Vintage nukkejen keräilystä

Aloittaja piina, maaliskuu 05, 2013, 20:16:47

« edellinen - seuraava »

piina

Vintage puolella on varsin hiljaista :whaddado: syitä siihen!? Ja ihan mitä vain juttua nukeista toivon tähän.

Itselläni on nukkeja riittävästi ja asuja myös.
Puuteita on tietysti, mutta ne mitä puuttuu ovat sellaisia joihin ei ole varaa tai niitä ei löydy. :blaah:
Samoin tilan puute on pistänyt pisteen kokoelman kasvattamiseen.
Tytön Monster High nukkekokoelma on kasvamassa ja minun nuket saivat lähteä hänen huoneestaan.
Nukkejen kunnostus on myös jäänyt juuri tilanpuutteen takia vähälle...miksi kunnostaa, kun ei saa esille.

Mites muilla?
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

Adalia

Alunperin ei pitänyt vintageja keräillä  :wink: Mutta Suomesta olen löytänyt vähän kärsineitä mutta persoonallisia vintage-neitoja halvalla :D Aarteeni on Swirl Ponytail  :hbeat: Ja Aurora on parin vanhan Midgeni kasvot taikasiveltimellään ehostanut   :palvoo:

Miesnukkeja on Ken ja Alan - toistaiseksi...
Life in plastic
It's fantastic!

Ninni-doll

Mulla on varmaan suurin intohimo nukkeilussa nuo vintaget ja aika lyhyen ajan sisään niitä on kertynyt muutama hyllyllinen  :cuteno: Ne on jostain syystä sellaisia, että kun esim netissä selaan nukkeja ja vastaan tulee vintage, niin sydän pompahtaa eri lailla kuin muiden kohdalla. Mun vintageista suurin osa on hyvässä kunnossa mutta mua ei yhtään haittaa jos nukke on vähän kärsinyt. Se vaan jotenkin kuuluu aikaa nähneeseen neitiin että sillä on sormia vähän jyrsäisty, meikki kulunut ja vihreää korvissa  :cuteyes: Muutaman oon ostanutkin vähän rähjäisinä ja se on sitten kiva projekti saada ne vähän parempaan kuntoon.
Vielä enemmän kuin 60-luvun alun ja puolivälin vintageja, rakastan mod ajan nukkeja  :hbeat: Niitä mulla on eniten ja etenkin Barbien ystävät kiehtoo räpsyripsineen (PJ, Stacey ym)

Tipitii

Vähän samoissa fiiliksissä kuin piina.
Nukkeja on kutakuinkin riittävästi, tiettyjä asuja ei löydä / ovat liian arvokkaita.
Silmät pidän kuitenkin auki koko ajan näiden varalta.
Kokoelma pitäisi saada esille kunnolla, nyt tönöttävät tuolla kirjahyllyssä kuin muikut kalavakassa ahtaasti.
Kunnostettavaa on sekä nukeissa että vaatteissa, joten tekemistä kokoelman kanssa on
jatkossakin. Vanhojen vaatteiden pieni ehostaminen ja korjaaminen on mukavaa puuhaa.
Jo pelkkä silitys saa ihmeitä aikaan ryppyiselle vaatteelle.

Aliisa

Mulla on aika vähän vintage-nukkeja, mutta innostusta niihin on edelleen. Niitä tulee tosi harvoin etsittyä Ebaystä, kun jotenkin ajattelen, että ne ovat niin kalliita, ettei mun huuto voittaisi kuitenkaan. Tänään olin päättänyt huutaa kahta vintage-Keniä, mutta sitten missasin. Harmitti kauheesti jälkeenpäin, kun huomasin niiden menneen kaupaksi aivan pilkkahintaan (toinen oli vain 6,70 eur postikuluineen). Olisi pitänyt vaan koittaa huutaa niitä.

Ostin just vähän aikaa sitten Huuto.Netistä paljon vintage-vaatteita ja nyt kiinnostais ostaa vaatteille käyttäjätkin. ;) Täytyypi mun alkaa selailemaan Ebaystä vähän tarkemmin sillä silmällä.

Ja sit mun pitäs ostaa jostain pari vintage-kroppaa. Mulla on yks bubblecut ja Quick Curl Barbie ( netistä löydetty kuva: http://www.fashion-doll-guide.com/images/quick-curl-barbie-question-about-the-beads-in-her-hair-21401814.jpg ) olleet ilman vartaloita jo vuosikausia. Quick Curlin mekkokin olisi. Quick Curlin hiukset ovat kyllä aika kummallisen näköiset, ihan kuin jotain onkisiimaa. Ihan jäykkää ja kuivaa. En ole koittanut käsitellä sitä mitenkään, kun nyt suurinpiirtein järkevältä näyttää kuitenkin. Sitten mulla on Quick Curl Kelley, jonka hiukset on ihan eri materiaalia, semmoista pehmeää. Latvat olis kyllä kivaa kihartaa kummallekin, mutten ole vielä uskaltanut, kun en ole varma voiko noiden nukkejen hiuksiin käyttää esim. kuumavesikäsittelyä.

piina

Quick Curlin hiuksissa on ohutta rautalankaa, joten tuo kuumavesi käsittely ei oikein tehoa. ::)
Toden näköisesti Kelleyn hiukset on vain kulumattomat ja siksi tuntuu pehmeiltä...pitäs sitä lankaa sielläkin olla. Yleensä noilla on aika kuluneet karkeat hiukset, kun rautalanka on mennyt monelle sykkyrälle ja hikset kuluneet. Pistä kuvia päistä! :peukku:
Kaikki jää  aina viimetippaan ....

tokkopahka

Vinyagevaatteet sopi tosi hyvin Fashion Royalteille  :wink:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Avasund

Ongelma on se, että jos löytää ihanan vintagevaatteen, on pakko ostaa taas uusi nukke. Kierre vain pahenee, koska kaikki pitää saada esille.
Tosin Ninni-dollin ja TaruisenAaveen kanssa pääteltiin, että silkkarit ovat riittävän arvokkaita pitämään yllään vintageasuja.
Töihin siitä!!

Ninni-doll

#8
 :Look_Up: Juuri näin! Mulla vintaget, Silkit ja Fashion Royaltyt käyttää samoja vaatteita  :peukku:

Aliisa, minä tein Quick Curl Deluxe Barbielle niin, että laitoin sille papiljotit päähän (alumiinifoliota katkaistun pillin ympärille) ja tuikkasin kuumaan veteen koko eukon. Kyllä se siitä vähän oikeni. Ja ne rautalangat sain asettumaan niin, että laitoin nuken kaulan ympärille pienen läpinäkyvän kumilenkin, se pitää tukan juuri siitä kohtaa kiharalla ylöspäin kuin alkuperäisessä kampauksessa

MarjaanaS

http://www.ebay.com/itm/HUGE-LOT-1950S-60S-VINTAGE-BARBIE-KEN-SKIPPER-COLLECTION-FASHION-SHOP-/350694469230?pt=US_Dolls_Bears_Toys&hash=item51a704ee6e

Tuota katsellessa iski pelko, että painan vahingossa Buy It Now-nappulaa, ja sitten vielä vahvistan ostoni.  :shock:

Ei onneksi myy Suomeen, joten pitäisiköhän sittenkin käydä painamassa sitä nappia...

tokkopahka

Kysy pois  ;) ehkä hän postittaa  :devil: Nimittäin joskus ne myyjät tekevät tuommoisia ilkeyksiä meille suomalaisille  :devil-4:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Ninni-doll

en painelis nappia tuohon hintaan tahalleen enkä vahingossa  :cuteno: Itse sain ennen joulua melko lailla pienemmän lotin hintaan 169$ ja sisälsi 10 vintage nukkea kuitenkin. Hyvässä kunnossa kaikki. Välillä noita saa tosi halvalla kun jaksaa selata...

tokkopahka

Aina välillä tekee löytöjä, jos vaan jaksa kytätä eBayta  :cuteyes:
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Adalia

Mä olen löytänyt kaikki vintageni huutonetistä :D
Life in plastic
It's fantastic!

MarjaanaS

"ALL ORIGINAL AND SOMETHING NO ONE ELSE WILL EVER OWN"

Lähtöhinta 8000$, no ehkä joku Dubain öljysheikki innostuu ostamaan nämä lapselleen lahjaksi.

http://www.ebay.com/itm/RARE-VINTAGE-BARBIE-WITH-KEN-MIDGE-SKIPPER-IN-GOOD-CONDITION-/200922083683?pt=US_Dolls_Bears_Toys&hash=item2ec7e3b163