Dioraamat

Aloittaja Marianne, joulukuu 09, 2013, 21:26:33

« edellinen - seuraava »

Marianne

Aloitan tänne nyt uuden ketjun dioraamoille, kun tuli psykiatrin toimisto tehtyä.  :D

Seinät ovat kartonkia vanerin tai pahvin päälle sinitarralla kiinnitettyinä. Lattia on kontaktimuovia Sinellistä, ja sen olen kiinnittänyt 3-millisen kapalevyn päälle kahdessa osassa. Keskellä erottuu sauma.  :blush: Koko huone on noin 70 x 70 senttiä leveä.




Kuplamuovimatto on kaikkein turhautuneimmille asiakkaille!  :rofl:


Dr. Badcoke kutsuu kierrokselle vastaanotolleen...



Kaapin päällä oleva metallijuttu on sellainen mitä käytetään kitaran kaulassa, että tietyt soinnut saa helpommin otettua. En itse asiassa tiedä miksi sitä kutsutaan? Se on siskon mieheltä lainassa - tosin ei tätä varten.  :D Mutta täällä se nyt toimittaa jonkin koriste- tai käyttöesineen virkaa.  :tongue:





Tänne se Tigerin 3D-esine nyt päätyi. Toistaiseksi se ei siis toimi pöytänä, vaan eräänlaisena stressileluna! Peura pääsi tänne myös, täytettynä koriste-eläimenä.




Ja täällä on se vasta tekemäni ikkuna...




Hylly on Alicen nukkemarkkinoilta peräisin ja sisältää muun muassa Täti Monikan kirjoja, Re-Ment-esineitä, kännykän muistikortin laturin ja mikrohelmiä (lääkkeinä). Hyllyllä on myös kartongilla tai kontaktimuovilla kehystettyjä lääkärikoulujen todistuksia, joihin olen laittanut Dr. Badcoken nimen. Ei sillä että se erottuu, mutta mulle on tärkeää että se löytyy kuitenkin.  :rofl: Hyllyn päällä on vielä tuollainen tasapainoilijafiguuri...




...ja pöydällä toinen. Lisäksi pöydällä on toinen lainaesine; tuollainen jääkvartsi puualustalla. Äidiltäni lainassa. Roskis on Tiger-myymälästä joku kynäteline. Pöydän musta lamppu on Waterstones-kirjakaupasta Lontoosta. Mulla on niitä neljä eri väreissä. Johtona on pätkä virkkauslankaa, joka katoaa tuolin taakse. Pöytä ja muut esineet ovat eBaystä, ja seinillä on netistä printattuja kuvia. 




Unohdin laittaa tänne Dr. Badcoken kuvan, vaikka olen sellaisen kehystänyt ihan tätä varten!  :head-to-the-wall: Ja nimiplakaatti puuttuu pöydältä, kun en tullut sitä ajoissa ajatelleeksi. Seuraavalla kerralla sitten.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

#1
Oi aivan täydellinen! Kauan aiot pitää tuota vastaanottoa? Haluaisin lähettää sulle ensi vuoden puolella jonkun nukkeni terapiaan  :cuteyes: Jos voisit napata muutaman kuvan  ^^

muusikkoukkoni sanoi että se vekotin on kuulemma barri....?

TaruinenAave

Ei vitsi miten hieno!  :shock: Tuonne tohtisi omatkin nuket pistää terapoitavaksi.  :D

Milli

Törkeen hieno!  :aplause:

Pääsispä tuonne avautumaan!  :D Olisi vaikka ja mitä selviteltävää gradustressin ja muiden elämänkäänteiden kanssa.

Ja olispa itsellä tilaa rakennella. *huokaus*
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Marianne

Vai barri... En löydä sillä nimellä siitä mitään tietoa, mutta kuulostaa kuitenkin ihan järkevältä nimeltä kun sitä käytetään apuna barre-sointujen soittamiseen.  :tongue:

Vastaanotto on kyllä vielä ensikin vuonna avoinna.  :D Piti purkaa se pois lattialta heti kuvausten jälkeen, mutta pystytän sen uudestaan heti kun tarvitsee kuvata siinä lisää. Potilaat ovat siis tervetulleita!  :D

Olen itse asiassa tehnyt dioraaman myös psykoterapeutti-psykologille. Laitan senkin vastaanotosta kohta kuvia.  ;)
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

HelloDolly

Hieno kallonkutistajan toimisto, paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.  :cuteyes:

Kitaraan laitettava vekotin on nimeltään capo. Kitaristimieheni sanoi, että sillä voidaan nostaa sävelkorkeutta kitaran otelaudalla. Capo kiinnitetään haluttuun kohtaan kitaran kaulalla.

Marianne

Nyt tulee hiukan pienempiä kuvia. Siirryin isompaan kuvakokoon vasta muutama viikko sitten. Ruotsalainen psykoterapeutti ja psykologi Abigail Thorvalsson esittelee vastaanottonsa. Se on aika lailla feminiinisempi...  :wink:




Muistilaput saa kätevästi kiinni korkkitauluun. Nuppineulat ovat oikeasti korupiikin päitä joissa on vielä helmet väriä antamassa.




Potilaana, tai siis asiakkaana, kuten neiti Thorvalsson heitä kutsuu, voi paremman puutteessa olla vaikka pupulelu. Roskis on klemmarisäiliö ja sohva on korurasia.




Täällä hyllyllä on vaikka mitä sälää... ja seinällä True Blood -kalenteri.  :D




Pöydällä taas yksi noista Waterstones-kirjakaupan lukulampuista ja aika paljon Re-Menttiä. Pöytä on sama kuin psykiatrin huoneessa.




Axl asiakkaana...  ;)




Hups!  :shock:




Myös Abigailin vastaanotto on aina avoinna, ja miesasiakkaat näkyvät saavan erityiskohtelua.  :rofl:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Milli

Lainaus käyttäjältä: HelloDolly - joulukuu 09, 2013, 22:26:11
Kitaraan laitettava vekotin on nimeltään capo. Kitaristimieheni sanoi, että sillä voidaan nostaa sävelkorkeutta kitaran otelaudalla. Capo kiinnitetään haluttuun kohtaan kitaran kaulalla.

Samaa sanoi meilläkin kitaristimies.  :D Oli pakko kysyä, kun jäi häiritsemään.
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

Marianne

Lainaus käyttäjältä: HelloDolly - joulukuu 09, 2013, 22:26:11
Hieno kallonkutistajan toimisto, paljon mielenkiintoisia yksityiskohtia.  :cuteyes:

Kitaraan laitettava vekotin on nimeltään capo. Kitaristimieheni sanoi, että sillä voidaan nostaa sävelkorkeutta kitaran otelaudalla. Capo kiinnitetään haluttuun kohtaan kitaran kaulalla.

Aivan! Sehän se onkin!  :peukku:

Ja kiitos! Tykkään laittaa mahdollisimman paljon esineitä dioraamoihin, että löytyy niitä yksityiskohtia.  :smiley:


Elliot on käynyt Abigailin vastaanotolla jo pari kertaa. Ekalla kerralla se piiloutui kasvin taakse. Oksalla roikkui Abigailin pöksyt Axl:in tapaamisen jäljiltä!  :rofl:




Toisella kerralla Abigail satutti Elliotin käden painamalla sen pitkillä kynsillään timanttipukuaan vasten.  :shock:




Se oli eräänlainen opetus, joka ihme kyllä tehosi niin kuin piti. Abigailin hoitotoimet voivat olla vähän arveluttavia, mutta kyllä mä silti itse valitsisin sen Dr. Badcoken sijasta.  :chuckle:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Ninni-doll

No ehdottomasti sitten joku meidän sankari saa tulla vastaanotolle!!  :aplause: Se barri on ilmeisesti joku muu vekotin, tai taitaa olla joku slangisana?

Adalmina

Mielettömiä dioraamoja. Kyllähän nukkejen kelpaa mennä kumman vaan vastaanotolle.
Mutta erityisesti pisti silmään tuolta Badcoken toimistosta toi Nicholsonin kuva hohdosta!  :D

Milli

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - joulukuu 09, 2013, 23:25:47
No ehdottomasti sitten joku meidän sankari saa tulla vastaanotolle!!  :aplause: Se barri on ilmeisesti joku muu vekotin, tai taitaa olla joku slangisana?

Barri on kuulemma sormien ote kitarasta, jolla ilmeisesti saadaan aikaan sama efekti kuin capolla... jos oikein ymmärsin miulle annetun selityksen.  :D
"From the deepest desires often come the deadliest hate." Socrates

"Jos olisin nuorempi, laihempi, lyhyempi, kauniimpi ja osaisin pitää suuni kiinni, en olisi enää minä." - Tove Idström

whitney

Vau, aivan upeat toimistot!  :cuteyes: Kaikki on yksityiskohtia myöten niin tyylikästä ja tarkkaan harkittua. Täytetty porokin sopii kuvaan niin hyvin. Kyllä siellä kelpaa kallotohtorilla käydä!

Capohan se. Sillä voi nostaa sävellajia. Barre-ote tarkoittaa sitä kun sormella painetaan useita kitaran kieliä tai jopa kaikki kielet samanaikaisesti otelautaa vasten, jolloin sormi toimii samalla tavoin kuin capo. JA sitä Barreotetta tarvitaan barre-soinnuissa. Yritin joskus opetella soittamaan kitaraa, mytta sormien voima ei riittänyt noihin sointuihin  :D http://fi.wikipedia.org/wiki/Capo

Adalia

Mitäs herra tohtori veloittaa käynnistä vastaanotolla ja saako Kela-korvausta  :tongue: Voisin pari nukkea lähettää sinne ;) Upeat yksityiskohdat  :palvoo:
Life in plastic
It's fantastic!

Marianne

#14
Kiitos kaikille! Kumpikin tohtori ottaa vastaan potilaita varsinkin ensi vuoden puolella. Abigail on sanonut taksojensa olevan kalliita, ja kyllä mä luulen että myös Dr. Badcoke veloittaa ihan hirveästi, kun ne on niin 'ammattitaitoisia'.  :rofl: Eli siis nukkejen on paras olla rikkaita. Eikä mitään Kela-korvausta saa, kun näillä on yksityiset vastaanotot!  :D

Abigailin vastaanotolla käy muun muassa poliitikkoja, ne kun tarvitsee paljon terapiaa. Ja siellä käy myös köyhä Elliot, koska Sybil maksaa. Myös köyhät asiakkaat kelpaa siis. Eiköhän Abigail saa niiden kanssa jonkinlaisen maksujärjestelyn tehtyä - varsinkin jos ne on miehiä.  :rofl: Abigail kertoo täällä lisää itsestään:

http://www.ipernity.com/doc/moccasiinicreations/album/342985

Ja täällä:

http://www.ipernity.com/doc/moccasiinicreations/album/343005


Ja täällä puolestaan itsensä esittelee Dr. Badcoke:

http://www.ipernity.com/doc/moccasiinicreations/album/576483



Barre-otteet on vaikeita. Mä olen pitkin syksyä yrittänyt opetella F:ää ja Bm7:ää. F:n osaan nyt kolmella eri tavalla, mutta B-molliseiska ei edelleenkään onnistu.   :naamakämmen: Pitäis taas ottaa kitara esiin ja kovettaa sormia lisää varsinkin nyt kun kitaratunnit loppui. Menen varmaan taas Kansalaisopiston jatkokurssille keväällä.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.