Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Louhi

Hyvinhän nuo nukkekodin ruoat menevät barbiellekin.

Ehkä minäkin osaisin tuollaisia pahvituoleja tehdä, jos yrittäisin  :whaddado: .

marihau

Nuo kaikki minun tekemät kalusteet on hyvin yksinkertaisia tehdä, kokeilemaan vaan   :cuteyes:

Jennijee

Hyviä kalusteita! :peukku: Louhi, varmasti osaat tehdä jos haluat :peukku:

marihau

Pikkunäpertelyihin mennyt aikaa, vaan eilen tein kaapelikelan ja tänään sain valmiiksi eilen alottamani rottinkituolin Barbitalon parvekkeelle. Tuolin tekoon meni aikaa todella paljon, mutta lopputulokseen olen tyytyväinen.
Kaapelikela on bamu "lautaa" pöytä tapletista purettuna ja keski osan sisällä pätkä pahviputkea, jonka ympärille bambu laudat on liimattu. Kansi ja alaosa on kaksiketrtaiset, ristikkäin liimatut levyt.
Rottinkituoli on pappista, rautalankaa ja paperinarua. Jalat taas samoja sorvauksia ko olohuoneen pöydässä ja sängyssäkin. Harmi että alkavat loppuun.


Tipitii

Hyvännäköinen tuo rottinkituoli  :peukku:
mitä on pappis?
::)

marihau

Pappis on paksua pahvia, oon kehystämöstä ostannut sitäkin lienee käytetään taustoina kehystys töissä. Tosi tukevaa olen käyttänyt kalusteiden rungoissa ja näissä punonta töissä,

marihau


Marianne

#307
Kiitti! Mä nyt poistin sen viestin kun löysin niitä pilvin pimein eBaystä...  :blush: En vaan keksinyt oikeaa hakusanaa aiemmin. Mutta löytyy ainakin kun laittaa hakusanaksi "screw eye pin".  :peukku: Kivempi olisi tietysti löytää niitä Suomesta. Noi sun linkin ruuvit on ikävä kyllä liian pieniä. Siellä silmukassa pitäisi olla tilaa ainakin puolen sentin paksuiselle verhotangolle.
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

marihau

Siinnä tapauksessa löydät niitä ihan kaupasta verhovaijerin kiinnitykseen esim käytetään.

Marianne

Taidan käydä rautakaupassa joku päivä katsomassa jos siellä olisi juuri sopivankokoisia silmuruuveja.  :smiley:
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

marihau

Löytyy myös Tokmannilta, Halpa Hallista, Kärkkäiseltä, Marketeista ja luulempa että ihan tava K- ja S- kaupoistakin, ainakin vähän isommista

Adalmina

Hienoja kalusteita olet tehnyt marihau  :aplause:

Täti Monika

Hyvä, marihau  :aplause: Hienoja huonekaluja olet tehnyt ( ykkössuosikkini on tuo korituoli.)

Silkyn hauskat tölkkituolit tuovat lapsuusmuistoja: mullakin oli tuollainen samantapainen keinutuoli aikoinaan (olisipa vaan vielä tallessa  :gonna-cry: )
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Maritsa

Onkos kukaan yrittänyt väsätä Barbie-kokoisia saunavihtoja?  ::)

Juhannus ja kesä lähestyy, joten vihdoille voisi olla käyttöä...  :blush:

Voisin yrittää itse väsätä, jos jollain olis vinkkejä niiden tekemiseen!  :cuteyes:

avotuli

Lainaus käyttäjältä: Maritsa - toukokuu 17, 2015, 18:09:09
Onkos kukaan yrittänyt väsätä Barbie-kokoisia saunavihtoja?  ::)

Juhannus ja kesä lähestyy, joten vihdoille voisi olla käyttöä...  :blush:

Voisin yrittää itse väsätä, jos jollain olis vinkkejä niiden tekemiseen!  :cuteyes:

Nukkekotiväellä on useita ohjeita vihdoille!
Vaikka tää http://pakarimaki.fi/tiinannukketalot/?p=84
Kauppiaasta keräilijäksi taas