Itsetehdyt vaatteet ja asusteet

Aloittaja Jennijee, marraskuu 26, 2012, 17:41:47

« edellinen - seuraava »

Magia84

Vau, mikä myssy.
Olen itse kans alkanut ompelemaan Barbeilleni vaatteita ja nuo ompelukseni näyttävät ihan olemattomilta näitten upeiden teosten rinnalla. Ehkä vaatii vielä vähän harjoitelua, että yllän tuolle tasolle.  :cuteyes:

Mahtavia vaatteita koko ketju täynnä.  :aplause:

Jennijee

Magia, kyllä sinä osaat tehdä mitä vain, kun vain päätät niin  :wink:

avotuli

Lainaus käyttäjältä: Jennijee - syyskuu 11, 2014, 13:43:10
Magia, kyllä sinä osaat tehdä mitä vain, kun vain päätät niin  :wink:

Niinpä!

On muuten törkiän hieno tuo tykkimyssy! Ja muukin puku!
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Letizia

Uuu, miten upea myssy! Ihanat värit.

Adalmina

Onpa hieno myssy kirjailuineen!  :palvoo:

Nanariaana

Kahlasin aamutuimaan tän ketjun läpi, ihan vaan inspiraatiota etsin. Sissus sentään miten upeita vaatteita ootte tehnyt! Itsellä olis tarkotus alkaa tekemään enemmänkin barbien vaatteita, ainakin on rima korkeella kun katsoo teidän luomuksia. Viimeks joskus lapsena tehnyt....

Kenille tartteis saada vaatteita, yllätys että niitä ei kauheesti oo varastossa. Mutta pitää ensin kahlata kaikki vanhat käsityölehdet läpi, niissä pitäis olla jokunen valmis kaava. Kattoo miten muijan käy, lentääkö ompelukone seinään vai ei....

Magia84

#321
Kiitos tsempeistä, yritys on ainakin kova oppia ompelemaan.  :peukku:
Ois pitänyt nuorena olla innostuneempi koulussa käsityötunnilla, niin nyt ei tartteis kiroilla niin useasti ompelukoneen äärellä.  :rofl:

:Look_Up: Nanariaana itse löysin Barbin vaatteiden kaavoja vanhoista Suuri Käsityölehdistä. Lehtien numerot oli 1996/12 ja 1990/10. Tuossa jälkimmäisessä oli Barbien tyylipukuja. Hienoja, mutta kaavoilla tulee aika isokokoisia mekkoja, että ei kannata kauheen suuria saumavaroja laitella.

Jennijee

Taitaa olla aika pitkälti ne SK-lehden kaavat niitä "helppo pukea" kaavoja. Kannattaa muokata niitä ja yksi asia mikä tekee nuken vaatteista mahtavampia on, että tekee paljon saumoja, ihan niinkuin ihmisten vaatteissa. Ja juurikin tyköistuvuus tekee vaatteesta upean. Pienet printit kankaissa, nappeja, taskuja, vetoketjuja, tikkauksia yms. yms. Joskus kaavoja täytyy muokata milli sinne ja milli tonne, ennenkuin mallista saa mieluisen. Protomallin tekoa ja sovitusta kannatan. Kaikki kokeilemaan nyt, hep hep! :peukku: :smiley:

Nanariaana

Kiitos neuvoista, mulla ei kyllä enää taida olla noita vanhoja lehtiä tallessa, mutta voin laittaa tänne sitten tietoa kun löydän kaikki lehdet joissa kaavoja on. Joku kirjakin mulla aiheeseen liittyen pitäis löytyä.

avotuli

Kirjasto pelastaa! Sieltä löytyy myös lempparini Ternsoen Barbien Puvusto, kans helppoja mutta jalostuskelpoisia, myös Kenille!
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Jennijee

Sain Vehkalahden kansallispuvun tykkimyssyn kokonaan valmiiksi. Sitten kun koko nukke pukuineen on valmis, näette enemmän.


Milo

Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Täti Monika

"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Ivla

On kyllä mahtavaa käsityötä.  :hbeat:

avotuli

Järisyttävää.  :palvoo: maestro jennijee!

Tässä kun itte koettaa kötöstellä  :head-to-the-wall: jotain päällepantavaa MoxieTeenzilleen, ihan simmotte hiukan vihertää nassu tuota työnjälkeä katsellessa.  :naamakämmen:
Kauppiaasta keräilijäksi taas