Vintage barbien kunnostus

Aloittaja Maritsa, joulukuu 12, 2012, 18:16:30

« edellinen - seuraava »

tokkopahka

Älä entra liikaa vintagea sillä sen kuulu olla kulunut  :wink:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Merineiti

Lainaus käyttäjältä: tokkopahka - tammikuu 20, 2015, 22:13:46
Älä entra liikaa vintagea sillä sen kuulu olla kulunut  :wink:
oon ite kans samaa mieltä, että elämä saakin näkyä :) mutta juuri ne sen huulet on vain niin kovin huononnäköiset tällä hetkellä, ei enää ollenkaan punaiset...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

tokkopahka

Osalla nukeista huulet kellastuu ajan kanssa
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Xara

Usein tosiaan kunnostaminen laskee vintage-tavaran arvoa. Riippuu tietysti viasta. Mutta itse ottaisin ennemmin haalistuneet huulet vintage-nukella kuin uudelleen maalatut. Maalien hilseily on ehkä siinä rajalla, itse tykkäisin varmaan silti enemmän alkuperäisestä... Mutta tietysti jos ajatuksena ei ole nuken jälleenmyyntiarvo, niin sitten kannattaa kunnostaa nukke sen näköiseksi, että sitä tykkää itse katsella. :smiley:

avotuli

Lainaus käyttäjältä: Merineiti - tammikuu 20, 2015, 22:39:26
Lainaus käyttäjältä: tokkopahka - tammikuu 20, 2015, 22:13:46
Älä entra liikaa vintagea sillä sen kuulu olla kulunut  :wink:
oon ite kans samaa mieltä, että elämä saakin näkyä :) mutta juuri ne sen huulet on vain niin kovin huononnäköiset tällä hetkellä, ei enää ollenkaan punaiset...

Akryylimaalilla niitä voi paikata, mutta varoen, koska osa varsinkin punaisista leviää pahoin vinyyliin. Mattalakka alle voi varjella vähän. Silmiäripsettimet maalataan joop akryylillä myös.
Mulla oli pajalla niitä RestoreDollin originalvärejä entisöintiin, mutta ovat suurimmalta osin kuivuneet kelvottomiksi  :-\ (kiva ostaa satasilla maalia kuivumaan). Siellä RestoreDollissa on myytävänä kai yhä maalia, sit plussakelillä voi tilata jos haluaa. Olivat viä kelvottomia purkkeja joista puolet vuoti.

Säären mustelma voi olla hoitamattomissa, jos ei pelkällä tiskiaineella miksikään muutu, raajoista on vaikea saada tahroja muutenkin pois.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalia

AARGGHH! Vintage Midgeni otsaan oli tullut vihreää (korvavihreää?), kun olin pitänyt nuken päässä otsapantaa (asuun kuuluva). En tiedä pannan materiaalia; jotain metallia lienee.

Kuinka saan sen pois?

Life in plastic
It's fantastic!

avotuli

Ensin käsitiskiainepesu ja sitten basironia ohuelti. Kulmakarva saattaa kärsiä mutta noi pitää saada pian vek. Tuoreita niin lähtevätkin ehkä helpommin...

Metallipannat on vaarallisia, nämä alkuperäiset varsinkin, jotain kuparisotkua...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Adalia

Kiitos!

(Ei ole alkuper. asu, vaan ystäväni ompelema Flapper Girl -mekko + siihen otsapanta...)
Life in plastic
It's fantastic!

avotuli

Toivottavasti lähtee pikaisesti toimien, hangata ei saa. Vinyyli on siitä kurja, että kaikista värjäävistä jutuista, kankaista metalleihin, se imee kaiken itseensä, ja visusti  :-\

Lainaus käyttäjältä: Adalia - syyskuu 04, 2015, 18:07:13
Kiitos!

(Ei ole alkuper. asu, vaan ystäväni ompelema Flapper Girl -mekko + siihen otsapanta...)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

piina

#24
Pitää tätä kunnostus puolta nostaa esiin. Aihe kun on lähinnä sydäntäni. Ja kokemus on tuonut uutta oppia. Eli pistetään tänne kokemuksia ja kysymyksiä nukkejen puhdistuksesta ja hoitokeinoista.
Minulla olisi korvavihreä nukesta kuva tuolla galleriassa, mutta en ole koneelle, joten kuvaa ei nyt ole. En uskalla alkaa korvavihreää häneltä poistamaan, koska unohduksissa on oliko nukelta joskus poistettu korvavihreä, jos oli niin pitäisi tietää millä poistettu, koska korvavihreä muuttuu mustaksi(tai siis tummaksi) jos käyttää eri ainetta, kuin ensimmäisellä kerralla. Minä en tuota tummaa ole saanut pois, muutakuin värittämällä tai oikeammin olen puuteroinut korvat PanPastel värillä nykyään. Laitoin galleriaan kuvan korvan puuteroinnista :blush:
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

piina

Lainaus käyttäjältä: piina - maaliskuu 05, 2013, 18:31:25
Vanhassa foorumissa muistaakseni oli kuvat, mutta saattaa löytyä minultakin...olen huono selittämään. Koitetaan...
Otsatukka erilleen, samoin nukken vasemman korvallisen normaalia pisempi hiussuortuva, jolla tehdään ponihännän sitomis kierre...miksi sitä nyt sanotaan...
Ensin tehdään ponihäntä(kuminauhalla), johon vedetään kauniisti tuo otsatukkkakin ja sitaistaan kuminauha piiloon tuolla toisella hiustupsulla, esim virkkuukoukkua apuna käyttäen. Sitten vielä rusettinauha noin puolitoistasenttiä ponihännästä alaspäin...hieman levitetään ja asetellaan ja lopuksi latvat esim. tops-puikosta ja kuminauhasta tehdyllä "papiljotilla"kiharrukseen(latvoihin jotain hiusgeeliä jotta pysyvät kiharassa.

En tiedä saako tästä mitään selvää ilman kuvia.
muoks.muoks.
Kuvia en löytänyt, mutta on parempi tehdä tuo kiharrus ennen tuon rusettinauhan laittoa...kuivuttua vasta rusetti ja asettelu...tulee kauniimpi.
Swirlin hiukset olen alkanut laittamaan neulan ja langan avulla kuminauhojen sijasta, koska kuminauhat kovettuvat , murtuvat, katkeavat ja osa liisteröityy. Vanhan kampauksen, jossa hyvät latvakiharat olen pessyt kampauksessa ja kuivuttua tehnyt kampauksen uudestaan ja saanut latvat suurin piirtein säilyttämän vanhan kuosin( kiharan latvan)
Kaikki jää  aina viimetippaan ....