Dioraamat

Aloittaja Marianne, joulukuu 09, 2013, 21:26:33

« edellinen - seuraava »

Alice

Tosi hienon näköiset lavasteet Aurora! Tuo ovikin näyttää ihan oikealta.

Ninni-doll

Aivan upeita taas Aurora! Etenkin tuo ovi on  :shock:

Marianne

#47
Kiitti! Kaukaa katsottuna ovi näyttää yllättävän aidolta.  :smiley: Laitan tänne nyt vanhempia kuvia.

Trolliwoodin itäpuoli on kurjaa aluetta, ja siellä sijaitsee myös Elliotin entinen kämppä, joka sillä on yhä vuokralla vaikka on nyt asunut jo pari kuukautta Sybilin kanssa. Tämä on ihan kauhean näköinen asunto, ja taisi olla ensimmäinen dioraama jonka rakensin kun aloin kirjoittaa Elliotin tarinaa. Sitä edellisiä dioraamojani en halua edes ajatella.  :rofl: Seinät rakensin siihen aikaan kankaasta, pahvista ja nukkebokseista. Käytin myös hyväksi oman kaappini seinää.


Tässä on Elliotin pieni olohuone, johon nipinnapin mahtui nojatuoli ja huippumalli Kumi Callaghan-Westin nakukuva, eikä paljon muuta.  :D




Harjoitushuone, jossa Elliot myös nukkui silloin kun äitinsä ja siskonsa olivat vierailulla.




Elliotin kämppä on talon kellarikerroksessa, joten siellä oli hyvä harjoitella siitä huolimatta että joskus katon rajassa maan tasolla olevan ikkunan taakse kerääntyi teinityttöjä.




Pahviseinän takana on siis oikea ikkuna. Tämä huone mulla oli pöydällä. Useimmiten rakennan lattialle.


Elliot elämänsä alamäessä... Siis yhdessä niistä. Tämä taisi kyllä olla niistä pahin.  ::)




Tai se vähän riippuu...  :D




Elliotin viimeinen kämppä ja seura Memphisissä eivät olleet paljon parempia.




Sänkyä se ei kuitenkaan raahannut Memphisistä Trolliwoodiin. Teeskentelen että tuo on eri sänky, ja Elliot otti vain petivaatteet mukaan. En pysty ihan joka asuntoa varten hankkimaan eri huonekaluja, vaikka ihanteellista se kyllä olisi.  :chuckle:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll


avotuli

 :smiley: nää Auroran dioraamakuvat on kuin "omia" muistoja, hauska ilmiö. Tuttuja siis. Pakkauspapru on hyvän näköstä eikä heijasta! Tykkään itse käyttää askartelukartonkien lisäksi.

Vanhan koneen tiedostot löytyivät ukon kovalevyltä ja mun vanhoja kuvakötöksiä myös jee!

Tarvikeasiasta: Bilteman sytyketikut ovat nukkisväen suosiossa eikä suotta, ja taas kerran sain laskettua pussin käsistäni, kun ei ihan suoraanhetijustny ole käyttökohde selvä. 5,99 egee isoo pussi "lautoja".
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Marianne

#50
Oi! Millaisia tikkuja ne on? Minkä levyisiä ja pituisia? Voitko ottaa kuvan? Mä menin heti Bilteman nettisivulle, mutta en löytänyt sieltä mitään.

Tiimarin loppuunmyynnistä taas löytyi viiden millin paksuisia ja 40 senttiä pitkiä sasliktikkuja, joita on pussissa sata kappaletta, ja hinta oli pari euroa. Ostin vaikkei mulla nyt heti ole niille käyttöä.  :D
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milli

Miullakin on niitä säkillinen ja monet dioraamojen lattiat on niistä tehty. Niitä on helppo työstääkin, tein nukkekotiin hyllyjä niistä ihan pikkusahalla ja liimalla.

Katson jos kuvia löytyy.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Milli

#52
Tässä näkyy Bilteman sytyketikut. Ne on kiinnitetty alapuolelta maalarinteipillä dioraamaa varten, mutta voi noita kai myös liimata paikoilleen. Tarkempia mittoja en nyt just saa, kun tikut on häkkivarastossa tallessa.





EIKUN LÖYTYIPÄS  :D

Oli nukkekodissa muutama tikku. Pituus 25,8 cm, leveys 1,6 cm ja paksuus 3 mm.

Nuo ei oo ihan tasapituisia, osa on vähän taipuneita, eli veikkaisin sellaiseksi tavoittekooksi tikuille 26/1,5/3, mutta sytykkeitä kun nuo on niin ei varmaan oo niin tarkkaan mietitty. Joissain on värivirheitäkin, mutta kun tikkuja on valtava säkillinen, on varaa vähän valita. Ja ihan raakapuuta ovat eli maalia ja lakkaa voi sutia huoletta.

"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Marianne

Löysinkin noita sieltä Bilteman verkkokaupasta, mutta Biltema ei toimita postitse alle 40 euron tilauksia!  :naamakämmen: Koko vaikuttaa hyvältä. Harmi vaan että ne on loppuunmyyty kahdesta lähimmästä Biltemasta... Toivottavasti niitä tulee joskus lisää myyntiin.  ::)

Tai pystyisikö joku diilaamaan mulle pussillisen? Maksaisin siitä kyllä postikulut.  :pleeeaaasse:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milli

#54
Kannattaa varmaan odotella, säkki on hirveän iso ja painaa paljon.  :D Eiköhän niitä lisää tule, meillä ainakin on Biltemassa jatkuvasti iso lava niitä myynnissä.
Jospa nyt joulun aikaan on mennyt niitä, kun on takat ja muut vai olisko enemmän kesätuote mökille?

Laita toive palauteboksista?  :D Saavat mietittävää, että on siinä sytykkeille tarvetta.  :rofl:

Mie voin tietty diilatakin, jos tarve on ja niitä löytyy.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Tipitii


Muotisuunnittelijoiden (vintage) työhuone

Kalusteet vintage sindyä tai suzy goosea.
Pikku tilpetöörit vintagea osa, muuta pikkusälää ja rementtiä.

Muotikuvat, taulut netistä tulostettuja kuvia, lehdet ja kaavapaketit itse tehtyjä.

Seinät tapetista, seininä laatikkoja joihin tapetit teipattu kiinni - dioraama kasattu työpöydälle.
Ei ole tilaa oikein muualla.
Työpöydälle mahtuu suht hyvin, yleensä vain läppäri pöydälle ja Siiri makoilee satunnaisesti pöydäkulmalla tiirailemassa tipejä ja oravia ulkosalta.



       



       



       




Vivi

 :palvoo: Oih, ihana! Nyt tuli taas yksityiskohtaherkkua ähkyksi asti! Todella hieno kokonaisuus!
If it makes you happy...

whitney

Voihan vitsit miten kauniita nuo vintagekuvat ovat. Ja etenkin mikäs muu kuin nuo vintagemekot, keplais ihan mulle itsellenikin  :smiley:

Adalia

Tipitiin vintage-kuvat ovat silmäkarkkia  :palvoo:
Life in plastic
It's fantastic!

Louhi

Miten nuo lankakerät on tehty vai onko ne ostettu?