Vintage Bubblen vuosimalli hakusessa

Aloittaja Suippi, joulukuu 27, 2016, 21:23:56

« edellinen - seuraava »

Suippi

Kroppa näyttäis olevan vuodelta -64 koska Midge/Barbie tekstit molemmat ja alimmalla rivillä patented, ja on aito Japan kroppa. Toi pää hieman ihmetyttää kun se on sellainen rasvainen ja mun käsittääkseni se greasy-face on ollut vuonna -61.  Lisäksi luin että -61 vuoden kropassa on ollut pienempi kaulanuppi, eli onko sen vuoden päässäkin pienempi hole vai onkohan se vaan ollut löysempi. Onkohan kroppaan vaihtunut eri pää vai voisiko rasvanaamoja olla myöhempinäkin vuosina.  Kuvassa naama ei vielä näytä rasvaiselta koska ostaessa oli näin siisti ja nyt kun on ollut muutaman vuoden vitriinissä niin huomasin yhtäkkiä että naama tirsuu rasvaa, ihan niinkuin se hikoilis siellä!!

Silky

Mulla on Skipper vuodelta ´64 ja se ainakin kärsii hikoilusta. Ei niin paha tilanne kuin esim. Ponytail 5:llä (1961) mutta juu, selkeästi rasvainen. Samoin Ponytail 4 (1960) on sinnepäin. Nelonen voi hyvin olla ´60-´61-vaihteesta, mutta Skipperiä ei silloin vielä ollutkaan.
Kaulatappeja en ole vertaillut... Pelkään rikkovani, joten vältän pään irrottamista  :D
~~~~
www.flickr.com/silkysdolls
~~~~

Tipitii

Minulla on Jet Black Bubblecut  :barbie: jolla on rasvainen nassu. Ei ole tullut kurkittua sen merkintöjä - vielä  :smiley:
Myyjä muistaaksein kyllä sanoi että on vuodelta 1961. Tällä on sellainen vähän kapeampi kasvon malli.

Suippi

Eli tuo pää voisi olla orkkis-64, jos niitä hikoilevia seoksia sitten vaan on ollut myöhempinäkin vuosina. Ainakin se istuu kroppaan ihan hyvin ja väritkin ihan ok.
Kiitos vastauksistanne. Mulla ei ole tuota Mattelin vintage-osastoa paljoakaan niin ei pysty vertaileen.

Olen tässä koittanut tunnistella nukkeja että saisi vitriiniin laput standeihin mikä kukin on. En tahdo ulkoa aina muistaa...