Nukkejen säilytys

Aloittaja myrva, joulukuu 12, 2012, 17:51:36

« edellinen - seuraava »

avotuli

Voi mikä Mimi! Joo, tätä sattuu muuallakin, "oho, mulla on tällainenkin"-ilmiö yllättää iloisesti. Mutta, kun on joutunut pakkaamaan piiloon vuosia sitten jo osan, ei voi muistaa.  :shuting-up:
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ivla

Lainaus käyttäjältä: Adalia - huhtikuu 08, 2015, 22:10:12
Lainaus käyttäjältä: Jennijee - huhtikuu 08, 2015, 21:00:52
Onko kellään UV-suojakalvoja ikkunoissa? Mistä saa ja mitä maksaa?

Tässä on joku versio suojaavasta ikkunakalvosta nukkeja suojaamaan. Ei kauhee hinta.

Suunnitteilla on laittaa - ja kiitos Etolan vinkistä!

Oletko Adalia (tai joku muu) vielä saanut kalvoja laitettua? Itse harkitsen vakavasti ja olisi hienoa kuulla kokemuksia  :cuteyes:

Adalia

Life in plastic
It's fantastic!

Aliisa

Mulla on nukkehuoneessa aina verhot kiinni. :D Samoin olkkarissa, kun nukkehuoneen ja olkkarin väliseinässä on iso aukko. Äiti aina kauhistelee, jos tulee kylään, et aina sulla on verhot kiinni vaikka on kaunis aurinkoinen päivä. :D :chuckle:

Milia C

 :Look_Up: Täälläkin kauhistellaan jos on verhot kiinni. Nuket ei onneksi ole suorassa auringonvalossa mutta myös migreeniherkkänä verhot pysyy puolittain kiinni/auki... hämärän tullen ne voi sitten aukaista enemmän 
"I reject your reality and substitute it for my own"
-Adam Savage-

avotuli

Meillä ei juuri aurinko paista tupaan, joten ei suurta vaaraa  ::) kaihtimetkin on kutakuinkin aina kiinni. Oman työhuoneen kun saan joskus, siellä tuskin verhoja auki pidän, kaihdin sielläkin. Eteläseinä niin lämpiääkin suotta.

(Pahviloorissahan noi nytkin on miltei kaikki joten mitään valoa saa...)
Kauppiaasta keräilijäksi taas

Ivla

Missä säilytätte isoja nukkeja? Eli esim. 16-tuumaisia? Kävin yksi päivä katsastamassa Ikean vitriinejä, mutten huomannut oikein mitään niin isoille nukeille sopivaa.

Alice

Mulla on Ikean vitriinikaappi ja otin yhden välihyllyn pois, jotta isot nuket mahtuivat seisomaan hyvin siellä. Uudessa asunnossa aion kyllä pistää sen kaapin toisiin hommiin, joten mun pitää miettiä uudestaan miten noi 16-tuumaiset voisi laittaa esille, ehkä hankin toisenlaisen vitriinin. Tällainen voisi toimia hyvin, kun tosiaan poistaa yhden hyllylevyn

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/40268879/


Ivla

On kyllä kaunis vitriini! Olisiko sinulla, Alice, postata kuvia?  :blush:

Alice

Nyt ei ole valitettavasti, lähestyvän muuton takia tyhjensin jo vitriininkin  :smiley: 

Alice

Sain viikonloppuna Ikeasta vihdoin uuden vitriinin olkkariin Blytheille (ja ainoalle Pullipille). Taidan ostaa toisen samanlaisen myöhemmin, sitten saisin laitettua muutamia muitakin nukkeja esille.



Hunajasieni

#101
Valitettavasti tästä puuttui monilta kuvia. :( Haastankin siis kaikki ottamaan/laittamaan uusia kuvia omistaan! :cuteyes: (tai uudelleen vanhoja)

Mulla on omat barbit vielä muovipussissa, ne odottavat tunnistamista ja sitä että äiti katsoo onko sillä jäänyt barbeja vielä, koska tuossa ei ollut kaikkia. Vitriinejä mulla on useampia, nukkehuoneessa on 5 vitriiniä/kaappia (joista kaksi täysivitriinejä, joista toinen tyhjänä nukkekotia odottamassa, ja kolmessa on yhteensä 4 60cm korkeaa vitriiniä, loput umpikaappia ja kaksi avohyllyä), sen lisäksi lipasto, jossa kaksi vetolaatikkoa täynnä sälää. Sen päällä on tällä hetkellä iso nukkejen kerrossänky, haluaisin siihen mun lapsuuden nukkekodin mutta se on tällä hetkellä äidillä. Umpikaapissa mulla on vain 3 nukkea, jotka on isoja bjditä jotka eivät voi fantasiaosien ja kehon värien naarmuttumisen vuoksi istua muitten kanssa hyllyssä. Ne makaavat ylväästi hyllyillä omilla tyynyillään. :chuckle:

Olohuoneessa on kaksi vitriiniä joissa on puolet figuja ja puolet nukkeja (tällä hetkellä, uudelleenjärjestys tulossa). Tarkoitus olisi myös lisätä hyllyjä koska niitä sinne mahtuisi, saas nähdä saanko porattua niille lisäreikiä. .___.

Lisäksi ehdottoman hyviä hyllyissä pönöttämiseen on bjd-nukkejen laatikot. Mä oon hamstrannut tollaisia ehkä noin 10x10 kapeita ja pitkiä laatikoita (yksi on melkeen koko vitriinin levyinen) ja käytän niitä pienten nukkejen takana (etteivät ole liian syvällä matalalla hyllyllä) ja figut saa nätisti kahteen tasoon per hylly. Tosi hyviä ovat nukeillakin. Sitten isommilla hartsisilla nukeilla on on kans nukkelaatikko tuolina, ja istuvat rivissä laatikon päällä.

Ja joo mullakin on nukkehuoneessa ihan pimennysverhot, sen edessä on myös parveke joka lisää huoneen pimeyttä. Loput on olkkarissa, nurkassa. Itsekin aika paljon pidän verhoja ja säläreitä kiinni tai osittain. Meillä äiti ei enää kauhistele jos verhot ovat kiinni... Ja sisko pistää ne yleensä kiinni jos ovat auki. :tongue: (Pelaamisen takia, kun häikäsee töllöön.)

Ivla: Omat isot nukkeni ovat hyllyissä joista olen ottanut välihyllyn/hyllyt pois. Säädettävät hyllyt on myös todella hyviä isompien kanssa. ^kirjoitinkin että istutan niitä vitriinissä laatikon päällä, niin vievät vähemmän korkeustilaa. Perinteinen leveä vitriini on minusta näille paljon parempi kuin noi ikean joka puolelta lasiset. Iso ja/tai nukke luistaa lasipintaa vasten paljon helpommin.

Alicen vitriinikin näyttää tosi hyvältä! :cuteyes:

Milo

Tuo Alicen vitriini on tosi hieno  :peukku:
Ajattele suuria, mutta nauti pienistä.

whitney

Tuo Ikean uusi vitriini on kyllä tosi hieno! Täytyykin käydä IKEAn sivulla kurkkimassa. Ja ALicen muu sisustuskin on hieno, mitä nyt pienen palasen pääsee tästä näkemään. Ihanan ilmavaa  :cuteyes:  Nuket pääsevät hyvin oikeuksiinsa.

Alice

Kiitos! Tykkään itse vähän avarammasta esillepanosta, mutta varaudun siihen, että tuohon vitriiniin tulee vielä muutaman Blythen verran täytettä ensi vuonna   :D

Kodin sisustus on vielä hyvin keskeneräistä, muutin syksyllä aiempaa isompaan asuntoon ja entiseen yksiöön verrattuna täällä on ruhtinaallisesti tilaa, vaikka ei tämäkään ole kuin kaksio.