Muodonmuutoksia

Aloittaja Jasmiina2, joulukuu 27, 2012, 20:33:07

« edellinen - seuraava »

Nata

Superhienoa jälkeä Hunajasienellä!  :palvoo: Usein olen ihastellut tämäntyyppistä maalausjälkeä netissä, mutta millä tekniikalla / välineillä ym. tuo utuisuus tehdään? Näyttää toisista kohdista joltain air brush -jäljeltä ja toisissa ihan joltain pastelliliidulla tehdyltä. Jos saa udella.  :blush: Kaikanlaiset niksit kiinnostaa mitä kokeneemmilta irtoaa.  ::)
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Hunajasieni

#391
Kiitokset Natalle ja Ivlalle myös! :smiley:

En ole ihan varma mitä tarkoitat, mutta jos meinaat tuota pehmeää blushia se on tehty pastelliliitupölyä pumpulipuikolla tai siveltimellä hieromalla nukkeen. Tämä tarvitsee karhean/ei liukkaan pohjan, eli yleensä se lakataan suihkelakalla, esim. Mr. Super Clear tai Army Painter, että pastellipöly tarttuu kasvojen pintaan. Oman kokemukseni mukaan tosin Army Painter ei kuiva kunnolla Monster High -nuken nassuun, eli jos vinyylistä päätä meinaa maikata, se ei välttämättä ole paras ratkaisu. Muissa nukeissa, esim. pullip, bjd jne. toimii hyvin. (Nykyään moni käyttää muita lakkoja MSCn huonon saatavuuden takia, siksi itsekin olen siirtynyt aika pitkälti Army Painteriin.) Toki en tiedä että onko se kaikkien vinyylisten/pehmeiden päiden kanssa sellainen että ei kuiva ihan kokonaan, että se selviää kokeilemalla sitten.

Aijoo ja air brushia en omista, käytän meikeissä aina pastelleja ja vesivärikyniä. Akryylimaalia olen kokeillut joskus, mutta se ei oikein ole toiminut minulla, ja paria muuta maalia sitten, mutta ne on ollut ihonvärin maalaamista varten syystä tahi toisesta. Olen kans käyttänyt noita Army Painterin spray-maaleja, mutta ne on tosiaan kanssa koko osan värjäämiseen, en ainakaan itse usko että saisin sillä air brushimaista jälkeä aikaiseksi. :chuckle:

En nyt tiedä selvensikö tämä yhtään, mutta kysy jos jotain jäi epäselväksi.

Ranan pojat on tosi hienot! Kiva nähdä monstereita myös pojaksi styylattuna, tollainen vois toimia mulla kans... Ois kiva saada sirompia poikia kuin mitä ne MH:n omat...  ::)

Nata

 :Look_Up: Ahaa, mielenkiintoista! Ja kyllä se ainakin luullakseni selvensi asiaa. Mun tuunausta odottavat päät taitaa kyllä kaikki olla vinyylisiä, Barbie, MH, Sindy -osastoa, että ehkä ei sitten niin tuo pastellipölytestailu ole ajankohtainen, mutta ihan mahtavaa jälkeä tuolla tavalla tulee. Akryyleillä kun tulee niin, no, omanlaistaan jälkeä. Itellä ainakin näyttää enemmän joltain sarjakuvatyyppiseltä tosi helposti, mutta onhan tässä loppuelämä aikaa harjoitella ja testailla kaikkea. Kotoa jo jonkinlaiset pastellit ja vesivärikynät löytyy, että ehkä joku raato saa osakseen olla testiuhri kuitenkin...  ::)

Niin ja kiitos selonteosta!  :smiley:
"Light up the darkness"
* Bob Marley

Hunajasieni

#393
Eipä mitään, hyvä jos oli avuksi! :cuteyes:

Itse olen ainakin isompien vinyylipäiden kanssa käyttänyt tuota MSC:tä ja se on ihan kuivunut nätisti, en vain ole päässyt sitä Monstereille testaamaan kun edelliset putelit kävi vanhaksi. Sen saaminen vaan on hankalampaa, mutta kyllä sitä jokunen pulju myy euroopassa. Ne isommat päät on ehkä vähän stydympää vinyyliä, mutten tiedä johtuuko ero enempi paksuudesta kuin materiaalin kovuudesta. (Voi toki olla kumpaakin.)

Edit: Ei kun oonhan mä käyttäny sitä MSCtä kans obitsun pienessä ja pehmeässä vinyylipäässä, se kuivui ihan hyvin. :3


Niin ja hoksasin ettei se blushikaan ole suomea... mut siis noi varjostukset, punastuminen, luomivärit sekä huulet on kaikki tehty sillä pastellipölyllä. :D Käytän sitä myös pehmentämään/pohjana kulmakarvoissa.

En ole itse kokeillut siveltäviä lakkoja pehmeämmissä päissä, mutta en kyllä lähtisi koko meikkiä sellaisen kanssa tekemään. Sitähän voisi kokeilla sivellä lakkaa pohjaksi, ja pastellia siihen, mutta se tarvisi päälle vielä kerroksen ettei lähtisi kävelemään koskettaessa. Ja jos sen suoja/päälykerroksen lakkaa siveltävällä lakalla niin kyllä se pastellipöly lähtee sen matkaan ja jäljestä tulee epätasainen. Sitten on toki kanssa pastellipölyn sekoittaminen tippaan siveltävää lakkaa, sekin voi olla ihan kokeilemisen arvoinen. Ei sillä tosin ihan samanlaista häivytystä saa, mutta silti. Jos haluaa kokeilla helposti saatavammilla lakoilla. :smiley:
Kynät taas tuskin tarttuu ilman sitä spraylakkaa pohjana.

Toivottavasti ei menny ihan hirveän epäselväksi, tuntuu että jotenki huonosti selitän. X'D

Aijoo ja kannattaa katsoa että pastellit on sitten oikeanlaiset, olin ihan kuin puulla päähän lyöty kun tajusin että on olemassa myös öljypohjaisia pastelleja (siis mitä! :naamakämmen: ) tai ainakin itse käyttäisin mieluummin varmuuden vuoksi öljyttömiä (suurimpaan osaan nukeistani ei edes saa käyttää tosin).

Louhi

Anteeksi maalaisuuteni, mutta mikä on vesivärikynä ja miten sitä käytetään?

Hunajasieni

Vesivärikynä näyttää vähän samalta kuin perus puuvärit. Alunperin se on siis maalaamiseen/piirtämiseen, ja idea on että kun piirrät sillä jotain, niin voit esim. laveerata vedellä päälle niin se levittyy/pehmenee se jälki. Voi levittää paljonkin ja vaalentaa, tai pitää ihan tummana ja käyttää vähemmän vettä (pienemmällä alueella). Kynää voi myös kevyesti kastella kärjestä tai tehdä suoraan kostealle pohjalle. Pointti on kuitenkin että siitä saa melko monenlaista jälkeä aikaiseksi koska liukenee veteen.

Nuken meikissä sitä käytetään esimerkiksi ripsien, kulmakarvojen, kajaalien, jopa tatuointien tekemiseen, missä tarvitaan tarkkaa jälkeä, oli se sitten pehmeää tai ei. Sitä voi sitten pehmentää/häivyttää pastellilla, ja myös kaikki vedellä tehtävät asiat onnistuu samoin kuin piirtäisi paperille. Nukeilla olen itse käyttänyt suurimmaksi osaksi kuivaa kynää ja kuivalle pohjalle.

Toivottavasti selvensi! :smiley:

Nata

Ihan hyvin mä ainakin ymmärsin, tai luulen ymmärtäneeni, nämä uudetkin selvennykset, kiitos niistäkin. Joskus sitten kun pääsee kokeilemaan, niin näkee, että miten sitten käytännön ymmärtämisen kanssa meni.  ^^

Lainaus käyttäjältä: Hunajasieni - heinäkuu 12, 2016, 13:34:11
Mr. Super Clear tai Army Painter, että pastellipöly tarttuu kasvojen pintaan. Oman kokemukseni mukaan tosin Army Painter ei kuiva kunnolla Monster High -nuken nassuun, eli jos vinyylistä päätä meinaa maikata, se ei välttämättä ole paras ratkaisu. Muissa nukeissa, esim. pullip, bjd jne. toimii hyvin. (Nykyään moni käyttää muita lakkoja MSCn huonon saatavuuden takia, siksi itsekin olen siirtynyt aika pitkälti Army Painteriin.)

Mistähän noita suihkelakkoja kannattaisi katsella, jos semmoisen hommaisi? Mulla joku vanha putelikin varmaan on, mutta se on hankittu aikoinaan ihan muuhun tarkoitukseen jostain tyyliin Hong Kongista (siis siitä kaupasta) tai Motonetistä tms., joten ei varmaan ole sopiva vaihtoehto. Äkkisältään katoin, että esim. Fantasiapelien verkkokaupassa oli jotain sprayta, mattaa ja kiiltävää, mutta onkohan se sitten paremminkin niille kovamuovisille pikku-ukkeleille yms. eikä vinyylille? Että onko noi tökötit anyway semmoisia, että pitää jostain ihan ulkomailta tilata?

"Light up the darkness"
* Bob Marley

avotuli

Clas Ohlsonilla oli akryylilakkaa, samassa kun akryyliaskaresmaalit. Askarestarvikeliikkeet...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Marianne

#398
Hienoja muodonmuutoksia!  :peukku: Vesivärikynät on varmasti hyviä pienten viivojen, esim. silmäripsien tekemiseen. Mä en ole tosin kokeillut, kun tykkään akryyleissä siitä, ettei ne välttämättä tarvitse lakkaa päälleen ollenkaan (ja niiden alle en koskaan laita mitään). Mutta pitäisi kyllä hankkia taas uusi purkki Mr. Super Cleariä, koska oon viime aikoina käyttänyt myös kuivapastelleja, ja ne ei tosiaan pysy ilman lakkaa.

Mr. Super Cleariä saa Euroopassa ainakin Think Pinkistä: https://setup.think-pink.eu/en/painting/1017-mr-super-clear-uv-cut-flat-varnish-170ml.html

On aika riittoisa purkki, tai mulla ainakin on kestänyt pari vuotta. Tuo kannattaa tilata kesäaikaan, ettei se jäädy ja pilaannu postituksen aikana. Siksi aion kohtapuoliin hankkia uuden purkin vaikka edellistä on vielä vähän jäljellä.

Taidan hankkia ne vesivärikynätkin luonnostelua varten.  :kaffitanssi:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Hunajasieni

Army Painteria saa Fantasiapeleistä, ja se on sitä joka ei kuivu iiihan täysin, jotkut on sitä käyttänyt silti, joita ei häiritse. Niiltä saa myös Games Workshopin lakkaa käsittääkseni (joku purity seal?), mutten itse ole sitä vinyyliin testannut. Figujen lakat on siitä hyviä kun ovat muoville niin eivät syövytä koko päätä hetkessä pilalle. Toki siinäkin saa olla tarkkana, joitakin lakkoja ei saa poistettua mitenkään kun ne on kerran laitettu! En tiedä uskaltaisinko käyttää esim. automaaleja ollenkaan, en tiedä löytyykö nukeille sopivaa juuri muuta kuin nuo pari, Suomesta siis. Joitain muitakin on, kuten testors, mutten tiedä saako sitäkään enää suomesta. Ehkä joistain askartelu- tai muut tarvikkeet kaupoista voisi katsoa, tai sitten niitä figuille tarkoitettuja lakkoja. Myös Mr. Top Coat :ia joku oli käyttänyt nukkeen, mutta en tiedä miten paljon se eroaa ja käyttäytyisi vinyylin kanssa, voisin sitä kyllä kokeillakin, on sitä ainakin mielestäni joskus vuonna nakki ja pottu jostain puljusta saanut... ::)

Ulkomailta saa helpoiten ja varmemmin sellaisen että sen pitäisi myös kuivua vinyylin kanssa.

Aurora: Juu, juurikin erilaisiin karvoihin niitä kyniä tulee käytettyä! :) Kun tarvii pientä ja "terävää" jälkeä. Kynissäkin on eroja, kaikissa ei ole yhtä hyvät pigmentit (niinkuin ei kaikissa pastelleissakaan). Toivottavasti löydät hyvät! :)
Oh ja superhienoa että ThinkPinkillä on taas lakkaa, viimeksi ei enää saanut MSC:tä kun yritin hakea! :/

Mulla on itsellä käytössä kahdet eri pastellit, Koh-i-Noorit ja Galleryt  ja molemmista olen tykännyt/ovat hyviä. Mungyon pastellit on pieniä ja sisältää paljon värejä, mutta niitä en ole vielä käyttänyt yksinkertaisesti koska en ole tarvinnut. Pölyjä voi myös sekoittaa keskenään että saa erilaista väriä. :) Vesivärikyniä on kans kahdet, toiset on Cergion Artist's (Watercolour Pencils):it ja toiset muistaakseni Derwentin, pitää katsoa, ne on niin vanhat ettei pakettikuvien googlaamisella tehnyt mitään! :D

DarkJedi

Minulla on tuota Citadelin Purity Sealia, voin kokeilla vinyyliin kunhan keli paranee. Nyt on niin kosteaa.

Illuusia

#401
Hirmuisen hienoja siveltimen- ja pastellipölynjälkiä täällä :) Ja myös upeaa ompelujälkeä, Clairis! Tykkään itsekin ommella ja tottakai myös Barbielle toisinaan: siinä on kiinnostavaa valita langanväri ja tehdä esim. noita pienenpieniä kaksoisompeleita oikein tarkasti. Järjestin tänään juuri lankani ja inventoin puuttuvia värejä, koska Anttilan konkurssimyynnissä on kasapäin lankojakin. Pikkuostoksia ja pikkusäästö, mutta mikseipä :) Kuin karkkiostoksille menisi! Ainakin sataa väriä laatikostani löytyy, mutta kummasti loppumassa ovat taas  :barbie: n pinkki, musta, harmaa ja valkoinen.

Ja onpa mielenkiintoista lukea kaikista lakka- ja liitumerkeistä. Pitää varmasti lueskella täällä ja muualla suunnilleen vuosi, että uskaltaa mitään tökömenttiä kokeilla mihinkään pintaan :D Suurempia kustomointeja en tosiaankaan aio, mitä nyt joskus entrata ne vanhat lapsuudessa kustomoimani kloonit...

Muoks: - vanhat nuoruudessani hurjiksi monstereiksi pensselöimäni kloonit - :D

Hunajasieni

Minulta uutta, tälläinen vähän erikoisempi nassukka?









Tämäkin on jo viime kesänä tehty, mutta arvatkaa oonko saanu aikaseksi laittaa kuvia...  ::)


Sen olis siis tarkoitus olla Kissin sisko... Olen vieläkin epävarma siitä sopiiko se kyseiseen rooliin, eli Loveksi. Se on vaan NIIIIIIN erilainen kuin aiemmin. Toisaalta juuri siksi millainen se oli niin en siitä oikein koskaan tykännyt samalla lailla kuin Kissistä. Päivitys punapääksi oli ehdottomasti minusta hyvä ratkaisu. :3 Mitä mieltä olette, sopivatko? (sori ei ole tähän hätään parempaa yhteiskuvaa  :naamakämmen: )

Silky

Ooh miten nuo on söpöjä!!!  :shock:  Ja kyllä, tukan pitää olla punainen  :D
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Marianne

Mulla on jääneet nukkemaalaukset aika vähille viime aikoina. Muutama tilaustyö on tekeillä, mutta omille nukeilleni en ole saanut mitään aikaiseksi aikoihin... No, tässä nyt yksi, jonka aloitin roottauksella jo varmaan vuosi sitten ja joka on nyt ainakin pientä viilausta vaille valmis. Tämä on mun versio Leijonakuninkaan Simbasta ihmishahmona. Komea harja sille ainakin tuli.  :D

Aren Keawe, havaijilainen turistiopas.






Aren on sukua kolmelle mun aiemmin tekemälle havaijilaismiehelle. Otan niistä kaikista yhteiskuvia, kunhan saan yhdelle tatuoinnit valmiiksi ja kunhan saan tehtyä kunnon rantadioraaman. Arenilla on huono näkö, joten tekaisin sille lasit Emilian mainiolla ohjeella, joka löytyy tuolta:

https://www.flickr.com/photos/emiliacouture/albums/72157621940223903

Noita voisi tehdä lisääkin!  8)

Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.