Itsetehdyt nuken ruoat

Aloittaja Marianne, maaliskuu 24, 2013, 21:40:15

« edellinen - seuraava »

Marianne

Kertokaas jos täällä on jo valmis ruokaketju. En ainakaan löytänyt, enkä ole varma kuuluuko tämä juuri tähän osioon, mutta mihinkään muuallekaan ei tunnu sopivan. Eli tänne siis kuvia nukeille tehdyistä namipaloista!  :D

Kokeilin tällä viikolla ensimmäistä kertaa Fimo-massoja, jos joskus ala-asteella tehtyjä helmiä ei lasketa. Viikonlopun aikana syntyi muun muassa hirveä kasa mansikoita...





Ja sitten vielä mansikkaleivoksia.





En ole varma tarviiko noi vielä jotain päälle koristeeksi. Vaikka mansikanlehtiä tai kermavaahtoa? Vai riittääkö mansikkahillo viipaleiden lisukkeeksi?  :kaffitanssi:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

HelloDolly

Onpas herkullisen näköisiä leivoksia!  :cuteyes:

Milia C

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Satumaa

Tässäpä näitä mun Fimo-leivonnaisia, joita oli täällä taannoin myynnissäkin:



Lähikuvaa:

sometimes being invisible has it's advantage

Jasmiina2

Ihania mansikkaleivoksia. Melkein tekisi mieli syödä  :chuckle:

Tipitii

Herkullisen näköisiä mansikkaleivoksia!

Alkoi heti tekemään mieli mansikkaleivoksia  :smiley:

Marianne

#6
Kiitos! Arvatkaa vaan alkoiko mun tehdä mieli oikeita leivoksia noita tehdessä. Pitäisi leipoa joskus ihan ihmisten leivoksia.  :naamakämmen:  :D


Satumaalla on hienoja karkkitankoja! Mä olen joskus tehnyt niitä Milliput-massasta ja maalannut raidat. Ja kuvakin löytyi:




Myös joulukuusen koristeita (nukeille) on tullut tehtyä, sekä suklaakonvehteja. Tässä vielä ne konvehdit Barbie-rasiassa:




Tästä eteenpäin teen noita mieluummin Fimosta.  :dance-to-the-groooowe:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Vivi

Siis miten ihmeessä te saatte noista niin oikeannäköisiä?  :shock: Noi väritkin on niin kohillaan niin leivoksissa kuin kääretortuissakin. Voi nam!  :drewl:
If it makes you happy...

Marianne

Mä tein mansikat niin että tuijotin tarpeeksi kuvia oikeista mansikoista että tiesin minkä värin ja kuvion haluan sinne sisälle. Se vaati sitten aika monimutkaisen tekovaiheen... Otan kuvia seuraavalla kerralla, kun en mä sitä osaa selittää.  :rofl:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Joo muakin kiinnostaa miten sait tehtyä tuon mansikan sisuksen, Aurora?

Mun leivonnaiset on loppujen lopuksi aika yksinkertaisilla metodeilla tehdyt, joskin vähän vaivannäköä niissäkin. Fimo on tosi pehmeää muotoiltavaa, kuin muovailuvaha, pitää varoa ettei työstä liikaa. Ennen tein jostain saventyyppisestä massasta, mutta kyllä tykkään mäkin Fimosta enemmän.
sometimes being invisible has it's advantage

Marianne

Tein sen itse asiassa samaan tyyliin mitä täällä on tehty: http://www.youtube.com/watch?v=QPzpyvqJmcM

Mä vaan sulautin värejä enemmän toisiinsa, ettei tulisi noin jyrkkä värikontrasti. Ehkä sen takia ne raidat ei näy ihan kunnolla. Ei kannata yrittää tehdä liian monimutkaista.  :tongue:

Ja tutoriaaleja on netti pullollaan vaikka minkä tekoon!  :lecture:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Satumaa

Kiitos linkistä, oma pää ei osaa noita kehitellä ilman apuja!  :chuckle:
sometimes being invisible has it's advantage

Jennijee

Katsoin videon ja monta muutakin videota samasta aiheesta enkä vieläkään voi uskoa, että noita pötköjä aloitetaan tekemään aika suuresta lähtöpisteestä  :naamakämmen: :D

Komeita herkuja ootte kyllä tehneet. Tulee vesi kielelle  :tongue:

DarkJedi

Nuo mansikat on kyllä aivan ihanan herkullisen näköisiä.

Kun olin kansalaisopiston nukkekotikurssilla siellä muutama teki todella paljon ruokia fimosta. Ottivat ohjeet englanninkielisestä nukkekotikirjasta jonka nimeä en tietenkään muista.

Aliisa

NAM. :drewl:
Todella herkullisia kuvia. Auroran mansikkaleivokset näyttävät syötävän hyviltä. Ja Satumaan karkkitangot myös.