Dioraamat

Aloittaja Marianne, joulukuu 09, 2013, 21:26:33

« edellinen - seuraava »

kitecat

Ihana huone Alicen dioraamassa  :hbeat: Ja nuo kaikki yksityiskohdat  :palvoo:
Miksi olla vaikea,
kun vähällä vaivalla
voi olla täysin mahdoton?
                - Seinäkirjoitus-

Sunako

Hirveän jahkailun jälkeen sain viimeinkin maalattua taustan jonka tarvitsen nukketarinaani.



Louhi


avotuli

Hyvännäköönen tuli linnanmuurista!  :peukku:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Sunako

Se on kyllä liian pieni... Enkä muutenkaan oo ihan tyytyväinen... Taidan ostaa toisen isomman alustan ja kokeilen maalata vähän toisenlaisen. Eipä näitä varmaan liikaa voi olla.

HelloDolly

On kyllä kivasti laitettuja dioraamoja, varsin tyylikkäitä ja sopivat hienosti kussakin dioraamassa asustelevien nukkejen tyyliin!  :cuteyes:  :aplause:

Itsekin haluisin laittaa tuon tyylisesti, mutta vielä(kin) on liikaa nukkeja ja liian vähän vitriinejä... ::)


Hilja

Dioraaman rakentelu on kiva vastine varsinaiselle nukkekodille :smiley:

Minulla on sama idea kuin Vivillä pitää vain osaa nukeista esillä. Nuket ovat minulle pääasia mutta pienellä vaihtuvalla dioraamalla saa mielenkiintoa esillepanoon. Dioraaman ainekset ovat minulla niukkoja, vakiokalusteita ja joitain pikkuesineitä.

Life in the Dreamhouse nuket ovat nyt olleet hyllyvuorossa jonkin aikaa.


Leikkiä ikä kaikki

Alice

Tämä nyt ei ole varsinaisesti dioraama, pelkkä vitriiniräpsy, mutta halusin kertoa, että löysin Mailegilta nukeille sopivia kalusteita. Valkoinen metallipöytä ja -penkki käyvät hyvin kahvittelukalustoksi ainakin näille isopäille :smiley: Näitä on myös puuterinvärisenä ja ainakin istuinta joulunpunaisenakin.


Ivla

Todella suloinen setti, Alice! Piti heti alkaa googlettaa :D

Alice

Mainostan vielä, että tilasin viikonloppuna kotimaisesta Hyvän mielen puodista tuollaisen puuterinvärisen Mailegin pöydän ja se tuli tänään postissa! Aivan supernopea toimitus kyllä!

Tuon valkoisen setin ostin Tukholman NK:n leluosastolta (tarkoitus oli ostaa jo silloin ne puuterinvärisinä, mutta en hölmönä tarkistanut paketista väriä ja valkoisethan ne sitten oli).

avotuli

Ihana raikas kuva vitriinistäsi Alice!


Mulla on puuterinvärinen Mailegin tuoli, Popanasta jäi käteen Tammisaaressa. Sopii isommillekin. Pöytää siellä ei (onneksi) ollut.


Joku päivä saan taas tilat koota dioraamaa... sitä odotellessa...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Marianne

#161
Ai hitsi miten kauniita nuo Mailegin huonekalut! Mun on kyllä ihan pakko hankkia ainakin tuo pöytä ja penkki... Mutta en osaa päättää kumpi väri olisi kivempi; valkoinen vai puuteri/persikka.  :faint: :hbeat:


Tämä hellakin näkyy kokonsa puolesta olevan juuri sopiva 1/6-koon nukeille: http://www.hyvantuulenpuoti.fi/maileghella-p-7843.html

Ja tämä setti on myös sopiva: http://www.hyvantuulenpuoti.fi/mailegpytjatuolit-p-8700.html

Ja microkoon vaunut vaikuttaa kanssa sopivilta: http://www.hyvantuulenpuoti.fi/mailegvaunutvaaleanpunainenmicro-p-9358.html

Tuolla on näköjään kaikkea muutakin kivaa. Tässä amme nukeille: http://www.hyvantuulenpuoti.fi/kylpyhuonejasauna-c-20.html Mulla on tuollainen samantapainen Le Bainin saippuateline, jonka olen ostanut Anttilasta. Hyvin mahtuu nukke istumaan ainakin polvet koukussa.  :cuteyes:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ivla

Kävin Alicen kuvan innoittamana ostamassa tänään Pienikamarista ensin puuterinvärisen pöydä ja penkin ja sitten palasin ostamaan vielä puuterinvärisen tuolin - ja samalla bongasin ekalla kierroksella huomaamatta jääneen punaisen penkin. Punainen penkki oli alessa: vain 10 euroa :)

Täti Monika

#163
Ei ole tullut pitkään aikaan tätä ketjua selattua vaikka on itseasiassa yksi omista lempiketjuistani täällä- onpas ihana toi edellisen sivun Alicen dioraama  :hbeat: Tykkään sun tyylistä, Alice, tyttömäinen tai naisellinen ja jotenkin aina värimaailma herkullinen. Sullahan on myös se kaunis nukketalo  :palvoo:

Sunako on toteuttanut tossa ylempänä sitä ideaa, joka itselläkin pyörinyt mielessä mutta tekemättä jäänyt ( kuten niin moni ponteva aie  :vitutus: ). Mihinkäs tarinaan toi näyttävä linnanmuuri tuli, saadaanko lukea sitä täälläkin?

Oon postannut joihinkin ketjuihin kuvia, joissa näkyy kuvausympäristönä mun kuluneen talven askare: nukkekahvila Ullanpulla. Ajattelin laittaa tänne nyt jotain kuvia lisää, joissa kahvila näkyy paremmin.







[/img]











Tää on kokonaan tehty styrofoamista, ajatuksena että on kevyt ja helppo purkaa ja kasata. Tavoittelin ulkoasussa ja hengessä sellaista vanhan suomalaisen puutalokaupungin henkeä. Periaatteena oli myös tehdessä että mitään en osta tätä projektia varten vaan käytän vuosien varrella kertynyttä pikkusälää ja jo mulla olevia huonekaluja. Noi kahvilan kalusteet on miehen kanssa tehty jo keväällä 2009 kahvilaa silmälläpitäen, mutta nyt vasta tuli se kahvila tehtyä niille  ::)
Kahvilan kiinteät kalusteet on tehnyt ihan puuseppä jo vuosia sitten, silloin kun tota kahvilaa piti tehdä eli nekin odottaneet jo vuosia seiniä ympärilleen.
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Milo

Aivan ihana kahvila Täti Monikalla! Käsittämätöntä miten olet jaksanut näpertää ton parissa ja kaikki vielä niin hyvällä maulla valittua/tehtyä!
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.