Vintage tunnistusta

Aloittaja Ninni-doll, joulukuu 11, 2012, 15:08:29

« edellinen - seuraava »

Ninni-doll

Kukahan tämä tumma neito mahtaa olla? Hän on 70-luvun puolivälin tienoilta ja ajattelin ensin että Quick Curl Cara, mutta hänellä on tuollainen nypykkä selässään jolla ilmeisesti koivet on liikkuneet. Päättelin siitä, että olisiko Ballerina Cara, mutta katsoin Ballerina Barbien selkää, niin ei sillä tuollaista ole! Ja onko hän Cara vai Christie? Jenkeistä hän saapui ja siinä luki vaan että Christie




Täti Monika

#1
Kyseessä on Free Moving Cara vuodelta 1975.
Sen nupikan tarkoitus on "vapauttaa" nuken ylävartalon liikkeet, paketissa kunkin nuken mukana tuli muistaakseni ainakin tennis- ja golfmailat.
Sarjaan kuuluu (tietääkseni) 5 nukkea: Barbie, Ken, Cara, Curtis& PJ

- ja sitten vielä se superharvinaisuus Free Moving Valerie, eurooppa- Malibun nassulla ja free moving- mekanismilla varustettu nukke.( Itselläkin siintää se vain päiväunissa  :gonna-cry:
"On vaikea löytää rauhaa itsestään, mutta mahdotonta mistään muualtakaan"

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Ninni-doll

Uskomatonta! Ihan ensiksi yritin selvittää onko hän Free Moving Cara, mutten löytänyt mistään kunnon tietoa joten hylkäsin sen teorian. Todella paljon kiitoksia Täti Monika!!!  :hug:

DarkJedi

Adalian linkkiä kun katselin niin nyt sitten selvisi minulla lapsesta asti nukkejen mukana pyörineen (ja sittemmin hävinneen) "muovihökötyksen" tarkoitus: sehän on ollut seisomateline! Miten kummassa se on minulle päätynyt en käsitä koska omia muotinukkeja minulla ei ainakaan pitäisi olla ennenkuin vasta Daisy jonka sain kun olin täyttämässä 6 ja muutettiin mummolasta omaan taloon. Silti tuo mysteerinen esine on ollut minulla jo kun asuttiin vielä mummolassa.

Hyvin, hyvin hämärä mielikuva minulla on kuitenkin siitä että olisin leikkinyt tuolloin mustaihoisella suht lyhythiuksisella Barbiella. Äiti ainakaan ei muista että minulla olisi sellaista koskaan ollut, olisiko kyseessä ollut jonkun sukulais- tai tuttavatytön nukke. Kun tuolloin kyläiltiin ja sukuloitiin paljon.

Paukku

Mahtaisko joku pystyä tunnistamaan hänet tästä sameasta kuvasta?
Päälaki on kalju ja mukana tuli peruukki.



Parempaa kuvaa ei tähän hätään ollut.
Ikuinen pikku tyttö

Adalia

Swirl Ponytail - en tiedä tarkemmin...
Life in plastic
It's fantastic!

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Ninni-doll

Näyttää olevan. En kyllä ole tuollaista vaaleata ennen nähnyt!

Paukku

Ikuinen pikku tyttö

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Maritsa

Lainaus käyttäjältä: Adalia - kesäkuu 20, 2013, 10:36:05
Onko Fashion Queen Barbie?

Vintage Fashion Queenin alkuperäinen tukanväri on ruskea.  :lecture: Onkohan joku maalannut itse tukan uudestaan?  :shock:

Ninni-doll

Ihme juttu kun en tuollaista vaaleaa ole nähnyt mutta kyllä sillä se oikeanvärinen pantakin näyttää olevan siinä  :D Mystinen eukko

Adalia

Eiks tää oo "melkein vintage"? :D

Made in Korea, peppuleimat niin pienet etten saa selvää, selässä erikseen vielä sana Korea. 1967 Mattel Inc ja pakarassa nro 3.

Life in plastic
It's fantastic!

MarjaanaS

Hän on varmaankin eurooppalainen Funtime Skipper vuodelta 1974, sillä ainakin on selässä Made in Korea vielä erikseen.
Jos muissa leimoissa lukee
c 1967 Mattel Inc.
U.S. Pat'd
U.S. Pats. Pend
Made in Korea

...niin sitten on varmasti!