Itsetehdyt kalusteet ja tarvikkeet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:45:55

« edellinen - seuraava »

FatFashion

Tosi mahtavan näköinen hyllykkö!!  :cuteyes:
Turha surra kun on jo paskat housussa.

avotuli

Upea kerrassaan! Pitääkös tässä alkaa viritteleen näyttelyä...
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Tutu

Upeahylly Vivi! Voi kun saisi tuollaisen. Ajattelitko myyntiin kenties tehdä?  ;)
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.

Vivi

#393
Kiitos kaikille.  :smiley: Sorry, mutta noita pohjia ei oo kuin kaksi ja molemmat kyllä meinasin pitää itelläni.  ;) Innostuin noiden jälkeen värkkäämään vielä lampun helmistä, napeista ja tapetista. Täytynee laittaa siiitäkin kuva.  :smiley:

Toi Fatfashionin nojatuoli on muuten iiiiiihana. Täytynee katsastella noita ohjeita tarkemmin. Tuommoiset olis kivat valkoisena. Ja sitä tilaahan ei edelleenkään oo, mutta järjestetään!  :cuteyes:
If it makes you happy...

Hunajasieni

Siis voi kistus että on taitavaa porukkaa tällä foorumilla! Aivan älyttömän hienoja juttuja kaikki tehnyt! :palvoo: Upeita sermejä, huonekaluja, sarjiksia jne. Ja valaistu kenkähyllykin! Miten teillä riittää kärsivällisyys?  :D

Itse olen kanssa välillä jotain räpeltänyt mutta tuntuu ettei ne ole ollenkaan yhtä hienoja...  :cuteno:

Tämä on kyllä pullipeille tehty, mutta on samaa skaalaa joka tapauksessa (jotku barbin vaatteet mahtuu pullipille, pää on vain suurempi). Tein sen joskus kun pullippeja oli paljon ja piti saada porukka istumaan (olohuoneeseen). :) Toinen pää on tuossa kuten divaani.
Materiaaleinä on pahvi, styroksi, loimusametti, musta trikoo ja mahdollisesti jotain mitä en muista. Liimaa tietty ainakin.

pelkkä sohva:


ja nukkejen kanssa:




Hmm. En ole hirveästi huonekaluja (alusta loppuun) tehnyt, mutta ainakin toisen sohvan olen tehnyt. En löytänyt siitä kuvaa, toisaalta ei se kovin ihmeellinen olekaan. Siinä on pahvia, kuvioitua kangasta ja vaahtomuovia.

Toivottavasti alkais nukkekotisisustuskärpänen purra, mulla on yks vitriini ihan tyhjänä ja sinne ajattelin tehdä tän skaalan nukeille huoneita. Kaipaan sitä kovasti, on tylsää kun kaikki nuket istuu/seisoo hyllyssä riveissä...

FatFashion

Jos innostut tekemään huonekaluja niin laitoin linkin sivulle jossa on järkyttävän hyvät tutoriaalit huonekalujen tekemiseen.
Kivan divaanin oot tehnyt  :smiley:

http://1inchminisbykris.blogspot.co.uk/search?updated-min=2014-12-31T22:00:00-08:00&updated-max=2015-10-19T13:53:00-05:00&max-results=15&start=1&by-date=false
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Hunajasieni

#396
Tosi hyviä tutoriaaleja kyllä FatFashion, kiitos! Mä vaan vähän luulen että mulla ei riitä kärsivällisyys tuon näpräämiseen, aika vähän loppujen lopuksi oon tehnyt nukkejen huonekaluja. Kunhan alan miun nukkekotivitriiniä sisustamaan niin näkee sitten tarviiko jotain lisää. Olen enempi huonekalujen tuunaaja kuin alusta loppuun asti tekevä, tosiaan palaa päreet helposti pientä juttua näprätessä...  :D Enkä edes aloita siitä kun menee ihan päin mäntyä...

Oisko kellään mitään hyvää vinkkiä millä kannattaisi kiinnittää tapetti vitriiniin? Mä haluaisin laittaa nukkekotivitriiniin tapetit, mutta jos joskus haluan vaihtaa järjestystä tms. niin kiinnityksen pitäisi lähteä helposti irti... Tietysti se ei myöskään saisi kupruttaa ja pitäisi asettua sievästi paikalleen.  Liima? sinitarra? joku muu, mikä?

Lizette

Miten olisi sopivankokonen ohut levy mille kiinnität tapetin? Voit vaikka pistää eri puolille erilaiset niin saat kaksi ilmettä vain levyä kääntämällä. Irtolevystä on myös helppo irroittaa tapetti vailla olisi liisteröity tai tapetoida / maalata uudelleen. Levy itsessään pysyy todennäköisesti jollain pienellä tapilla tai kiilalla pystyssä (tietämättä nyt millainen vitriini on).

FatFashion

Sotilasvaimojen kikka oli tehdä maissitärkkelyksestä ja vedestä liisteriä. Tapetin sai kevyellä kostutuksella pois. Saattaa lähteä jopa ihan repimällä.
Turha surra kun on jo paskat housussa.

Hunajasieni

#399
Lizette: Hmm, ohut levy kuulostaa tosi järkevältä vaihtoehdolta, mulla ei käynyt mielessäkään! Vaikka jotain voimapahvia tai mikä se onkaan nimeltään, se on kyllä tosi kätevää tavaraa! Lujaa ja kevyttä. Vitriini on perusmallinen, mielestäni. Siinä on lasiovet, muuten kaikki osat on puuta. (Ja pitää ollakin, en halua lasilattioita! :D )



Hylly on tämäntyyppinen/tyylinen (kuva on eri vitriinistä) mutta kaikki hyllyt ovat puuta ja niitä on vähemmän. Tai lastulevyä todennäköisemmin. ::) Takalevy on sitä ohutta levyä mitä yleensä käytetään näissä takalevynä, mielestäni keskellä menee muovilista joka yhdistää takalevyt toisiinsa keskeltä.

Jos vitriini olisi oikeaa puuta niin FatFashionin kikkakin kuulostaisi hyvältä. Pelkään kuitenkin että levyn pinta lähtee tapetin mukana (tai kastelu vetyttää sen pinnan piloille), nää kun on näitä "halpiksia"... Lastulevyssä on tosiaan pintalevt joiden sisällä on sitä lastua, ja puupuolella tuli huomattua ratkaisevat erot umpipuun ja lastulevyjen välillä... Umpipuinen tosin on kallis ja painava, että siksi varmaan nää lastulevyt on yleistyny! Toki onhan se usein myös hienompi, mutta minä ainakin yritän päästä mahdollisimman halvalla!  :D

(Edelleen saa heittää vinkkejä, kaikki apu on tervetullutta! :cuteyes: )

Lizette

Onko takalevy naulattu pikku nauluilla kiinni viimeisenä kootessa? Silloinhan voit ottaa koko takalevyn irti ja naulata tilalle tapetoidun version. Mittaamalla hyllyjen välit voit tehdä myös joka kerrokseen eri tapetin.

Hunajasieni

Mulla taitaa olla yks kiinteä hyllylevy siinä joka on myös takaseinässä kiinni. En ole varma saako sitä nätisti irti kun hyllyt on lastulevyä. Siinä taitaa olla liimaakin, ainakin se vaikutti olevan tosi napakasti kiinni taustassa. :/ Se kyllä kuulostaa hienolta että ois vaan irrottanut, sitten oisin voinut kiinnittää tapetit ns. väärälle puolelle jolloin puulevy jäisi siistiksi. Sitten sen voisi halutessaan kääntää ympäri. Eikä seinää vasten jäävät tapetit haittaisi ketään.

Lizette

Liimaan voi kokeilla ihan mattoveistä, ainankin jos on erikeepperiä tai vastaavaa. Toisaalta jos haluat tapetin niin voithan hävittää nykyisen takalevyn kokonaan ja laittaa uuteen toiselle puolelle tapetin ja toisen vaikka maalata valkoiseksi tai muuten neutraaliksi?

Satumaa

Olisiko jotain hyvää vinkkiä, millä suht pienellä vaivalla saisi hyvännäköisiä tuoleja Barbien ravintolapöytiin??  :smiley:
Eli kyseessä olisi määrällisesti about 16 tuolia, tosin jos tekis neljän hengen pöytiä, niin vois mennä tuplatenkin...

Haluaisin niiden kuitenkin olevan siistinnäköisiä ja kestäviä, että kestäisivät säilyttää ja käyttää myöhemminkin. Että samalla vaivalla senverran lisävaivaa, ettei olisi ihan kertakäyttökamaakaan...
Ja että silmä kestäisi katsella ja valokuvata eri suunnistakin.  :blush:

Ei tarvisi olla kovin monimutkainen, eikä välttämättä selkälautainenkaan, tosin se olisi hienompi jos ei mee kovin vaikeaksi ja aikaavieväksi.

Pöytinä on kynttilän peilialuset, asetettuna kynttilänjalan päälle. Semmoinen tuikkujalka, jolla on vähän korkeutta, Tigeristä joskus aikaa sitten hankittu niitä kiiltäviä eri väreissä, missä on vähän peilihohdepinta, jos joku muistaa. (Kuvankin voin liittää myöhemmin).

Eli sais olla moderniakin tyyliä, muttei välttämättä ihan baarijakkara, kun olis kuitenkin ruokapöytiin ruokasaliin.
sometimes being invisible has it's advantage

Tutu

Saattais satumaa saada halviten ja vähällä vaivalla ebayllä kiinasta.
How we behave toward cats here below determines our status in heaven.