Barbien talot

Aloittaja DarkJedi, toukokuu 09, 2013, 22:38:14

« edellinen - seuraava »

Marianne

#195
Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - joulukuu 13, 2014, 22:54:29
:Look_Up: Joka onkin ihan unelma  :hbeat:
Arvaas miten olen ratkaissut tuon pulman tuosta uudelleen kasaamisesta? Aina kun teen dioraaman ja kuvaan siinä, niin otan varastoon kuvia tulevaisuutta varten! Puen nukeille eri vaatteet ja otan muutamia otoksia. Sitten ei tarvi enää rakentaa samaa dioraamaa, koska vihaan sitä yli kaiken! Varmaan kaikista maailman harrastuksista parasta on dioraamojen teko, mutta saman laittaminen uudelleen on vaan tylsää ja aikaavievää.

Mä harrastan samaa, mutta en kuitenkaan kovin mittavasti. En pysty kirjoittamaan tarinaa ihan hirveästi ennakkoon, koska se muuttuu koko ajan. Eli nuket ehtisi muuttaa mieltään poseerausasennoista ja vaatteista ennen kuin saisin kyseisten jaksojen muissa dioraamoissa tehdyt kuvaukset valmiiksi. Kun kuvaan eri dioraamoissa eri päivinä tarinassa samana päivänä tapahtuvaa juttua, niin tulee vaikka vahingossa laitettua eri kengät nukelle jalkaan jos yritän kuvata liikaa ennakkoon. Ja sitten sille pitää keksiä jokin järkevä selitys tarinaan, vaikka että vaihtoi kengät siinä parin minuutin sisällä ennen matkalle lähtöä tai otti toisen parin mukaan.  :naamakämmen: :D

Mutta yritän kyllä parhaani mukaan kuvata kerralla kaikki samassa dioraamassa tapahtuvat kahden tai kolmen seuraavan jaksot kohtaukset, ettei sentään ihan jokaista jaksoa varten tarvitse pystyttää dioraamaa uudestaan. Ja aiemmin tätä vuonna mähän kuvasin neljän terapiasessiojakson kohtaukset kerralla, kuten tiedät.  ;) Mutta se dialogin keksiminen ei sitten ollut jälkeenpäin niin helppoa kuin mitä se olisi ollut etukäteen. Sen takia tykkään tehdä ennakkoon tarkat suunnitelmat ja valmiit dialogit ja pyrkiä kuvaamaan mahdollisimman paljon tapahtumajärjestyksessä - vaikka sitten pitääkin pystyttää niitä samoja dioraamoja aina uudestaan.   :chuckle:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

FatFashion

Askartelumaalilla kun maalaa niin värivaihtoehdot paranee huomattavasti, spraymaaleja voi olla hankala löytää. (ainakin mulla on hankaluuksia kun liikkeet väittää että valikoimaa on ja kun menee paikanpäälle niin siellä on kaksi pulloa ruskeeta jäljellä  :blaah:)
Jos maalaat siveltimellä niin siveltimenvedot tod.näk jää näkyviin, mutta pienellä rullatelalla saa tasasta ja nopeasti valmista. Sekä spraymaalauksessa että askartelumaalauksessa pitää olla varovainen ettei pahvilaatikko vety liikaa, sillon menee koko homma pilalle  :D
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Alice

Clas Ohlsonilla oli viimeksi käydessäni ihan hyvät spraymaalivalikoimat, sieltä kannattaa tsekata!

Tutu

Ihanaa! 80-luvun Petra-nukkekoti tuli postissa  :aplause:
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.


Nanariaana

Saa noita Suomestakin, Darkjedi. Just oon kattellu että raaskiskohan ostaa, kun ei mistään löydy käytettyä eikä kaveri ehdi tehdä ainakaan vielä.

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Nanariaana - marraskuu 06, 2015, 14:21:29
Saa noita Suomestakin, Darkjedi. Just oon kattellu että raaskiskohan ostaa, kun ei mistään löydy käytettyä eikä kaveri ehdi tehdä ainakaan vielä.

Hobby Hallil on tarjouksessa noita.
https://www.hobbyhall.fi/nukkekoti-kalusteet-ja-autotalli?
https://www.hobbyhall.fi/nukkekoti-kalusteet-17-kpl?

kitecat

Noi Hobby Hall:n talot näyttää kovin pieniltä... Ei taida kattokorkeus riittää. Barbie mahtuu varmaan just ja just seisomaan noissa huoneissa. Pienemmille nukeille kyllä tosi hieno  :cuteyes:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Milia C

Semmonen 33-35 cm ja jos Barbie on n. 27-28 cm, Ken taitaa olla sen 30 cm...
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

kitecat

Lainaus käyttäjältä: Milia C - marraskuu 10, 2015, 15:27:00
Semmonen 33-35 cm ja jos Barbie on n. 27-28 cm, Ken taitaa olla sen 30 cm...

Elikkä mun makuuni ainakin liian matala huonekorkeus  :D
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

FatFashion

Mulla on työnalla talo jossa on syvyys 50cm, leveys 120cm ja korkeus 120cm. Paan kuvia mun edellisestä rävellyksestä kunhan saan siivottua sen. Se on naurettava  :D
Turha surra kun on jo paskat housussa.

FatFashion



tässä talo koko komeudessaan, samat mitat kun edellisessä postauksessa. Tein virheen luullessani että pahvi on tarpeeksi kestävä materiaali tän kokosen talon tekemiseen  :rofl:

Nyt on 2cm paksua vaneria. Johan kestää!!
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Tutu

#207
Tervetuloa käymään opiskelija kommuuniin; just ovat muuttaneet ja siis muuton jäljiltä kamala sekasotku... Kaikki eivät asu tässä talossa, ja osa on vielä kodittomana hyllylläkin. Myöhemmin kirjottelen sarjaa, jossa selkiääkin ketkä ääsevät kommuuniin vuokralle  :tongue:



























How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Louhi

Ihana talo! Onko tämä Mattelin?

Tutu

Omani lapsuudessani 80-luvulla oli lundby petran mut tämän ostin saksasta ja se oli lundby barbie haus. Myöskin tuo barbie tarra kärjessä kertois sen olevan barbien. Mut siis lundby:n tää on. Ei ole alkuperästä pakkausta mut Googlella löytyy punanen pakkaus lundby petra play house. Mulla oli se lapsena vain kaksi kerroksisena. Oli oikea löytö! Vie tilaa, mut toistaseksi sitä on huoneen verran.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.