Silkkien vikoja

Aloittaja Silky, toukokuu 07, 2015, 00:09:29

« edellinen - seuraava »

Silky

Millaisia vikoja tiedätte silkeillä olevan?  :blaah:

- Päät kasvavat
Vika vai ominaisuus?  :D  Pään paisumiselle oma aiheensa...

- Jotkut nuket pyrkii kellastumaan
Ainakin vuoden 2007 Ingenue on niitä, minusta niitä oli muitakin. Mattel korvasi viallisia kappaleita "uusintapainoksilla". Mulla on just tuo Ingenue, ei vaihdettu, ja se ei ole kellastunut, ei ainakaan vielä  :peukku: On kylläkin mahdollisimman varjossa; kuulemma päivänvalo pahentaa kellastumista. En tiedä koskeeko kaikkia vai vain muutamia kappaleita.

- 2010 Tributelta murtuu olkapäät
Tributen ilmestyessä tästä oli juttua. Silkin raajat on kuminauhoilla kiinni ja olkapäästä murtuu se koukku / tappi mihin kuminauha kiinnittyy, ja nukelta putoaa käsivarret pois. En tiedä korvasiko Mattel näitä...

- 2011 Russian Verushkalla ohuet hiukset
Tästä kuulin jotain jossain vaiheessa, mutta epäilen höpöhöpöksi. Mun lempparinukke ja ihan normaali roottaus (kaikilla kolmella)

- 2015 Boucle Beauty surkeasti maalattu
Uusin kohu, kuvia löytyy ympäri nettiä. Maalaajalla on vähän käsi tärissyt  ::) Ainakaan tällä hetkellä Mattel ei taida olla halukas vaihtoihin.
Tää nukke kiehtoo mua siinä määrin että joudunkohan ostamaan  :chuckle: Tahtoisin nähdä onko se oikeasti niin kamala  :D Ja tietty toivon että olisi tuuria ja tulisikin hyvä...


~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Vivi

Yksi kellastuja oli muistaakseni myös Red Hot Reviews. Todella harmillinen juttu nuo laatuviat, varsinkin kun ne alkavat nykyään olla enemmänkin sääntö kuin poikkeus.  :eieieiei:
If it makes you happy...

Milo

Saa nähdä miten tuon Boucle Beautyn kanssa käy... Tilasin ennakkoon sellaisen Windy City Dollsista mutta he kuten useampi muukin dealeri on laittanut tilaukset holdiin kunnes Mattel on tutkinut asiaa. Onhan ne silmät ihan sutaisten tehtyjen näköisiä mutta huvittaa Mattelin eka kommentti että ne on tehty Robert Bestin piirrosten mukaan. Jos piirroksissa onkin epätasaisuutta, niin tuskin Robertin tarkoitus oli saada se mukaan myös valmiiseen tuotteeseen.
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

Marianne

Mattel mokasi ja selittelee nyt.  :D Luonnosta on jälkeenpäin sotkettu digitaalisesti jotta sopii yhteen nukkejen sotkutyylin kanssa. :rofl:


https://www.flickr.com/photos/47539359@N02/17291630866/in/photolist-sm18qE-rhEwEC
Never take beauty for granted - for beauty does not lie upon your shell, but upon your mind and your soul.

Silky

#4
Lainaus käyttäjältä: Vivi - toukokuu 07, 2015, 05:38:08
Yksi kellastuja oli muistaakseni myös Red Hot Reviews.
Jeps! Red Hot Reviews on yksi niistä. Lisäksi Ingenue, Hollywood Bound ja Siren. Hyvä kun tsekkasin... se on laitettava Siren kans varjon puolelle  :head-to-the-wall:
http://collectdolls.about.com/od/barbiemodern/a/barbierecall.htm

Boucle Beauty taitaa olla "on hold" monella myyjällä nyt. Nuo Mattelin kootut selitykset on kertakaikkisen surkuhupaisia. Ensin sählätään ja sitten sanotaan että aikomus olikin tehdä tällainen  :naamakämmen: Eihän nuo aikaisemmat luonnoksetkaan (mitkä luonnokset muka on?! sehän on LUONNOS) ole valokuvantarkkoja olleet, mutta nukeista on tullut ihan hyviä.

Itse näen tämän niin että Mattel osoittaa kuinka paljon arvostaa asiakkaitaan  :blaah:
Muutenkin taso on laskenut tosi paljon, näkee selvästi esim. playline nukkejen kohdalla; liimapäitä, kaikki korut ym. mahdollinen on valettu nuken kroppaan kiinni... Kiitos Mattel, kiitos hirveän paljon  :devil:

Joka tapauksessa tuo Boucle Beauty kiehtoo... Olis niiiiiiin kiva nähdä miten kauhea se on  :D
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

Siis mitä hiivattia?!? Oikeasti? Ei voi olla totta. :cuteno: Ovat vielä sutanneet noita kuvia, voi hohhoijaa. En tiedä pitäisikö tässä nauraa vai itkeä. :D
En tajua mitä ne on muka ajatellut, että luonnoksen takia huonot meikit, voi jessus. Miksei sitten aiemmilla ole? Ja toi editointi on jo ihan naurettavaa, eivät edes yrittäneet, näkee kilsan päähän amatöörikin että sitä on photarissa tmv. vähän muokattu.

Tästä tulikin mieleen että aikaisemmin Leekellä oli samantyylistä selittelyä, olivat "ottaneet mallia" erään taiteilijanuken nukesta, ja jossain kuvassa se kuva siitä näkyi. Onhan se vähän tympeä tilanne, mutta silloin noita ns. päärynäpyllyjä ei ihan hirveästi ollut markkinoilla silloin. Tosin mun mielestä leekellä oli jo yks sellainen aiemmin, mutta jointituksessa oli eroa. (Itse en siitä ottanut turhia paineita, sillä en pitänyt alkuperäisestä nukesta, niin en olisi koskaan sitä ostanutkaan. Itselläni on yksi nukke sillä kropalla. Sehän oli myös ihan eri kokoinen, että inspiraatiota siinä oli kai lähinnä haettu, mutta hirveä haloo siitä oli pari vuotta takaperin. Ja nykyäänhän niitä päärynöitä on vähän joka toisella...)
Kuitenkin, pointti oli että editoivat siitä WIP-kuvasta pois sen näkyvän mallikuvan.  ::)
Eniten närää siinä aiheuttikin kai se että taiteilijanukkeja tekevä, jolla pieni ja rajallinen tuotanto ei "pärjää" Leekelle joka on isompi nukkefirma.

Onko muilla (tämän vuoden?) silkeillä ollut ongelmia tai vikoja? Minusta on hyvä että tämmöinen ketju on, mulla kun ei olevielä silkkiä, mutta jos on kellastumisongelmaisia ja muita niin ehkä mieluummin ostaisi sitten jonkun vähemmän ongelma-tapauksen. Lisäksi helpommin löytyy tieto kun ei tarvi kahlata kaikkia ketjuja läpi.

Tosin mie oon tottunut hartsinukkejen kanssa kellastumiseen, etenkin ranskalainen hartsi tekee sitä ja eka hartsinukkeni onkin siitä tehty. Jossain välissä se oli aurinkokylvyssä ikkunalaudalla pienen epätasaisen kellastumisen takia, nyt on tasaisesti joka paikasta keltainen. :D Onhan se sääli ettei ole enää söpön vaaleanpunainen, mutta se on ollut jo monta vuotta niin keltainen, että siihen on tottunut. Eikä se ole yhtään vähentänyt rakkauttani tai nuken viehättävyyttä. :hbeat:

Silky

^ Ei ainakaan tule mieleen  :blush:

Ainahan muovissa jotain tapahtuu, sille ei voi mitään. Jos vintageista puhutaan niin niissähän on vaalenemista, kasvojen "rasvoittumista", huulien värin muuttumista yms. Ja jotkut kasareistani vetävät oudon punaisiksi.

Silkeistä Delphine on jotenkin harmahtava kasvoiltaan, eron näkee tuossa yhteiskuvassa Tributen kanssa. Tosin yhteiskuva näyttää myös että nukeilla on eri ihonsävyt; Tribute on se vaalein mahdollinen kun taas Delphine on perusvaalea. Delphine on ekalta vuodelta, 2000.

BFMC Tribute 2010 & Delphine 2000 by Silky, on Flickr

BFMC Delphine 2000 by Silky, on Flickr

Mutta kyllä se vaan vähän harmahtaa  :lecture:

Kellastumisvaarassa olevissa nukeissani (Siren, Ingenue) en ole edelleenkään nähnyt muutoksia, mutta olen siirtänyt ne takariviin niin ovat mahdollisimman vähän valon kanssa tekemisissä.
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

Okei mukava kuulla! ^^

Odotan jo valmiiksi kauhulla mitä kaikkien nukkejeni muovit sanovat 10 vuoden päästä... Mulla on vanhimmat tällä hetkellä ysäriä, onneksi? :wink:

No minun silkit ainakin menee sit nukkehuoneeseen, se on valolta suojattu kammio jo valmiiksi koska hartsinuket varsinkin kellastuvat helposti, niin olen tottunut varovaisuuteen. :D Huone on pimeä jo valmiiksi parvekkeiden takia, ja sen lisäksi niissä on vanhat pimennysverhot (ei ne ehtinyt kauaa ollakaan käytössä, eli täysin toimivat vielä ovat). Olivat ennen makkarissa, mutta väliaikaiskämpässä liian lyhyet, joten tein sinne täyspitkät jotka on nyt makkarissa. Sopivasti löytyi heti käyttöä ylijäämäparille. :)

Ja voi hitsi, Tribute sai vielä lisää pointseja vaaleasta ihostaan... (Se on yks semmoinen Silkki mistä pidän, vaikka ei mun blondia pitänyt... Puhumattakaan siitä että se oli joku hiton juhlajulkaisu ja niissä taitaa vikana olla hinta...)

Ja kyllä tuon Delphinen naama näyttää vähän harmaammalta, ainakin kun vertailee sen ihan omaan kehoon.

Silky

Ei tuo nukkejen ihonsävyn ero minusta livenä ole ihan noin selkeä... Perusvaalea iho on hyvin vaalea sekin  :cuteyes:

Tykkäisin Black Enchantment-asusetistä, mutta olen kuullut huhuja että mekko värjäisi nukkea:

http://www.thebarbiecollection.com/silkstone-dolls/black-enchantment-fashion-55500

Kerran meinasin jo sen ostaa, mutta tulikin sitten toinen, samantapainen Midnight Mischief, jossa on edes paikkapaikoin vuori. Loota on mulla vielä avaamatta, mutta en ole ainakaan kuullut värjäytymisistä...

Onko jollakulla tuo Black Enchantment? Onko värjännyt nukkea?
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

tokkopahka

Minulla on tuosta asusta mekko ja täytyy sanoa että en ole yhtään tyytyväinen laatuun  :eieieiei: Jos olis jonkun itsetekemä niin silloin se menettelis kun vois uskotella ettei ole ammattilaisen tekemä. Esim takana osat eivät ole samankokoiset. Jos löydän lähiaikoina asun niin laitan kuvia
Muisti, palaa takaisin... Annan kaiken anteeksi..

Vivi

Joo, Black Enchantement värjää. Valitettavasti. En nyt muista mikä nukeistani sai tummat kainalot ym., mutta ihan reilusti väriä jäi. :-\
If it makes you happy...

Silky

Ok, eli Black Enchantmentiin ei siis kannata hassata rahaa  ::)  (laittakaa ihmeessä kuvia)

Joskus kun olen tehnyt nukenvaatetta ja huomannut että se värjää, olen yrittänyt suojata nukkea muovikelmulla (ihan vaan sitä keittiöstä, Dexterin malliin), mutta ei se oikein toimi. Tai toimii, mutta se pitää saada niin tiukasti näkymättömiin sinne vaatteen alle, se muovi kun on niin kiiltävääkin. Vaikeaa esim. pienien olkaimien kanssa, varsinkin vielä jos on aikeissa riisua ja pukea. Sen muovin kanssa ei kovin monia kertoja jaksa leikkiä  :D
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Hunajasieni

#12
Tää oli tuolla toisessa ketjussa, mutta koska tässä listataan vikoja, niin laitan tämän tähänkin. Tuntuu että tieto hukkuu sinne kuvien sekaan, niin laitan sen tähän. (Editoin osan viesteistä pois joka ei ollut tähän tarpeen.)

Selvennykseksi: Lingerie 3:lla oli tuo hius-ongelma, karvatissit ja vaatteen riisumisen mahdottomuus Lingerie 5:lla.

Lainaus käyttäjältä: Hunajasieni - joulukuu 19, 2015, 02:23:15
Toisen kanssa iskikin katastrofi välittömästi, sen hiusta pitävät kumirenksut oli niin hapertuneet että napsahtivat poikki - luonnollisesti heti sen jälkeen kun olin ottanut sen muovin irti tukasta... Hätäratkaisuna otin heti kouraan lankaa ja neulan, mitä tässä onneksi olikin ihan hollilla, ja ompelin kaikki kumpparit uudelleen (paitsi sivuilla olevat kun eivät vielä ainakaan ole rikki, elättelen ettei menekään. Ponnareista meni rikki kaksi, mutta halusin varmistaa että kampaus pysyy kun todellakin tykkään tuon nuken kampauksesta ja halusin pitää sen! No, kolmas kumppari katkesi kun ompelin sitä varulta kiinni, ja neljäs joka on tuolla syvimpänä se itse ponnariponnari (paksuin myös) niin sieltä tänään pilkisteli yksi rihmanpätkä, että oli se sekin katkennut. :/

Oisko tähän kampauksen korjaamiseen mitään parempaa tapaa korjata? Vai olinko ihan oikeilla jäljillä kun ompelin siihen uudet lenkit? Mulla ei ole mitään kokemusta tämmöisestä, niin tein vaan ekan ratkaisun mitä mieleen tuli. Kampaus kun ei ehtinyt aueta juuri yhtään (minkä takia lenkkien teko oli hankalaa enkä olevarma onko kaikki hiukset täydellisesti lenkeissä), mutta koska ei ehtinyt niin en halunnut sitä purkaa ja laittaa uusiksi. Eipähän tuo ainakaan pitäs katketa!

Ps: Niin joo ja se hiivatin teippi! Ensinnäkään en tiedä miten helvetissä ne oli saanut tuon bodyn tuon nuken päälle, koska sitä ei saanut pois. Ei vaikka nukke olis ollut päätön. Siinä sitten aikani pähkin ja leikkasin toista nauhaa pitävän tikin - ja onneksi päälytikki ei purkautunut. Mutta kuka hemmetti on ommellu nuo siihen nuken päälle?!?
No ei vielä pahin, sen lisäksi siinä oli rinnassa teippi. No, tässä 13 vuoden ajan jota se on boksissa viettänyt, ja kun otin sen poissa niin 5:lla oli sitten karvaiset nännit... Tahmeaa liimaa ja mustia karvoja siittä korseti/body/mikälie asiasta... Sain ne kärsivälllisesti ja hiljokseen kynsiä ja sormia käyttämällä (plus paperi ja pyyhe) irroitettua melkeen kokonaan, mutta teki mieli parkua kun sen näin!  :eieieiei:
En uskaltanu käyttää mitään aineita kun itselle täysin tuntematon materiaali.


Lainaus käyttäjältä: Silky - joulukuu 19, 2015, 21:31:13
Nukke kuin nukke, itse ainakin korjaan / teen kampauksia neulalla ja rihmalla, minusta se on helpointa. En ole niin hyvä kumilenkkien kanssa että saisin lenksut näkymättömiin. Ommeltu kampaus on myös helppo purkaa kun vaan katkoo langat, ja eipähän ole uusia kumilenkkejä siellä hapertumassa! Kasareilla on yleensä aina lenksut hapertuneet tukkaan ja usein myös sulaneet siihen kiinni. Niillä on tavalliset kuminauhat, mutta uudemmilla nukeilla on noita silikonilenkkejä. Nekin hapertuu, mutta itse en ainakaan vielä ole törmännyt sulaneeseen lenksuun, että siinä mielessä ehkä ovat vähän parempia.

Mattel tuntuu rakastavan "ihoteippiä"  ::)  Se irtoaa kyllä helposti kun sormenpäillä rullailee; kun sen pyörittelee sormissa palloksi, on se helppo vaan napata irti nukesta  :D

Luulen että nukella oli ainakin ommeltu neppari kiinni  :cuteyes:  Noiden molempien vaatteissahan on nepparit. Monella silkillä on neppari parilla langanpistolla kiinni (näkyy kun yrittää väännellä nepparia), ja kun ne langat saa leikattua poikki, neppari toimii ihan normaalisti. Itse en tosin ole riisunut noista kumpaakaan, joten oisko vielä jotain muuta hankaluutta vaatteiden kanssa...  :shuting-up:


Lainaus käyttäjältä: Hunajasieni - joulukuu 20, 2015, 00:04:06
No miten mä oisin edes voinut tuohon jotain kumilenkkiä laittaa? Se oli kuitenkin vielä paikallaan, ja vaikka osaankin hyvin laittaa tukkaa, niin mieluummin vain kiinnitin sen paremmin nyt, kuin oisin avannut ja yrittänyt alusta uudestaan. Lisäksi olin sen muovilätyskän leikannut jo veke ja kaikki tukka sojotti joka paikkaan vaikka pinnitin sen muka pois tieltä.

Ja iik noi tukkaan sulaneet kumirinkulat, apua! D: Hyvä että ovat vaihtaneet tosiaan.

Ei kyllä lähtenyt rullaamalla yhtään, yritin kyllä. Se oli aivan hirveän tahmaista. Tosiaan nukkaamalla sitä näin paremmin missä sitä oli ja sormella ja kynnellä varovasti hinkkasin sitä pois. Kyllä sekin lopulta "palloutui," mutta ei kovin helposti.

Joo, ne nepparit oli ylimääräisellä langalla kiinni, mutta toki pelkäsin että ei olis ollut niin. Selitän lisää riisumisongelmista kuvien kanssa, tuosta sitä ei näe mikä teki siinä ongelmia. Se on helpompi sanoa kun on kuva.


Tässä näkyy tuo korsettibodymikälie. Nuoli osoittaa läpinäkyvään olkaimeen. Se on kiinni ommeltu molemmilta puolilta edestä ja on yhdestä palasta tehty. Eli niskassa ei ole mitään ylimääräistä. Takaa avattavuus loppuu liian aikaisin, joten alaosaa ei saa vedettyä nuken pyllyn yli pois päältä. (Vaikka nukke olisi päätön, niin sitä ei siltikään saisi pujotettua kaulan yli.) Itse ratkaisin ongelman siten että ratkoin irti tuon silikoniolkaimen toisesta reunasta, niin asun sai riisuttua ja voin ehkä miettiä siihen jotain nepparia tai hakasta kiinnitykseksi.

Notta semmottii.

Silky

Ai se on niin hankala riisua! En ole ikinä ottanut pois  :chuckle:

Tää nyt ei ole varsinaisesti vika, mutta materiaalista johtuen: ahkera pukeminen ja riisuminen kuluttaa nuken kynsilakkoja. Kuluu kovasta materiaalista pois. Mun ykköstyttö Suite Retreat on jo ihan vaalea peukalonkynsistään. Siispä, leikkinuket ja vitriininuket erikseen  :cuteyes: Helppohan ne on maalata takaisin mutta silti...
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~