aidon resiinihartsin tyypillistä sisäistä hehkua ei saada korvattua huokeammilla materiaaleilla. Sen tuoma erityinen karisma ja "henki" ovat iso osa harsinukkejen viehätystä.

Mitäs vielä? Suomalainen harsifoorumi Hartsilapset on hyvä ja turvallinen ostopaikka ja tiedonhankintakanava. Sitä moderoidaan ankarasti ja sen tietoihin saattaa luottaa. Tällä hetkellä foorumi on nurin syystä jota ei tiedetä. Englanninkielinen Den of Angels on luotettava paikka sekin joskin mahdottomasti suurempi mikä tietysti lisää riskejä. Sielläkin on isot myyntialueet ja se on hyvä paikka käytettyjen nukkejen hinnan seurailuun.
Molemmilta foorumeilta olen itse ostellut nukkeja hyvällä menestyksellä. Sen sijaan juuri ebay ja facebookin nukkemyyntiketjut ovat olleet huonossa huudossa juuri siksi, että siellä on kalasteltu uusia tietämättömiä harrastajia huijausilmoituksin.

Seija V

Mitä ihmettä? Edelliset hartsijutut ovat viime joululta! Puhalletaas pölyjä täältäkin.

Kuvassa Volksin Winter Smile Nono

Freyr

Ihana joulukuva! 
Itse pitäisi saada aikaiseksi Bastianille tehdä jouluiisaa vaatetta,  ajattelin jouluna ottaa kuvia äitin luona ku parempia paikkoja.
Lisäksi unelmoin et voittaisi joulukalenteriarvasta sen verran, että sais uuden nuken tilattua.  tiedän tasan tarkkaan minkä haluan, mutta hinta on sitä luokkaa ettei ilman ihmeitä sitä pysty saamaan.   :D
My Dream has come true, welcome home, Bastian.

tokkopahka

Toivotan onnea  :aplause: Ja joskus ihmeitäkin tapahtuu  :wink:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Freyr

Lainaus käyttäjältä: tokkopahka - joulukuu 16, 2017, 10:34:52
Toivotan onnea  :aplause: Ja joskus ihmeitäkin tapahtuu  :wink:
Kiitoksia.
Saa olla aika iso onnenpotku, kun haluamani nukke on siinä 700e paikkeilla ilman toimitus ja tullikustannuksia ja ilman vaatteita.     :D

Mutta säännöllisesti lotota ja eurojackpottia jos joskus vaikka se paritonnia tulisi sieltä nii saisi hommattua :)

Ihastuin niin Feeple65 Chloeen että olen sitä kuolannut varmaan useamman vuoden.

tokkopahka

Kerran sain yhden nuken kolmanneksella normaalista koska myyjä laittoi vahingossa väärän hinnan. Hän alkoi mököttä vasta sen jälkeen kun postitti sen sen sijan että olis pyytänyt kaupan purkua johon olisin suostunnut.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Jussi

Hei,

tämä ei nyt varsinaisesti ole myynti-ilmoitus mutta mulla ois olemassa turhana tuommoinen bjd-poika. Jonka mielelläni myisin sellaiselle ihmiselle jolla olis aikaa sille.  :smiley:

Seija V

Kerro Jussi tarkemmin millainen poika sinulta löytyy. Eihän sitä koskaan tiedä kuka siitä innostuu...

Minifeeni Hattara on sellainen äkillinen improvisaatio-ostos jonka sain todella halvalla. Joskus sattuu oikeaan paikkaan oikealla hetkellä kun joku vaan tahtoo turhistaan eroon.

Alice

Hattara on kaunis!
Minullakin on yksi Minifee joka on jo useamman vuoden odottanut laatikossaan, että jaksaisin tehdä sille jotakin... Ensimmäisenä se tarvitsisi face upin  ::)

Freyr

Sainpas joulun aikaan edes parit kuvat otettua Bastianista.
IMG_0101 by Niko Hiekkanen, on Flickr
IMG_0102 by Niko Hiekkanen, on Flickr
IMG_0103 by Niko Hiekkanen, on Flickr