Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

Kuutar

#120
Muuntuvan pikkupöydän saa soijakastikepullosta ja levynpalasta. Käytin itse hillopurkin kantta. Kansi pikaliimalla/kuumaliimalla kiinni pullonkorkkiin ja valmista tuli! Soijapullo on merkiltään Soy-King ja sitä saa ainakin S-marketista. Pullon kyljessä lukee gluteeniton, mutta kastike itsessään on ihan tavallisen makuista, sen takia ei tarvitse jättää ostamatta.

Mallailin useampaakin purkinkantta pöytälevyksi, koosta riippuen tulos näytti baari- tai vaikkapa kukkapöydältä. Seuraavaan pulloon liimaan eri kokoisen kannen. Jos tilaa on vähän, niin pullojahan ei ole pakko jättää talteen, yksi riittää. Lopuista voi tallettaa vain korkit, niin samaan "pöydänjalkaan" saa sekunneissa asennettua mieleisensä kannen.

Maalaan jossain vaiheessa tuon punaisen peittoon jollain nätimmällä värillä. Reunaan voisi liimata pitsihelman tai laittaa päälle nätin pöytäliinan.  :smiley: Ja kun pullossa on edelleen toimiva korkki, niin jalkaa saa halutessaan muokattua tyyliin sopivaksi täyttämällä sen jollain. Loppuvinkkinä, jos joku on yhtä höntti kuin minä: jos aikoo maalata pöydänjalan, tulos on ehdottomasti kaikkein siistein, kun ei yritäkään sutia pintaa pensselillä tai suihkia spraylla, vaan lorauttaa maalia pullon sisään ja ravistelee pulloa, kunnes maalia on joka paikassa.





*muoks* Vielä yksi kuva ekasta tuunauksesta. Kakunkoristeita pullossa, liinana lautasliina.

kettujasusi

Vielä tuli mieleen joku pahviputki, vaikka semmoinen mikä on kangaspakan sisällä. Olisko tarpeeks iso? Siitä vois saada ovenkin.

Kuutar

Lainaus käyttäjältä: kettujasusi - syyskuu 13, 2013, 16:03:55
Vielä tuli mieleen joku pahviputki, vaikka semmoinen mikä on kangaspakan sisällä. Olisko tarpeeks iso? Siitä vois saada ovenkin.

Tulipa muuten kiire! Kerrankin mies on ollut juuri sopivan hidas. Minähän vein sellaisen putken muutama päivä sitten roskiskyytiä odottamaan, kun siitä tuli koko ajan riitaa lastenhuoneessa. Nyt se on taas tallessa.  :D

Ninni-doll

#123
Hyviä pöytälevyjä saa esim tuikkualustoista ja lasinalusista. Tässä yksi pyöreä lasinen tuikkualusta jota oon käyttänyt kantena kahdessa eri pöydässä

1. Pöydänjalkana Secret Spells Barbien härveli joka maalattu mustaksi


2. Pöydänjalkana joku ihmeen uskonnollinen koriste josta irrotin ristin ja käänsin nurin päin

Alice

Lainaus käyttäjältä: Ninni-doll - syyskuu 14, 2013, 22:11:04
2. Pöydänjalkana joku ihmeen uskonnollinen koriste josta irrotin ristin ja käänsin nurin päin

:rofl: Sori, pisti naurattamaan  :D

Tosi kivannäköiset pöydät  :peukku:

Kuutar

Kopioin mummon vanhan röpelölasisen keittiövalaisimen käyttämällä pohjan Creme bonjour cuisine-purnukasta, sivelemällä siihen liimaa ja ripottamalla sokeria päälle. Karkeampi sokeri olisi ehkä ollut tarpeen, mutta sekä merisuola että raesokeri olisivat olleet liian karkeita.




Vivi

Aivan loistavia oivalluksia taas täällä! Kuutar, lamppusi on tosi hieno! Miun mielestä sokeri on just sopivan kokoista tuohon varjostimeen, mut sehän on makuasia.  :smiley: Miullakin on noi Secret Spells nukkien telineet tallella juurikin tuosta syystä. En oo vielä saanu aikaiseksi maalata niitä, mutta musta lienee niidenkin tuleva väri. Asetelma tuossa Ninnin kakkoskuvan pöydällä on aivan ihastuttava. Vaikken ite olekaan niin kukkakuosin ym. ystävä nukkekoossakaan, niin tuo on todella kaunis. Lamppu on erityisen sievä ja yhdistettynä noihin tavaroihin... Niin ihanan romanttista!  :hbeat:
If it makes you happy...

Täti Monika

 :Look_Up: Jep, kivoja kekseliäitä oivalluksia täällä!
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

DarkJedi

Pikku Kakkosessa on taas hyviä askarteluohjeita Barbien taloon. Kun näin perjantaisin tulee Taitoset.  :D

yle.fi/pikkukakkonen/#taitoset


Louhi

Hitsi, kun olisi väritulostin! Oli tuolla Taitosissa hienoja kaakeleita ja tapetteja.

Satumaa

Ompas kivat sivut joo, voisi olla mullekin tarpeeks yksinkertaiset ohjeet jos on lapsille suunnattu kerta.  :chuckle:
Kakku-idea oli hauska, kermavaahtopurkin korkista.  :cuteyes:
sometimes being invisible has it's advantage

kuuma92

Olen tässä miettinyt :pohdiskelua: miten barbielle ja FR nukeille voisi tehdä itse meikkejä
olen tekemässä FR nukelle kauneus pöytää johon tarvitsen
meikkejä ja haluaisin aidon näköisiä niistä  jos tiedätte ideoita 
niitätarvitsen kiitos  :smiley:



Satumaa

sometimes being invisible has it's advantage

Ninni-doll

Laivanupotuspelin nappulat on ilmiselviä barbien huulipunia  :peukku: (jos sattuu ajelemaan nurkissa moinen peli)

Satumaa

My FroggyStuffin youtube-kanavalle oli tullut nukkestandin ohje, ja päätin kokeilla heti variaatiota:

sometimes being invisible has it's advantage