eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Aliisa

Onko kukaan tilannut Ranskasta (tai Ranskan eBaystä) mitään? Minä tilasin ja myyjä kertoi maksun jälkeen seurantakoodin.

Ranskan postin (La Poste) seuranta on jotenkin kummallinen ja suppea ja lisäksi sivut toimivat tosi huonosti. :-\ Tätä seurantasivua olen käyttänyt, se lienee ainut? http://www.csuivi.courrier.laposte.fr/suivi

Tuonne kun syötin seurantakoodin, niin se näytti kirjatusta kirjeestäni tämmöiset tiedot:

Résultat(s) de la recherche
Produit Lettre Suivie Internationale
Date 19/10/2015
Localisation 40
Statut Pris en charge

19/10/2015
Pris en charge
NARROSSE GRAND DAX PPDC
(40)
Détails de l'acheminement

Ei mitään tietoa mitä tuo tarkoittaa. Ja tuo teksti ei sisällä linkkejä eikä siihen ole myöhemmin tullut mitään lisää tietoa. Google kääntäjästä ei ollut nyt apua. Olisiko täällä ketään, jolla olisi kokemusta Ranskasta tilaamisesta, että mitä nuo tekstit tuossa tarkoittaa tai tarkoittaako tuo, että se kirje on kuitenkin lähtenyt eteenpäin?

Oon tilannut ennen esim. Saksasta, Iso-Britanniasta ja USA:sta ja sieltä välillä seurantatiedot ovat puutteelliset, vaikka tavara olisikin lähtenyt normaalisti liikkeelle. Voi ehkä johtua tuo mun tapaus siitäkin (?).

Tutu

Nyt kyllä kiehuu... Onko ebayssä sallittua, että myyjä itse nostaa hintaa huutamalla tuotteen hinnan korkealle ja sit myy tuotetta uudelleen ja nostaa taas hintaa jotta saisi mahdollisimman hyvän hinnan? Olen nyt kaksi tuotetta "voittanut" ja en ole vielä maksanut kys. Tuotteita koska odotan, että vielä muutama huuto loppuisi. Nyt tekisi mieli jättää ostamatta kaikki koska myyjä on tollanen huijari... Mitkä on sanktiot tililleni jos jätän huudot maksamatta ja ostamatta?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

tokkopahka

Laita kysymys eBayn asiakaspalveluun tästä myyjästä.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Tutu

Hmm. mitenkähän se onnistuu, mitä sinne voi kirjoittaa?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

tokkopahka

Ainakin jenkkiversiossa on tuolla ylhäällä Help & Contact kohta
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Tutu

Miä mä voin kysyä siitä myyjästä? Sillä on 100% tyytyväisyys kaupoista.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Merineiti

Ei ole sallittua itse huutaa hintaa ylöspäin, eikä myöskään että joku "kaveri" tekisi niin!

Ilmiantoa vain jos epäilet huijausta, ebay tutkii jos kokevat tarvetta, tosin siinä voi mennä aikaa. Kerro epäilyksistäsi ja kysy ebayn mielipidettä asiaan.

Jos jätät lunastamatta, kannattaa heti ottaa yhteys ebayhan ja kertoa syyksi nämä epäilyt. Myyjähän voi jättää sinulle negatiiviset palautteet, ja vissiin ebaykin laittaa tilisi jäähylle jos ottaa myyjän kannan? Yleensä kyllä ovat aina ostajan puolella, mutta edelleen myyjä voi sen negapalautteen silti pistää koska huudot ovat sitovia.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Tutu

Mitenkähän toi olis hyvä muotoilla enkuksi? Ei nyt oikein löydy sanoja kun muutkin jutut stressaa.  :whaddado:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Hunajasieni

Tutu: Miten olisi jotain tämän suuntaista?:

Hi! I have been bidding on *myyjän nimi*'s auctions, but I am suspecting they are bidding on their own items to raise the price on the auctions. I have won multiple auctions from them now. I don't think it is fair for them to raise the price like that, I feel disappointed on the auctions. Could you look in to the matter? What should I do now? I haven't had this happen to me before, so I don't know how you usually handle situation like this in ebay.

Here are the auctions I am talking about:
*linkkaa kaikki voittamasi tuotteet*

Seller's profile: *linkki myyjän profiiliin*

Thank you! I will be waiting for your reply.

Sen lisäksi voit mainita jos hänellä on esimerkiksi joku maksuaika, että tarvisit vastauksen pikaisesti. Monestihan myyjillä on joku "maksu 5 päivän sisällä" tms.
Toivottavasti on jotain apua tästä. :smiley:

Xara

Minä olen shill bidaavat myyjät raportoinut vain huutokohteen sivulta. Joskus yhden kaverini kanssa raportoitiin sama kohde (uskottavampaa kun kaksi eri ihmistä raportoi) ja myyjä sai ilmeisesti bannit joksikin aikaa, koska kaikki myyntikohteet olivat kadonneet. Nyt se sama myyjä oli taas listannut myytäviä ja shill bidasi niissäkin niin raportoin uudelleen.

Report item
--> Listing practices
--> Fraudulent listing activities
--> Seller is using other accounts to inflate item price

Tuonne ei voi kirjoittaa mitään viestiä lisäksi, mutta on ainakin kätevä systeemi.

Tutu

Kiitokset avusta. Sainkin ennen hunajasientä sönkötettyä sinne ja he vastasivat mulle heti.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Merineiti

Okei, nyt kävi sitten niin että ebayn myyjä lähetti täysin väärän nuken...

Saa nähdä, miten onnistuu palautus/vaihto (tai ehkä laitan tänne kuvaa jos nyt joku sattuisi haluta ostaa niin ei tarttis palautusrumbaa - tosin maksoin aika paljon mutta täysin toisesta nukesta, en tiedä onko tämä sen arvoinen ollenkaan :/) mutta yksi polttava kysymys, vaikka jos vaihto/palautus onnistuukin, niin ne tullit:

mites tullimaksun kanssa? Miten pitää toimia että sen saa takaisin?? Vai onko niin, että ei saa?
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Marianne

#357
Tullimaksut saa kyllä takaisin, ja niiden sivulla on ohjeet siihen. Mä tein sen joskus pari vuotta sitten. Lähetin muistaakseni sähköpostilla kuitin palautuksesta ja varmaan jonkin lomakkeen. En tarkkaan muista enää miten se meni, mutta yhtä helppoa se oli kuin tulli-ilmoituksen tekeminen. Käsittelyaika niillä tosin voi olla neljä kuukautta...  ::) Mä sain muistaakseni verot takaisin parin kuukauden odottelun jälkeen. Olin tilannut pari kokonaista nukkea ja kroppaa, ja ne kropat oli väärät, joten ne palautin. En muista sainko postikulujen veroista osittaista palautusta; taisin saada sen vain niiden kroppien veroista vaikka olin palauttanut puolet paketin sisällöstä.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Merineiti

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Marianne

Olepa hyvä! Ei siinä edes mitään lomaketta tainnut tarvita. Kerroin vaan sähköpostilla, että palautin osan tavaroista ja liitin mukaan myyjän alkuperäisen kuitin, tulli-ilmoituksen numeron sekä postin kuitin palautuksesta.  :smiley:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.