eBay: Käyttövinkit, kysymykset, yms

Aloittaja Aliisa, tammikuu 03, 2013, 18:39:54

« edellinen - seuraava »

Tutu

Itse ostin dream qlown uk:sta ja myyjä löysi samaan hintaan myynnin jo sulkeuduttua dream glow oheistavaraa jotka pisti samaan pakettiin.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Merineiti

Auto on pesussa, kuvia tulee :) ikävä Aliisan tapaus :/ välillä just miettii, onko tahallaan otettu huonolaatuinen kuva, että ite tuotteen laatu ei näkyis niin hyvin, vai vaan huono kamera... Voithan kysyä vielä myyjältä, jos vaikka jotain hyvitystä. Toivottavasti parempikuntoinen Teresa löytyy!
And all I ask is a tall ship and a star to steer her by;

Täti Monika

Onko kenelläkään tietoa, onko ebay ja PayPal muuttanut käytäntöjään siinä, tuleeko huudoista, ostoksista ja maksusuorituksista sähköposteja kuten ennen?
Mä olen aika vähän viime aikoina mitään ostellut ( viimeksi joskus maaliskuussa ja silloin vielä tuli viestit), mutta nyt kun ostin niin ihmettelin kun sähköpostiin ei tullut minkäänlaista viestiä ebayltä tyyliin: You won jne. Eikä PayPalilta tullut sitä Receipt for your payment to....- ilmoitusta.
Laitoin tästä kyllä kysymyksen jo sekä ebaylle että PayPalille, mutta kun niiden vastauksissa voi mennä pari päivää niin ajattelin kysyä täältäkin.

Mun sähköpostiosoite ei ole muuttunut, enkä ole muuttanut mitään suodatusasetuksiakaan siellä.
Aina vähän huolettaa nää ( mun heikoksi) englanniksi tapahtuvat rahansiirtoasiat ... :gonna-cry:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Marianne

Kyllä sieltä tulee ainakin mulle ihan normaalisti ne ilmoitukset. Katsoitko spämmikansionkin, jos ne olis menneet sinne?
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Täti Monika

 :Look_Up: Kiitos  :cuteyes:
Vika taisi löytyäkin. Mun s- posti on entinen saunalahti ja sehän yhdistyi elisaan tossa vajaa kuukausi sitten. Pienellä guuglettelulla selvisi, että elisan s- postin käyttäjillä on ollut varsin paljon ongelmia tämän "uudistuksen" jälkeen, mm. sähköpostit eivät tule perille  :mad:
Toivottavsti vika korjaantuu pian, tai sitten on edessä uuden postilootan etsintä  :vitutus:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Tipitii

Muuttuiko sähköpostin loppuosa tms saunalahden yhdistyessä elisaan?
Tsekkasitko että ebayssa perustiedoissa on oikea email osoite?

Joskus itse turannut näiden kanssa ihan ilman tarkoitusta ....

Mulla on kanssa ihan normaalisti tulleet viestit viimeaikoina.

Täti Monika

 :Look_Up: Ei muuttunut loppuosa ja ebayssa oikea osoite. Odottelen nyt jonkun aikaa josko elisa saisi systeemin toimimaan  :pleeeaaasse:  En millään jaksaisi/ haluaisi vaihtaa meiliosoitetta kun se on niin kauhea rumba. Hirveä määrä paikkoja minne pitäisi muuttaa se uusi osoite ja sitten kuitenkin pitäis vielä käydä kyttäämässä vanhaa jos sinne tuleekin jotain tärkeää. 
Mä oon niin epätekninen henkilö että huolestun aina kun joku tietokoneisiin ja raha-asioihin liittyvä ei toimi normaalisti (ebayn ja PayPalin kanssa vielä se lisäkuumote, että käyttökieli on englanti= mulla heikohko.) Aina on sellainen pelko että joku himoaa meikäläisen hyvin vähäisiä varoja ja imaisee tilin tyhjäksi kun silmä välttää  ::)  :D
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

ajnoon

On niin pitkä ketju etten jaksa lukea....En oo koskaan ostanut mitään ebaysta, jännittää että miten se onnistuu.
Se ilmoittaa nuo lähetyskulut suomeen, esim 26e. Tuleeko siihen enää muita kuluja päälle? Ostatteko paljon ebaysta, olen tosi kiinnostunut vintage barbeista, mutta niitä ei näytä olevan kaupan suomessa...:)

tokkopahka

Lue tosi tarkkaan noista postareista. Jos lukee Global Shipping niin joudut maksamaan samalla verot ja tullit. Jos tule tallisella Priorityna tai First Classina niin ehkä joudut maksamaan samaiset maksut jos paketti jää tulliin. Jos ostaa Euroopasta niin siellä on pari maa joiden postista joutuu maksamaan veroja.
Jos kuvauksessa ei lue että postittaa ulkomaille niin kannattaa kysyä et jospa se onnistuu  :wink: Olen nimittäin tehnyt muutaman tosi edullisen kaupan sillä tavalla  :D
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

ajnoon

Ahaa ok! Kiitos paljon. Eli kulut ovat aikas hirmuiset jos ostaa amerikasta jotain... :( Ostin nyt saksan ebaysta äsken yhden nuken..enkä huomannut tarkistaa noita veroja..

tokkopahka

Saksasta ei tule :) Ja Jenkkien hinnat on välillä sen verran edulliset että postareineen ja veroineen silti halvempa kuin Euroopasta
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Tipitii

Kannattaa tutustua tullin sivuilta löytyvään tietoon jos ostaa Eu:n ulkopuolelta (Jenkkilästä)
saa tiedon mihin maksuihin voi varautua jos tavarat jää tulliin. Ns Global Shippingiä jossa maksaa arvonlisäveron ja muut lisukkeet samalla kun maksaa tavaran, ei kokemusta. Näissä tuntuu olevan niin suolaiset rahtauskulut ja muutkin lisukkeet - olen pyrkinyt ostamaan ebay.comista enää vaan myyjiltä jotka eivät käytä Global Shippingiä. Jos tavara jää tulliin,
ja siitä on maksettava arvonlisävero; nettitullaus on helppoa ja siihen löytyy tietoa täältä palstalta mm tullinimikkeet.

Yhdet ja samat ebay tunnukset käy kaikkiin ebayhin. Vintage  :barbie: ja löytyy myös Euroopasta. Kannattaa kokeilla Iso-Britanniaa Saksaa Belgiaa Hollantia ja Ranskaa, Italiastakin joskus jotain löytynyt. Eu maiden välillä tavaroista ei joudu maksamaan arvonlisäveroa kuluttajakaupassa.

Jennijee

Ostin ebaysta tämmöisen ja odotin, että mitähän hiluja sieltä tulee, kun tuotteen kuvaus on hieman omituinen. Mutta onnekseni sain sitä mitä kuvassa on http://www.ebay.com/itm/131391977373?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT



Korut on huonoa laatua, mutta lasit ihmeen hyvät. Ne sopii Kenille ja isopää-Barbeille. Pikkupäälle ovat hieman liian leveät.

Tutu

Onko kukaan täälä myynyt mitään ebayssä? Kuinka käytönnössä toimii, ja mitenkäs nuo postikulut? Kun itse ostaessa huomaa, että vaatteelle postikulut voi olla 30€?? luulisi suomestakin kirjeen lähtevän tuolla 3.90€ hintaan?
Ottaako ebay välistä ja kuinka paljon?
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

tokkopahka

Se kolmen kympin postarimaksu on paketistä jossa on seurantakoodi ja se tule sitten isossa laatikossa se yksinäinen vaatekappale  :tongue:
Jos aiot myydä niin sano että taviskirjellä lähetettäessä et ole vastussa kirjen katoamisesta. Ja Mimosa osaa sanoa tarkemmin
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..