Itsetehdyt nuken ruoat

Aloittaja Marianne, maaliskuu 24, 2013, 21:40:15

« edellinen - seuraava »

Täti Monika

 :Look_Up: Just nyt ei kyllä siltä tunnu  :D
Minimania nimittäin jatkui tänään: onnekkaasti (?) aamulla tyhjeni 3 pakkausta: kissan kuivamuona, hapankorput ja mehukeitto. Ja eikun askartelemaan  :D



Tässä tämän päivän ähellykset  :sweat: Eivät ole priimaa tosiaankaan, vaan tuskallisesti synnytettyjä suutareita  :mad: Vaikeuksia oli pitkin matkaa: yritin näet printata valokuvapaperille paremman lopputuloksen aikaansaamiseksi, mutta sitä parempaa lopputulosta ei kyllä tullut. Valokuvapaperi murtui taitellessa eikä paperiliima oikein pitänyt siinä- jouduin turvautumaan kuumaliimaan ja hirveä sotku oli valmis. Mulla on sellainen halpis- kuumaliimapyssy ja oon aina pitänyt sitä tehottomana mutta niinpäs vaan onnistuin saamaan pari palorakkulaakin aikaiseksi  :neurotic:
Muutama muukin epämiellyttävä käänne tässä tän päivän askartelusessiossa oli.
Kaiken huipuksi kuuntelin koko askartelun ajan nonstoppina Vivaldin Stabat Materia- eipä ollut vaikeuksia samastua kärsivään Mariaan  ::)
Jos ikinä kauppa- dioa lähden tekemään niin nämä päätyvät takariviin  :lecture:
Mutta toi hapankorppurasia oli kyllä aika kiva ja vähän haasteellinenkin: se aukeaa edestä lippa- tyylillä.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

tokkopahka

Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Täti Monika

#32
 :Look_Up:  :hug:
Pakko vielä kertoa että ei siinä vielä kaikki. Isäntä tuli kotiin ja näki noi askartelut ja eka kysymys oli: miten noi mehutötsät on noin pieniä?
Niinpä. Niiden pitäisi olla litran eli samankokoisia kuin glögitötsät tuolla takana mutta eivätpä ole. Mulle oli käynyt joku mittavirhe  :mad:

Niinpä sitten korjasin tiedoston ja otin taas aanelos-printin tötsistä ja askartelin vielä yhden mehukeittosatsin  :sweat:
Ihan opiksi otin sitten vielä kuvan oikeankokoisista (1/6) tötsistä ja oikeassa reunassa noi suhrutötsät jotka vissiin lähempänä 1/12 kokoa.
Koko ajan tehdessä musta tuntui että jokin ei nyt täsmää ja oishan se pitänyt tosta aiemmasta kuvasta jo hoksata, kun taustan glögitötsät on isompia kuin etualan mehutetrat vaikka pitäis olla toisinpäin. Huoh.
Nyt pakkaan askarteluvehkeet pois enkä aio ostaa tota mehukeittoakaan vähään aikaan, vaikka se ihan hyvää onkin   :head-to-the-wall:


Ja tietysti printteristä loppui väripatruunakin kaikkien näiden vaiheiden päätteeksi  :gonna-cry:
Olin tuolla ed. sivun postauksessa hämmästellyt sitä miten nukkekotiharrastajat pystyy tekemään kaikkea 1/12 koossa ja pienemmässä. Nyt arvostan heidän töitään entistä enemmän, kun näen omasta kädenjäljestä, miten vaikeeta se on.

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Tipitii


Ai että on hienoja miniruokapakkauksia  :palvoo: :palvoo: Kyllä oot taitava  :hbeat:

Aanelos skannerillako nää oot skannaillu? Ite kokeilin tuossa kesällä paria pakettia, mutta valitsin liian isot paketit kun ei mahtunut aanelosskanneriin yhdelle sivulle ja meni jotenkin niin työlääks että jäi sillensä turailut, ei riittänyt mulla kärsivällisyys skannerin kanssa temuta. Mielessä kävi että ehkä helpommin sais kuvan kun ottais kameralla vaakasuoraan. Tiedä sitten onnistuisko, pitäis kokeilla. Mitä laitoit näihin täytteeksi?

Ootko käyttänyt näihin kartonkia vai ihan tavallista paperia?

Silmään osui heti tuttu paketti - sammakonkutupuuropakkaus  ;)
Pikkupenskana näitä syötiin kuiviltaan ja sitten oli suut täynnä kuivaa perunajauhoa  :D
Valmis puuro ei ollut ihan suosikkien joukossa  :D


Täti Monika

#34
Kiitos Tipitii  :hug:
Joo, ihan tavallisella kotivehkeellä. Meidän tulostin/skanneri on vielä ikivanha, kohta parikymppinen. Hyvin sinänsä toiminut, siiihen aikaan ei vissiin vielä oltu ohjelmoitu koneen sisään niitä tulostusmääriä minkä jälkeen vehje laukeaa?

Suurin osa näistä pakkauksista mitä oon tehnyt on ollut ylisuuria skanneriin, mutta oon sitten vaan leikannut kahteen, kolmeen ja joskus muistaakseni jopa neljään osaan ja skannannut kaikki erikseen ja sitten wordissä yhdistänyt. On se aika työlästä kyllä   :neurotic:
Oon myös joitain(esim.koiranruokasäkin) tehnyt niin että oon valokuvannut tyhjän säkin ja sitten muokannut wordissä oikeankokoiseksi.

Pääasiassa oon printannut kartongille, mitä on kotoa sattunut sillä hetkellä löytymään. Joskus oon jopa akvarelli-luonnoslehtiöstä leikannut aanelos- sivuja ja syöttänyt menemään. Pari kertaa printteri jumiutunut ja sitten saanut sieltä tukoksia availla, mutta pääsääntöisesti onnistunut.

Sammakonkutupuuro  :hbeat: En tiennytkään että sitä voi napsia kuiviltaan- menen maistamaan  :D
Mä tykkään valmiista puurosta edelleen hirveesti ja teen sitä aina silloin tällöin.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

avotuli

Koetappas viheltää TätiMonika suu täynnä Helmikryyniä!

Upeita pakkauksia ovat ja erittäin kuvankestäviä!

(Pitänee ostaa duunista 180grammasta paperia ja kokeilla. Kopioliikkeistä saa ostaa ihan kilohinnalla paksumpia papereita!)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Louhi

En ole tajunnutkaan, että näitä voisi skannata valmiista paketeista  :eieieiei: . Skanneri mulla on, mutta vain musta-valkotulostin, eikä kellään tutuillakaan täällä ole väritulostinta.

Täti Monika

#37
No ei se kauan se minien tekolakko mulla kestänyt  :gonna-cry: Muunmuassa tällaisia tarvetuotteita on tullut viime aikoina näprättyä:


Ja huovutettu oviverho:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Merineiti

Yksittäispakatut kissanruoat!!!
Jotenkin itsellä ei tulis mieleenkään kokeilla tehdä. Olet kyllä taitava!

Verhot on myös suloiset.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Marianne

#39
Nuo on NIIN upeita!  :palvoo: :palvoo: :palvoo: :faint:


Kyllä mä tahdon nähdä sen sun ruokakaupan nyt!  ;)

Kiva tuo huovutettu verhokin... Ihan kuin liaaneita roikkuisi.  :D


Sitten kun sulla on liikaa ruokatarvikkeita, niin mä olisin kiinnostunut ostamaan vaikka yhden joka sorttia.  ;)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Maritsa

Lainaus käyttäjältä: Aurora - marraskuu 25, 2014, 16:58:14
Nuo on NIIN upeita!  :palvoo: :palvoo: :palvoo: :faint:

Komppaan Auroraa!  :cuteyes:

Oot sä Täti Monika tosi näppärä käsistäsi!  :aplause:

Täti Monika

Kiitos Merineiti, Aurora ja Maritsa  :deal:
Aurora- katson noi pakkaukset läpi ja voin tehdä niistä myyntisetin, kyllä niitä nyt on jo liikaa varsinkin kun ei se kauppa-dio ole lähiaikojen suunnitelmissa ollenkaan. Mitäs sulla jo on, ainakin joku kahvipaketti, oliko JuhlaMokkaa? ( Nyt mulla on sen lisäksi Brazilia ja juhla Presidenttiä  :blush: )
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Marianne

#42
Juu, Juhla Mokka mulla taitaa olla, ja suodatinpussi.  :smiley:

Kaikki ruokatarvikkeet olisi tervetulleita, sekä noi lamppupaketit ja muut syötäväksi kelpaamattomat. Ja tietysti kissanruoka. :D

Entä haluaisitko teepaketin väsätä? Vihreää teetä siis.  :cuteyes:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

Minullekin kissanruokaa!!!  :aplause: Aivan järjettömän upeita! Ja voi kun saisi tuollaisen lamppupaketinkin...  :pleeeaaasse:

Nanariaana

Ihania ruokapaketteja!

Mulla on kyllä printteri ja skanneri, mutta en osaa noita skaalata niin että niistä tulisi oikean kokoisia :(