Vintage barbien kunnostus

Aloittaja Maritsa, joulukuu 12, 2012, 18:16:30

« edellinen - seuraava »

Maritsa

Apua!  :banging-head:

Otin vitriinistä vaatteiden vaihtoa varten mun Tuttini. Kun riisuin sen, oli selkään ilmestynyt ISO VIHREÄ läiskä!!  :mad: :chuckle:

Mistä tuo ilmiö johtuu?  ::) Onko Tutin sisällä kuparilankoja, jotka katketessaan aiheuttavat tuon ilmiön? Siis ilmeisesti sama reaktio kuin vintage barbien korvakoruissa?  :o



avotuli

Hui kauhia! Onhan niillä langat sisuksissa mutta mää kyllä veikkaisin nepparia / vetskaa syylliseksi ennemmin? Olimikäoli, kamala on. Rassukka.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ninni-doll

Apua! Minä en uskalla katsoa sitä omaa Tuttiani jos silläkin on tuollainen. (vaikka juuri luin yhdistyksen lehdestä Aviksen vinkkejä moisten läikkien poistamiseen)

piina

#3
Vanhassa foorumissa muistaakseni oli kuvat, mutta saattaa löytyä minultakin...olen huono selittämään. Koitetaan...
Otsatukka erilleen, samoin nukken vasemman korvallisen normaalia pisempi hiussuortuva, jolla tehdään ponihännän sitomis kierre...miksi sitä nyt sanotaan...
Ensin tehdään ponihäntä(kuminauhalla), johon vedetään kauniisti tuo otsatukkkakin ja sitaistaan kuminauha piiloon tuolla toisella hiustupsulla, esim virkkuukoukkua apuna käyttäen. Sitten vielä rusettinauha noin puolitoistasenttiä ponihännästä alaspäin...hieman levitetään ja asetellaan ja lopuksi latvat esim. tops-puikosta ja kuminauhasta tehdyllä "papiljotilla"kiharrukseen(latvoihin jotain hiusgeeliä jotta pysyvät kiharassa.

En tiedä saako tästä mitään selvää ilman kuvia.
muoks.muoks.
Kuvia en löytänyt, mutta on parempi tehdä tuo kiharrus ennen tuon rusettinauhan laittoa...kuivuttua vasta rusetti ja asettelu...tulee kauniimpi.
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

tokkopahka

Minun ratkaisu tuohon ois laittaa pää Aurooralle  :tongue:  Maalamiseen käytetään akryllimaaleja ja siihen minun tietämys loppuu.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

piina

Aviksen pajalla oli joskus just oikeita värejä noiden vintage nukkejen maalaukseen, mutta purkit joissa maali oli ...tosi surkeita.
Avis, onko enää maaleja/pensseleitä tai vinkkejä?

Minä joskus yritin noita Swirlin kulmakarvoja maalata, mutta en saanut mieleisiä onnistumaan..
lopulta tein sapluunan teipistä toisen nuken kulmia apuna käyttäen ja tuputin nuo, mutta
:Look_Up: Aurooraa minäkin ehdottaisin :lecture: on se niin hankala homma saada onnistumaan!

Saitko onnitumaan tuon kampauksen ilman kuvia ohjeella?!  :photo:
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

tokkopahka

Otat suortuvan hännän alapuolelta ja kierrät sen kumilenksun ympäri niin että se on taas alhalla. Sitten otat virkauskoukun ja pujotat sen suortuvan kumileksun läpi ja kiristät lopuksi niin että se on riittävän tiukalla.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Avasund

Kunnon ohuita suteja saa ainakin peli- ja pienoismallikaupoista, sellaista, joissa myydään esim. Warhammer-ukkoja. Niinkuin Games Workshop. Minun ei ole sen kauemmas tarvinnut mennäkään.
Töihin siitä!!

Jennijee

Mikä ainesosa Basironissa nostaa sitä korvavihreää vinyylistä? Ja mikä osa vaalentaa joitakin vinyylejä? Minulla on melkein samoilla ainesosilla olevaa Epiduo-voidetta. Voisiko se sopia korvavihreän poistoon?

Basiron:
- Vaikuttava aine on vesipitoinen bentsoyyliperoksidi, joka vastaa vedetöntä bentsoyyliperoksidia 50 mg/g.
- Muut aineet ovat propyleeniglykoli, glyseroli, akrylaattikopolymeeri, karbomeeri 940, natriumedetaatti, Poloksameeri 182, dokusaattinatrium, vedetön kolloidinen piidioksidi, natriumhydroksidi ja puhdistettu vesi.

Epiduo:
- Vaikuttavat aineet ovat adapaleeni ja bentsoyyliperoksidi. Yksi g geeliä sisältää 1 mg (0,1 %) adapaleenia ja 25 mg (2,5 %) bentsoyyliperoksidia.
- Muut aineet ovat dokusaattinatrium, dinatriumedetaatti, glyseroli, poloksameeri, propyleeniglykoli (E1520), Simulgel 600 PHA (akryyliamidin ja natriumakryloyylidimetyylitauraatin kopolymeeri, isoheksadekaani, polysorbaatti 80, sorbitaanioleaatti) ja puhdistettu vesi.

Milia C

#9
bentsoyyliperoksidi kuulostaisi olevan se tekijä joka valkaisee (nostamisesta en tiedä?) onhan toki tuossa alkoholeihin kuuluva glyseroli mutta se ei taida niin suuressa osassa olla?
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

avotuli

Peroksidia määki epäälen, todennäköisesti toimi samalla lailla? Kokeile. Vaalenevat vinyylit voi olla myös niitä muutenkin kalmoontuvia...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Jennijee

Aloitan vintage Midgen korvavihreän poistamisen tuolla Epiduolla, kun sitä tietyistä syistä sattuu olemaan kaksi tuubia kaapissa. Päiväys niissä vuoden takaa, mutta tuskin vaikuttaa korvavihreä-operaatioon. Raportoin.

avotuli

Odotamme raporttia jännityksellä.  :peukku:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Merineiti

#13
niin odotamme!
Mulla siis tunnistuksen jälkeen judith nukella on iso vihertävä "mustelma" jalassa :P
(sillai pitkittäin, eli onko sittenkin säären sisällä syy eikä ulkopinnassa)

Mutta barbien poskien jäljet lähti pesulla! MUTTA vintage nuken alunperin vissiin korallinpunaiset huulet on nyt hilseilevän keltaiset :P

Mitähän maalia sen huuliin uskaltaisi laittaa? Kun punaiset vissiin usein värjää.

Muuten sen maalit on ihan ok, mutta myös ripsien musta on päistä kulunut, saako niihin sutaista mustaa akryyliväriä, vai pitäiskö olla jotain erikoista?

Nukke varmaan jää itselle, mutta en silti haluaisi tehdä mitään mikä tuhoaisi nuken...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Xara

Itse olen käyttänyt vain Brevoxyl-nimistä voidetta, siinä on käsittääkseni vaikuttava aine juuri tuo bentsoyyliperoksidi. Tosin oma käyttötarkoitukseni on ollut ponien huolto, ei vintage-nukkejen... :D