Tuunatut kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Marianne, helmikuu 08, 2013, 19:16:37

« edellinen - seuraava »

Jennijee

Kyllä kaapin ilme muuttui! Käytitkö tuossa kontaktimuovia vai muovimattoa?

Satumaa

sometimes being invisible has it's advantage

Milia C

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

HelloDolly


Aliisa

Nerokkaasti keksitty. Mä katsoin aluksi van kuvia ja ajattelin, että tää on joku valmis paketti, mutta sehän olikin itse tehty vanhoista telineistä. :shock: Tosi kivalta näyttää. :peukku:

Ninni-doll

Minä oon tehnyt "hätätuoleja" täällä  :D Kun piti yhtäkkiä keksiä yli 20 tuolia barbeille jotka olis yhteneväiset. Saksin pahvista suikaleita ja taitan "kutosiksi" ja liimaan. Sitten ne pitää vielä maalata. Sellaisia nopeita ratkaisuja jotka voi sitten heittää roskiin tai parhaat kappaleet muokata seuraavaan käyttöön paremmiksi ja erilaisiksi  :peukku:

Satumaa

Joo hyvä keksintö Ninni-doll! Mäkin oon tehny sellaisia pikatuoleja, noista pullojen lahjarasioista, ku aikanaan niitä oriflamessa tuli lahjaksi samanlaisia... Kankailla vaan päällystäny ja laittanu vanua täytteeks. ei tarvi ku leikata puukolla ja saksilla rungot, ja päällystää. ei tarvi liimaa eikä lankaa... ohje oli tuolla Youtubessa, My FroggyStuffilla.  :smiley:
sometimes being invisible has it's advantage

Ninni-doll

#22
 :Look_Up: Voi! Sellaiset oliskin olleet hienoja! Nämä mun on todella kurjia nuljakkeita, osa kaatuu taaksepäin, osa keikahtaa eteen jne. Mutta nyt pitäisi saada mokomat lierat maalattua ja kysynkin teiltä täällä, että MITÄ MAALIA?

Neuvoa kaivataan!
Mulla siis on paksusta, ruskeasta pahvista taiteltuja tuoleja 24 kpl. Haluaisin niistä valkoisia, mutta koska ne on niin kurjia ei kannata alkaa maalaamaan pikku tarkasti hyvillä maaleilla. Pitäisi nyt keksiä joku maali mitä voi reilusti vedellä suht isolla pensselillä kun niitä on niin montakin. Mietin aluksi vesivärejäkin, mutta ne tuskin peittää mitään? Netissä joku sanoi että pahvi on parasta maalata vesiväreillä. Muuten ei olisi niin väliä vaikka nuo jäisivät tuollaisiksi ruskeiksi, mutta kun osassa pahveja oli kaiken maailman tarroja ja merkkejä, osa tuoleista siis on kirjavia joten pakko laittaa maalia.
Tietysti sitten olisi tavalliset huonekalumaalit yms mutta tämä homma pitää saada tehtyä sisällä mahdollisimman hajuttomasti. Osaako kukaan neuvoa?

tokkopahka

Olisiko joku spreymaaleista käypä sinun tarkoituksiin? En tiedä niistä mitään mutta suttauksista päätelleen jotkut niistä on todella peittävät.
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Ninni-doll

Spraymaali varmaan olisi parasta, mutta pakko tehdä se sisällä  :eieieiei:

DarkJedi

Ihan vesiliukoisella askarteluun tarkoitetulla akryylimaalilla? Siis sellaisella mitä saa Tiimareista ja vastaavista. Halpaa, peittää hyvin eikä haise.

Satumaa

Just meinasin kans sanoa että akryylimaalia, en tiedä onko mulla ollut just vesiliukoista (ja onkokaan niitä vedenkestäviä), mutta sillä olis varmaan jonkinasteinen peittävyys, tosin valkoinen on aina valkoinen että voi vaatia monta kerrosta.
Sen oon myös huomannu että ei oo kovin kolhun ja raapiintumisen kestävää (sekin tietty riippuu pinnan paksuudesta), mutta se akryylilakka taas auttanee siihen. Tosin väliaikaiseen käyttöön sillä ei liene merkitystäkään...
Hintoja on varmaan kans monenlaisia, että jos jostain poistokorista löytäis vois saada halvallakin, mutta taitaa olla ainoita sisämaalaukseen sopivia kuitenkin, kun ei haise eikä roisku sprayn tapaan.
Muutoin olisin kans sprayn kannalla, taas nopeutensa/helppoutensa ja ehkä hinnankin takia, mutta sisällä haastava kyllä käyttää. Sisälläkin on tullut kokeiltua, kun suojaa ympäristön, mutta hajuhaitta on silti melkoinen. Ja varsinkin jos myös kuivatus sisätiloissa.
Aikaavieväähän toi sutiminen on, mutta jostain on taa tingittävä ku sisällä tekee.  :cuteyes:
sometimes being invisible has it's advantage

Ninni-doll

#27
Onko ne niitä pieniä purtiloita mitä yleensä myydään montaa väriä paketissa? Voiko niillä sitten läiskiä oikeen kunnolla menemään?  :D Kun nämä väsäykset eivät ole kunnon tarkan näpertelyn arvoisia  :cuteno:

Ja miksen minä sitten ikinä saa mitään hienoa aikaiseksi? No en kai, kun aina jos keksin jotakin sen on oltava tunnin päästä valmiina!  :rofl: Niinkun ne mun nuken tuunausprojektitkin; äkkiä piti saada tehtyä ja käytin niitä tarvikkeita mitä kaapeista löytyi (Akasha parka tehtiin mm kakkupaperista, leipäpussinsulkijoista ja kellonviisareista  :cuteno:)

DarkJedi

Minulla oli sellaista vähän niitä ihan pienimpiä isommassa purkissa olevaa maalia mitä myydään yksittäisinä. Saman valmistajan samankokoisissa purkeissa on mm. lasi- ja kangasmaaleja.

Ainakin minä olen noilla maalaillut jäätelötikkuja, pahvia, ym...

Satumaa

Akryylivärejä saa pienissä tuubeissa, ihan irrallisina tai paketissa. Sitten on myös isommissa purkeissa, samaan tapaan.
Jos vain valkoista tarvit, kannattanee etsiä yksittäisiä valkoisia isompia purkkeja. niin riittääkin paremmin kun sinulla noita tuoleja jokunen on ja voi kerrostaakin. Jos sattuu oleen jossain alelaareissa, niin voi saada aika edullisestikin. Ei ne nyt normaalihinnallakaan mansikoita maksa, mutta se niin riippuu ihmisestä ja tietysti käyttötarkoituksestakin mitä kukakin pitää kalliina. (Mulle ne nyt sattuu oleen vähän suolaisen hintaisia  :blush:)Aleissa vaan yleensä on jotain ihme värejä, mutta saattaa sieltä löytyä tuotakin.
sometimes being invisible has it's advantage