Tuunatut kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Marianne, helmikuu 08, 2013, 19:16:37

« edellinen - seuraava »

Marianne

Ne ketkä maalaa nukkejen muovisia kalusteita spraymaalilla, niin kertokaas mikä on hyvä maalimerkki ja mistä sitä saa?

Oon niin totaalisen kyllästynyt pensselillä maalaamiseen. Mä käytän Revellin emalimaaleja, mutta ne jättää aina pieniä kuplia pintaan, ja pensselistäkin lähtee karvoja. Tekisi mieli kokeilla spraytä.  ::)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Adalmina

Mä oon muutaman muovisen vaaleanpunaisen kalusteen maalannut spay maalilla. Ihan vaan halpahallin maaleja, merkkiä en muista. Joku halppis kuitenkin.
Kerroksia vaan pitäis vetää enempi ettei kuulla läpi, mutta ainakin ovat pysyneet.

Satumaa

Mä oon käyttäny ihan kans jotain Tokmannin/muun halpamarketin maalia. Ainaki Maston ja Maston Color- merkkisiä. En tiedä sitten ovatko niin hyviä, mutta kätevää maalata suihkuttamalla, ja kyllä mulla tossa Barbie-talossa on niillä maalattuja muovisia Matteleita ja ihan ok pinta tuntuis olevan. Niitä on kahdella suuttimellakin vissiin, ite tykkään tosta "fan spraysta" ehkä enemmän, suihkuttaa siis niinkun viuhkamaisesti, eli vähän leveämmin ilmeisesti eikä niin suoraan päin kuin tavallinen suutin. Tosiaan useampi kerros, ja malttaa antaa kuivaa välillä, ettei sumuta liian paksua ettei tulis niin paljo valumia. (Niinku mulla varmaan käy, ku en malta kuivatella välillä  :D )
sometimes being invisible has it's advantage

Satumaa

Onhan tuolla Tokmannin tyyppisis kaupois sit varmaan ihan automaalejakin erikseen, niissä voi olla parempi pito, tosin en tiedä miten sopii muoville. Mulla on jotain automaaliakin, mutten muista oonko käyttäny missää Barbien muovikalusteissa vielä...
sometimes being invisible has it's advantage

Poris

Muovikalut kannattaa maalata ensin muovipohjamaalilla (pitäis löytyä sieltä autospray-hyllystä). Se varmistaa tarttumisen.

Marianne

#5
Hyvin tuntuu tarttuvan ilman pohjamaaliakin.  :D Käytän siis yhä sitä purkkimaalia. Sprayta on hankala käyttää tähän vuodenaikaan, kun se pitäisi tehdä ulkona.




Maalaan tuota pönttöä vaahtomuovilla, niin ei jää pensselistä karvoja ja pinnasta tulee muutenkin sileämpi.  :dance-to-the-groooowe:


Voisko nää viestit mun kysymyksestä alkaen siirtää uuteen ketjuun? En ole varma osaanko tehdä sitä itse... Jos vaikka perustaisi uuden ketjun nimellä Tuunatut kalusteet ja tarvikkeet?

Ohops! Osasinpas!  :shock:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Jennijee

Laita lopuksi vielä paksulti lakkaa että kiiltää kuin Arabia  :peukku:

Marianne

Mikähän lakka olisi paras tuohon? Mulla ei ole kuin akryylilakkaa ja Mr. Super Clearia.  :tongue:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Täti Monika

Aurora- mulla ei ole toiminut se kiinnikeaine maalin alla ollenkaan, vaikka olen joskus kokeillut. Ihan yhtä helposti on maali muovissa pysynyt tai irronnut, oli kiinnikesuihketta tai ei. Oli vielä muistaakseni aika tyyristäkin  :gonna-cry:
Olen sutinut kalusteita ihan ylijäämämaaleilla, mitä miehen verstaasta on löytynyt  :blush:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Milia C

T aka "Jussi" joka maalaa paljon figujaan niin kehoittaa pesemään myös nuo huonekalut esim. Fairylla tai mikä muu poistaa rasvaa/öljyä ennen maalausta... mm. muovifiguissa ensin musta tai valkea pohjamaali ja sittten ruvetaan maalamaan figu haluamalla teemalla. Näyttää, että Auroralla on emalimaali käytössä ilman pohjustusta voi alkaa lohkeilemaan ajan myötä laattana. Lakkana kuulema käy tuo  Mr. Super Clear.
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Marianne

#10
No, maalasin jo vuosia sitten flyygelin samalla maalilla, eikä siinä maali ole lohkeillut.  :smiley:

Mutta pitää muistaa pestä astianpesuaineella seuraavan kerran kun maalaan muovia.  Ja jotain pohjamaaliakin voisi tietty kokeilla. :peukku:

Mr. Super Clearia mulla on vain mattana. Kävisikö tuohon joku muu lakka  - sellainen mitä ei tarvii tilata ulkomailta?
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

Siitähän tulee hyvä! Ja maalipurkkikin on 1:6  :D

tokkopahka

En ole aivan varma minne laittaisin linkin tähän kauppaan, mutta siellä on barbikokoista tavaraa korutarvikkeissa.

http://paperilohikaarme.fi/tuotekategoria/korutarvikkeet/

Törmäsin siihen kun kävelin kaupan ohi ja omistaja harrasta BJD nukkeja. Joten hän ei ihmettele meidän kysymyksiä  :wink:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Satumaa

Hih, teinkin sinne heti jo pienen tilauksen  :Look_Up:

Vaikkei olis oikeestaan ollu varaa...  :-\
sometimes being invisible has it's advantage

Satumaa

Tuunasin vähän Barbie-pinkkiä playline-vaatekaappia talon makkariin sopivammaksi.  :D

(Olen ihan villinä ton liimapistoolin kanssa!  ^^)

sometimes being invisible has it's advantage