Kysy mitä vaan kalusteiden, lemmikkien ja asuntojen kunnostuksesta

Aloittaja Louhi, heinäkuu 28, 2014, 12:12:40

« edellinen - seuraava »

Louhi

Ajattelin perustaa tällaisen ketjun, johon voisi kerätä sekalaisia kysymyksiä asiaan liittyen, jotka eivät sovi muihin ketjuihin.

Itselläni on sellainen ongelma, että sain mokkapintaisen keskikokoisen hevosen vanhempien varastosta. Toisessa kyljessä on valkoisia hometäpliä. Miten saisin nämä kotikonstein (ei kalliita homeenpoistoaineita tms.) pois? Mokkapinta saa myös käsittelyssä tuhoutua, koska kyljen voi peittää esim. loimella.

DarkJedi

Itse poistaisin suosiolla sen mokkapinnan kyljistä. Tai jos on sellaista ihan vaan pinnassa olevaa hometta eikä haise niin varovasti rapsuttamalla ja sitten auringossa "kuivattamalla" voisi yrittää.

Jussi

Oon kuullu että piimä auttaa poistamaan hometta, oliskohan siitä apua tässä.

Louhi


DarkJedi

Ainakin oman kokemuksen mukaan kastelemalla. Muutamasta hepasta lähti aikoinaan pinta irti kun ne tuli vietyä uimaan.

avotuli

Mokkaa voi paikata tai uusia nukkaamalla flokkiaineella. Värin löytäminen onkin sitten hankalampaa.

Lähtisikö homes harjaamalla pehmeellä harjalla? Kuivana siis.
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Louhi

Kiitos neuvoista! Kokeilen ensin kuivaharjausta, muuten varmaan lähtee nukka poistoon.

Pikkunasuu

Mä ajattelin maalata mun nukeille pahvilaatikosta huoneen, millasella maalilla mun kannattais maalata? Oon tosi huono näissä käsityöjutuissa.  :blush:

Alice

Akryylimaalilla lähtisin maalaamaan tai skippaisin maalin ja laittaisin tapettia  :smiley:

hensku-96

Kysymys: Minulla on puinen nukkekoti jota nyt tuunailen, onko kukaan kokeillu käyttää tapettina lahjapaperia? Kannattaako vai ei?

Louhi

En ole kyllä asiantuntija vastaamaan, mutta mielestäni sellainen kartongin tyylinen lahjapaperi voisi onnistuakin. Ainakaan ohuesta peruslahjapaperista ei tule kovin helposti hyvää nestemäisten liimojen kanssa. Tietysti, jos sen laittaisi kaksipuoleisella teipillä kiinni, mutta se on isoilla pinnoilla mekaanisesti hankalaa puuhaa.

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Louhi - elokuu 23, 2015, 16:11:39
En ole kyllä asiantuntija vastaamaan, mutta mielestäni sellainen kartongin tyylinen lahjapaperi voisi onnistuakin. Ainakaan ohuesta peruslahjapaperista ei tule kovin helposti hyvää nestemäisten liimojen kanssa. Tietysti, jos sen laittaisi kaksipuoleisella teipillä kiinni, mutta se on isoilla pinnoilla mekaanisesti hankalaa puuhaa.

Aattelin onnistuiskohan erikeepperillä ja sekottas siihe vähä vettä sekaan. No pitää ny vielä harkita :) kiitos vastauksestasi!

Jennijee

Ohut lahjapaperi kostuu ja turpoaa nopeasti ja menee siis helposti ryppyyn tai rikki. Vahvempilaatuisia lahjapapereita olen laatikoihin liimannut liimapuikolla. Olen laittanut liiman jossakin tapauksessa paperiin ja jossakin laatikkoon. Täytyy olla nopea ja tarkka.

hensku-96

Lainaus käyttäjältä: Jennijee - elokuu 23, 2015, 20:33:59
Ohut lahjapaperi kostuu ja turpoaa nopeasti ja menee siis helposti ryppyyn tai rikki. Vahvempilaatuisia lahjapapereita olen laatikoihin liimannut liimapuikolla. Olen laittanut liiman jossakin tapauksessa paperiin ja jossakin laatikkoon. Täytyy olla nopea ja tarkka.

Kiitos :) pitää miettii siis vielä...

Tutu

Ostin lapsuuteni Petra-talon ja nyt se tulisi koota. Millä liimalla liimaan pahvi-talon kokoon?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.