Pikkutavaraa dioraamoihin ja nukketaloihin

Aloittaja Alice, huhtikuu 26, 2014, 12:03:14

« edellinen - seuraava »

Nanariaana

Kohtalaisen tyhmä kysymys varmaan, mutta mitä on re-ment?

Letizia

Re-ment on japanilainen firma, joka valmistaa muovisia miniatyyrileluja. Niissä on paljon esim. ruokia ja kodintarvikkeita (uudemmissa tosin paljon myös esim. Disney-aiheisia leluja.)

http://www.re-ment.co.jp/products/index.html

Niitä myydään Japanissa ns. sokkopakkauksissa, eli kun ostaa paketin niin tietää mihin keräilysarjaan se kuuluu mutta ei tiedä tarkalleen mikä tavara on kyseessä. Monet kuitenkin ostavat näitä Ebaystä avattuina paketteina, niin että tietää mitä ostaa.

Re-mentit eivät ole suoraan millekään tietylle nukelle tarkoitettuja, mutta mittakaavaltaan suuri osa sopii esim. Barbielle. :)

Merineiti

Tässäpä miniatyyrikoossa kultainen shakkisetti:
https://www.etsy.com/listing/113348127/smallest-jewelry-chess-set-in-the-world?ref=shop_home_active_19

Nyt ei ole ihan kolmea tonnia pistää tuohon, mutta inspaisi kyllä jos kokeilisi vaikka fimomassasta ja pahvista tehdä shakkilaudan nukeille.
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Milia C

Re-mentin shakki voisi olla edullisempi, tosin on kai myös nukkekakku&syötävää

"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

Merineiti

#19
Sori tää on nyt 1:18 kokoa oleva nukkeli, mutta musta lopputulos on ihan jees vaikka seuraava varmaan jo vähän siistimpi vielä :) Ja tulipas taas tekosyy käydä helmikaupoilla, hakemassa vähän isompia helmiä Barbien kynsilakkapulloihin :P



(On siis MyFroggyStuff youtuben doll MakeUp tutorialin inspiroimana tehtyjä)
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Adalia

Hauska kontrasti, kun ukko esittelee kynsilakkoja :D
Life in plastic
It's fantastic!

Louhi

Onko noissa helmissä valmiiksi nuo punaiset sisällä vai oletko laittanut sinne jotain? Paljonko tällaiset helmet yleensä maksavat?

Marianne

Upeita parfyymipulloja! Mua kiinnostaisi tietää mistä hankit helmet noihin?


Ja shakkilaudasta tuli mieleen, että mulla on tällainen:





Lauta on metallia, ja osa pelinappuloista on jopa magneettisia!  :shock: Tämä on tehty 1/12-koon nukeille, mutta sopii täydellisesti 1/6-nukeille. Eikä maksanut montaa tonnia, vaan ainoastaan muutaman dollarin. Sieltä eBayn ihmemaailmasta kannattaa etsiä juttuja pienemmille nukeille ja tarkistaa koko. Kun sain selville shakkilaudan koon, niin olin varma että se sopii mun nukeille.  :cuteyes:

Täältä löytyy: http://www.ebay.com/itm/1-12-Dollhouse-Miniature-Metal-Chess-Pieces-Board-HE003-/261333947214?pt=US_Dollhouse_Miniatures&hash=item3cd8b7934e
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Merineiti

Noista helmistä en osaa sanoa, sain joskus joululahjaksi sellaisen rasian, missä oli useampaa eri pinkin sävyä noita helmiä, osa yksivärisiä ja osa noita kaksivärisiä - nyt löytyi vihdoin käyttöä :)

Mutta eiköhän yksiväriseenkin helmeen saa sisälle eri väriä, kun ohuella siveltimellä vaikka maalaa sisälle?

Ihana shakkilauta! Voihan ebay...
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Ninni-doll

Mulla on tuollaisia helmiä joissa näyttää kuin olisi eri väriä sisällä. ja monissa helmissä on sellainen pystyviirukin sisällä, eli niistä saa ihan oikean kynsilakkapullon näköisiä

Maritsa

Innostuin pitkästä aikaa askartelemaan! :D

Vintage Barbiet saivat kaulaansa kukkaseppeleet (alkuperäisiä kun mulla ei ole).  :blaah:  Väsäsin leit paperinarusta.  :smiley:

Lisäksi tein tunnelman luomiseksi palmun.  :blush: Lehtinä tummanvihreä vahakangas ja lehtiruotina rautalanka. Lehtien muotoilua voi muutella mielensä mukaiseksi rautalankaa taivuttelemalla...  :tongue:  Palmun runkona kankaalla päällystetty pahvirulla.  :cuteyes:









Milo

Vähäks hienoja olet saanut aikaan Maritsa! Erityisesti tuo palmu on veikeä.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Maritsa

#27
Kiitti Milo kehuista!  :palvoo:

Itsekin ajattelin, että onnistuivat tekeleet aika hyvin...  :tongue:


Adalmina


Tipitii